راه اندازی ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در قالب "طرح جهاد روشنایی" درنقاط مختلف این استان راه اندازی و احداث می‌شود.

حسین قدیمی گفت: این نیروگاه‌های خورشیدی با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل و بسیج مهندسین سپاه استان اجرا و راه اندازی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در دوازدهمین جلسه شورای اجرایی طرح جهاد روشنایی گفت: تاکنون ۶۰ نیروگاه پنج کیلو واتی در نقاط مختلف استان اردبیل در قالب طرح جهاد روشنایی به طور کامل اجرا شده و با نصب کنتور برای ثبت انرژی تولیدی، از آن‌ها بهره برداری خواهد شد.

قدیمی می‌گوید: طرح جهاد روشنایی با استفاده از پنل‌های خورشیدی، در مناطق کم برخوردار با مشارکت بسیج مهندسان به عنوان یک انرژی تجدیدپذیر، با هدف درآمد برای خانوار‌های کم درآمد و تامین بخشی از انرژی مناطق محروم اجرا می‌شود.

او گفت: امروزه دوران استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید برق به پایان رسیده و استفاده از انرژی‌های پاک از جمله انرژی خورشیدی یک ضرورت برای دستیابی به اهداف زیست محیطی جامعه می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گران بودن سوخت‌های فسیلی، مقرون به صرفه بودن استفاده از انرژی خورشیدی، حفاظت از محیط زیست و رایگان بودن منبع عظیم خدادادی خورشید را از جمله علل استفاده از این انرژی برای تامین برق مورد نیاز ذکر کرد.

قدیمی با بیان اینکه توسعه و راه اندازی انرژی تجدید پذیر یکی از اولویت‌های اصلی شرکت برق استان اردبیل است، ادامه داد: برای همین برنامه‌های مناسب و مدونی در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد تا به شاخص‌های ایده آل در این زمینه برسیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار