دانش آموزان ابتدایی آذربایجان غربی نوروز امسال داستان نویس می شوند

معاون آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دانش آموزان ابتدایی ایام تعطیلات فروردین سال جدید بجای تکلیف نوروزی، داستان می‌نویسند.

میرصادق جامعی گفت: برای ایام تعطیلات فروردین سال جدید دانش‌آموزان این مقطع، پیک نوروزی نداریم و فعالیت‌ خلاقیتی به نام «عید، هنر و داستان» جایگزین تکالیف قدیمی شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی می گوید: دانش آموزان ابتدایی در قالب فعالیت جدید می‌توانند از مهارت‌های نقاشی، عکاسی و فیلمسازی برای روایت داستان خود بهره بگیرند.

وی از معلمان و مدیران مدارس ابتدایی استان خواست: از ارائه هر گونه تکلیف، تکمیل جزوه و یا پیک آموزشی به دانش آموزان خودداری و صرفا در چارچوب تعیین شده، دانش آموزان را در یکی از دو محور هنری و ادبی در ایام عید برای انجام فعالیت راهنمایی کنند.

جامعی گفت: دانش‌آموزان طبق روال سال‌های گذشته می‌توانند ایده‌های نوآورانه خود را در قالب داستان نویسی، داستان گویی و داستان‌خوانی با موضوع آزاد تولید کنند با این تفاوت که آنها برای تولید آثار خود می‌توانند از هنرهایی مثل عکس، نقاشی و فیلم نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین و لزوم توجه به ساحت زیبایی شناختی و رشد فعالیت های هنری می گوید: دانش آموزان می‌توانند حسب علایق خود در یکی از محورهای اعلام شده آثار خود را تحویل مدرسه دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدیران مدارس از ایجاد هر گونه فضای رقابتی و رتبه بندی دانش آموزان در این بخش خودداری کنند ضمن اینکه از ظرفیت سایر دستگاه ها بویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه مساجد و شهرداری ها در تامین کتب داستانی رایگان برای دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار استفاده کنند.

در استان  آذربایجان غربی در حدود  ۳۷۰ هزار نفر دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.