هواشناسی خراسان جنوبی افزایش ناپایداری‌های جوی را از فردا در استان پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با بررسی‌های انجام شده طی۲۴ ساعت آینده در برخی از مناطق شمال غربی استان رگبار و رعد و برق پراکنده قابل پیش بینی است برای امشب در مناطق شمالی طبس وزش باد خیلی شدید همراه با گرد و خاک هم پیش بینی می‌شود.

نخعی گفت: با تقویت ناپایداری‌های جوی به تدریج از عصر فردا تا پایان وقت پنج‌شنبه وزش  خیلی شدید باد و گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و احتمال طوفان گرد و خاک در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

او گفت: با نفوذ توده هوای سرد و کاهش ضخامت جو از پنجشنبه کاهش دما به تدریج آغاز می‌شود و برای صبح جمعه کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای سلسیوس سبب وقوع سرما و یخبندان در منطقه خواهد شد و برای مناطق کوهستانی و سردسیر خطر سرمازدگی و خسارت به بخش کشاورزی به ویژه در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، قاین، زیرکوه وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان افزود: همچنین در نقاط مرتفع و کوهستانی بیرجند، سرایان، فردوس و خوسف این شرایط قابل پیش‌بینی است.

نخعی گفت: به کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارت ناشی از سرما و یخبندان را مد نظر داشته باشند.

در شب و روز گذشته حاجی آباد زیرکوه با کمینه دمای ۹ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین ایستگاه و دهسلم و بندان با بیشینه دمای ۳۵ درجه گرمترین نقاط استان بودند و تغییرات دمای هوا در مرکز استان هم بین ۱۴ و ۲۶ درجه سلسیوس گزارش شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار