عضو کمیسیون صنایع مجلس از نهایی شدن طرح استیضاح وزیر صمت به دلیل افزایش قیمت خودرو و تقدیم آن به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع مجلس و طارح استیضاح از فاطمی امین گفت: اصلی‌ترین محور طرح استیضاح وزیر صمت، افزایش قیمت خودرو است. پس از به حدنصاب رسیدن امضا‌های مورد نیاز برای طرح استیضاح آقای فاطمی امین، این درخواست تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد تا در نوبت بررسی در صحن مجلس قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو منطق درستی ندارد چراکه این اقدام نمی‌توان مشکل خودروسازی کشور را حل کند. مشکل صنعت خودروسازی کشورمان برآمده از گران اداره کردن صنعت خودروسازی و فقدان بهره وری در این صنعت است. 

این طرح‌های استیضاح تا زمانی که توسط هیات رئیسه اعلام وصول نشود در دستور بررسی قرار نمی‌گیرد. برای این استیضاح‌ها نیاز به امضای ۱۰ نماینده است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
بر پدر و مادر کسانی که ملاخظالت گروهی و جناحی کنند لعنت !!! انشاالله تو ایران که وجود نداره !! اری امده قیمت گذاری کرده یک الویه از شرکت نامی نو 32000 میفروختن حالا امده روش زده 24400 قیمت کارخانه بعد شرکت حمل و نقل 35 درصد میگیره 25 درصد سوپری میگری و حالا قیمت شده 38 هزار این هنر وزیر صمت بوده و البته هنر همه مسئولان تو این نظام همینه این اقایون توهم دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
الآن ۸ ساله که خودرو به شدت در حال گران شدن هست و سه رییس جمهور و چند وزیر عوض شده. ولی وضع خودرو هنوز سامان نگرفته. یعنی هنوز این همه آدم نتونستند برای وضع خودرو راه حلی ارایه بدهند؟
خط تولید این خودروها را متوقف کنید. درختی که ۳۰ سال ثمر نداد باید قطعش کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
این دلیل که افزایش قیمت خودرو باعث استیضاح شود کذب محض است بلکه حرکت ایشان برای کاهش قیمت خودرو مافیای خودرو سازان را به تکاپو انداخت تا حرکت این وزیر انقلابی را در نطفه خفه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
اول قالیباف رو برکنار کنید بعد تمام کابینه ی به درد نخور دولت به درد نخور رو استیضاح کنید.اونی هم که سیلی زد توی گوش سرباز با حامیان طرح صیانت با باقی مانده نفرات طرفدار لاریجانی یا حدادعادل رو هم همراه قالیباف بریزین دور شاید مجلس و دولت درست بشن.
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۲:۳۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
بسیار ساده لوحانه است که به صنعت خودرو نگاهی بچگانه داشته باشیم در دنیای کنونی دود عقب ماندگی وزارت صمت به چشم تمام زیرساختهای صنعتی کشور خواهد رفت . و کشور را در ضمینه صنایع نظامی به شدت ضعیف خواهد کرد .هر قدر محصولات مورد استفاده یک جامعه ضعیف و بی کیفیت و وابسته باشد در نهایت صنایع دفاعی ضعیف خواهند بود . و این خیانت به کشور و ملت و مسلمانان جهان است زیرا چشم تمام مسلمانان جان به ایران اسلامی است .در کشورهای پیشرفته شرکتهای بزرگ اسلحه سازی حتی در تولید خودرو ملی و لوازم خانگی خودشان سهم 100در 100 دارند.ورود صنایع نظامی به خودرو سازی و لوازم خانگی،هم تامین کننده نیاز مالی و هم موجب بالا رفتن توان علمی این صنایع می شود .
آخرین اخبار