دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: موافقت برای برداشتن دژ مرزی مینوشهر به صورت مرحله به مرحله صورت گرفته است.

سعید محمد سه شنبه در بازدید از دژ خاکی مینوشهر در جمع خبرنگاران گفت: برای برداشته شدن دژ خاکی مینوشهر نشست های متعددی با ستاد نیروهای مسلح برگزار شد و موافقت برای برداشتن این دژ به صورت مرحله به مرحله صورت گرفته است.

او از برداشت یک هزار و ۷۰۰ متر این دژ در مرحله نخست خبر داد و گفت: در حال تهیه طرح جامع در راستای ایجاد فضای گردشگری در این منطقه هستیم که توسط سازمان منطقه آزاد اروند اجرایی خواهد شد.

آقای محمد گفت: این روند آزادسازی به این ترتیب ادامه یابد تا شاهد بهره‌ برداری بیشتر مردم از ساحل رودخانه‌ ها باشیم، با حضور سرمایه گذاران بیشتر در این منطقه به تدریج دژ خاکی برداشته خواهد شد.

به گفته این مسئول با هدف بهرهدمندی اهالی از ساحل اروندرود این دژ خاکی حذف خواهد شد، با برداشتن دژ خاکی در مینوشهر بهره مندی هر چه بیشتر از فضای ساحلی منطقه فراهم می شود و چشم انداز مطلوبی در زمینه گردشگری ایجاد و زمینه مناسبی برای جذب گردشگران فراهم خواهد آمد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: این فضا با رویکرد ارزشی که در زمان هشت سال دفاع مقدس داشت آماده استفاده از گردشگران در منطقه آزاد اروند آماده می شود تا شاهد رونق گردشگری در منطقه آزاد اروند باشیم.

جزیره مینو دارای جاذبه های گردشگری است که حدود ۱۳ کیلومتر دژ مرزی در آن وجود دارد که برداشته شدن آن می تواند نقش موثری در توسعه منطقه آزاد اروند و جذب گردشگر به این منطقه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.