وزیر دفاع هند در پارلمان این کشور به اشتباه این کشور درباره شلیک موشک به پاکستان اعتراف کرد.

راجنات سینگ، وزیر دفاع هند بدون عذرخواهی کردن در پارلمان این کشور به اشتباه دهلی نو درباره شلیک موشک به پاکستان اعتراف کرد.

به گزارش شبکه خبری هوم نیوز اسلام آباد، وزیر دفاع هند در توضیحی درباره سامانه دفاعی ناامن هند خطاب به نمایندگان مجلس این کشور گفت: «اطمینان می‌دهم که سامانه موشکی هند بسیار امن و قابل اعتماد است.»

او همچنین افزود که حادثه شلیک موشک در حین تعمیرات معمول و دوره‌ای، بطور تصادفی اتفاق افتاد و همزمان با مطلع شدن از شلیک و فرود آن در خاک پاکستان، دستور تحقیقات در بالاترین سطح از سوی وزارت دفاع هند صادر شد.

این در حالی است که به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه پاکستان گفته است اسلام آباد اظهارات وزیر دفاع درباره پرتاب تصادفی موشک را رد می‌کند.

شاه محمود قریشی در این باره گفت که بیانیه هند "ناقص" است و در این مورد به شورای امنیت سازمان ملل نامه نوشته و از جامعه بین المللی خواسته است که این موضوع را بررسی کنند.

هفته گذشته پاکستان اعلام کرد یک موشک مافوق صوت غیرمسلح هندی از سیرسا بلند شده و در محلی در ۱۲۴ کیلومتری خاک پاکستان فرود آمده است. به گفته مقامات این کشور این موشک در ارتفاع ۴۰هزار پایی پرواز می‌کرده و پرواز‌های مسافری را در حریم هوایی هند و پاکستان و همچنین غیرنظامیان و اموال روی زمین را به خطر انداخته است.

با وجود اینکه در سال ۱۹۷۴ روابط تجاری، مواصلاتى و مخابراتى بین هند و پاکستان عادی شد، در همین سال هند اولین آزمایش انفجار اتمى را انجام داد که پس از آن این مسئله میان دو کشور موجب رقابتى در به‌دست آوردن سلاح اتمى گردید. با وجود اینکه پاکستان ۱۶۹ کلاهک هسته‌ای دارد، اسلام‌آباد اعلام کرده است برنامه اتمى این کشور صلح‌آمیز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Cyprus
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
هند اگه راست میگه و تصادفی بوده رسما عذر خواهی باید بکنه
آخرین اخبار