رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱، تمام ۴ هزار کانتینر متروکه در گمرک بندر شهید رجایی تعیین تکلیف می‌شوند.

آقای عبدالمجید اجتهادی رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در موضوع تعیین تکلیف کانتینر‌های متروکه در گمرک بندر شهید رجایی، مورد اشاره رئیس قوه قضائیه، برنامه سازمان اموال تملیکی که به دولت ارائه شده، این است که تا پایان سال ۱۴۰۱، تمام ۴ هزار کانتینر تعیین تکلیف شوند.

او می‌گوید: در اسفند ۱۴۰۰، تعیین تکلیف کالا‌های متروکه در اموال تملیکی هرمزگان، با تمام سال ۱۳۹۹ برابری می‌کرد و این رویه ادامه پیدا خواهد کرد.

روز ۲۳ اسفند، آقای محمد منتظری دادستان کل کشور، در نشست سراسری مدیران سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، به نقل از دادستان هرمزگان گفته بود: در بندر شهید رجایی با ۱۵۰ کانتینر برخورد کردیم و پرسیدیم مال چه کسی است؟ همه مسئولانه مربوطه از هم پرسیدند؛ مشخص شد نه قبض انبار دارد، نه مالک دارد و نه مشخص است از کجا آمده و نه به کجا می‌رود! درب آن‌ها را باز کردند؛ کالا را بردند و داخل آن را برای اینکه سنگین شود، شن و ماسه ریختند.

یک روز بعد، آقای محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا هم از وضعیت انبارهای سازمان اموال تملیکی انتقاد کرد و گفت: ۱۵۰ کانتینر بی‌هویت در یکی از انبارهای استان هرمزگان کشف شده که در آن‌ها، مقداری وسایل و لوازم خانگی بود و مابقی را شن و ماسه تشکیل می‌داد.

 آقای ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی هم در این خصوص گفته است: محموله ۱۵۰ کانتینری که اخیرا سازمان بنادر به دادستانی اعلام کرده، در اماکن مرتبط با سازمان بنادر قرار داشته و فاقد اطلاعات قبض انبار و  اسناد مالکیت است؛ فهرست و اطلاعات قبض انبار آن‌ها به گمرک ارائه نشده و اقدام در خصوص آن‌ها خارج از اختیارات گمرک است؛ چرایی آن را باید از سازمان بنادر به عنوان مرجع و مقام تحویل گیرنده کالا جویا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
جهادی باشید سریع تعیین تکلیف کنید بره
آخرین اخبار