در صورت تخصیص تسهیلات به شهرداری شهرکرد، ماشین جمع‌آوری زباله خریداری می شود.

بهادر عبدالغنی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری و عبدالصادق نجفی سرپرست شهرداری شهرکرد، معاونین و رؤسای سازمان‌های تابعه شهرداری با هدف بهره‌گیری از تجربیات استانی، ایجاد هم‌افزایی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تبادل نظر و درخصوص موضوعات شهرداری‌ و بررسی کارشناسی مسائل و مشکلات آن‌ها بحث و گفتگو کردند.

آقای نجفی گفت: خرید نردبان بلند آتش‌نشانی، تخصیص سهمیه قیر به نقاط ناکارآمد و فرسوده، خرید ماشین‌آلات پسماند، راه‌اندازی بازارچه میوه در نقاط مختلف شهر ازجمله برنامه‌های مهم شهرداری شهرکرد است که نیازمند همکاری سایر مسئولان جهت تأمین آن‌ها هستیم.

یکی از اقدامات شهرداری تفکیک زباله در مبدأ است که آموزش شهروندان در این حوزه باید از طریق متولیان امر آموزش انجام شود تا در حد ممکن زباله در مبدأ جدا و پسماند‌تر به کانال زباله منتقل شود.

مسئولین باید فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند و در این فرصت محدود در مسیر ارائه خدمات بهتر به مردم تلاش کنند، چرا که مردم خواهان برآورده شدن انتظارات و رفع مسائل و مشکلات شهر هستند.


بیشتر بخوانید


در صورت تخصیص تسهیلات به شهرداری نسبت به خرید ماشین جمع‌آوری زباله اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

آقای عبدالغنی در ادامه جلسه گفت: شهرداری‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت مراکز آموزش عالی و بخش خصوصی، آموزش توسعه کسب و کار‌های کوچک و جدید و کارآفرینی را در بین مشاغل خرد شهری گسترش دهند و زمینه مشارکت گسترده آن‌ها در بازار سرمایه و فعالیت‌های مالی را فراهم نماید تا در نهایت سرمایه‌های خرد شهری به بازار سرمایه هدایت شوند.
برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها و خیرین مورد تاکید می‌باشد.

با همفکری و همکاری شهرداری‌ها و شورا‌ها و مجموعه استانداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و بخش خصوصی برای اطلاع‌رسانی، بازاریابی، تبلیغات و فروش راحت محصولات و خدمات و همچنین برای ایجاد فضا‌هایی برای ارائه محصولات و صنایع ناشی از کسب‌وکار‌های کوچک در شهر‌ها و ساماندهی بازارچه‌ها و دست‌فروشان با اتکا به ظرفیت‌های مدیریت شهری در راستای تولید، اقدامات لازم هرچه زودتر انجام پذیرد.

درخصوص گسترش زنجیره عرضه محصولات کشاورزی، دسترسی آسان‌تر شهروندان و کاهش قیمت تمام شده این محصولات از طریق ایجاد و توسعه بازار‌های عرضه میوه و فرآورده‌های کشاورزی در شهر‌ها در راستای اجرای سیاست‌های رئیس جمهور مبنی بر اولویت قرارگیری اجرای برنامه‌های تامین معیشت آحاد مردم تاکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.