مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: آمادگی علوم پزشکی استان زنجان برای تعامل علمی با بابل عراق در حوزه پزشکی اعلام و بررسی می‌شود.

کریم‌خانلویی در نشست با تعدادی از فعالان تجاری استان زنجان با هیئتی از تجار استان بابل عراق، با اشاره به درخواست و تمایل علوم پزشکی استان زنجان برای تعامل بیشتر با استان بابل عراق، گفت: جذب دانشجو در حوزه‌های مختلف پزشکی، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت آموزشی، ارائه خدمات درمانی در حوزه چشم‌پزشکی، اعصاب، دندانپزشکی، زنان و اورولوژی، از جمله زمینه‌های همکاری ۲ جانبه مورد درخواست علوم پزشکی استان زنجان با استان بابل است.

او  همکاری‌های مشترک پژوهشی، فراهم کردن زمینه بازدید‌های علمی و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی مشترک ۲ جانبه را از دیگر موارد درخوستی علوم پزشکی استان زنجان با عراق به ویژه با محوریت استان بابل عنوان کرد.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان بابیان اینکه در حال حاضر ۱۸ دانشجو از استان سلیمانیه عراق در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان مشغول به تحصیل هستند، گفت: جذب این تعداد دانشجو به دنبال بازدید مسئولان علوم پزشکی زنجان از استان سلیمانیه عراق و انعقاد تفاهم نامه ۲ طرفه در سال‌های گذشته انجام شد.

او می گوید: همین رویه و رخداد می‌تواند با استان بابل هم اتفاق بیفتد تا منجر به تعامل و تبادلات علمی و جذب دانشجو شود.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اظهار امیدواری به اینکه دستاورد‌های این جلسه در حوزه علمی دانشگاهی و گردشگری سلامت مفید واقع شود، گفت: به دلیل وجود ظرفیت‌های درمانی استان زنجان، علاوه بر دستاورد‌های علمی و پژوهشی، قطعا توجه به گردشگری سلامت و جذب بیمار نیز می‌تواند برای طرفین مفید باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.