فرماندار دلیجان از پیگیری برای راه اندازی میز الیاف در این شهرستان خبر داد.

الیاف مصنوعی به عنوان ماده اولیه در صنایع فرش، موکت، نساجی، عایق‌های رطوبتی و صنایع خودرو پرکاربرد است و شهرستان دلیجان در استان مرکزی با دارا بودن چند واحد بزرگ تولید الیاف مصنوعی قطب تولید الیاف مصنوعی کشور محسوب می‌شود.

وحید براتی زاده فرماندار شهرستان دلیجان گفت: صنعت الیاف به توسعه اقتصاد شهر و کشور کمک می‌کند و انتظار می‌رود با پیگیری‌های انجام شده میز الیاف در دلیجان راه اندازی شود.

قرار است این میز الیاف ارتباط تولیدکنندگان الیاف مصنوعی را با دولت و تجار و صادر کنندگان تسهیل کند تا کمکی به این صنعت نوظهور باشد.

به گفته براتی زاده در بخش صنعت و اقتصاد شهرستان دلیجان اقدامات خوبی از سوی بخش خصوصی انجام شده و این خطه از کشور قطب تولید الیاف مصنوعی است و چندین واحد تولید الیاف نیز سال آتی در دلیجان بهره بهره برداری می‌شود.

در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نساجی تهران که آذرماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد ۵ شرکت بزرگ تولید کننده الیاف استان مرکزی مستقر در شهرستان دلیجان حضور داشتند.

مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان، الیاف ساویس، الیاف ترمه، الیاف مرینوس و شرکت بافتینه پارس از شهرستان دلیجان بعنوان قطب الیاف ایران در این نمایشگاه حضور پررنگی داشتند.

بهمن ماه امسال هم به همت متخصصان ایرانی تمام ماشین آلات مورد نیاز خطوط تولید الیاف صنعتی از دستگاه‌های ورود مواد اولیه تا بسته بندی محصول نهایی در شهرستان دلیجان بومی سازی شد و ایران به جمع ۵ کشور آلمان، اسپانیا، چین، ژاپن و کره جنوبی تولید کننده که تولید کننده ماشین آلات الیاف صنعتی در دنیا هستند پیوست.

همچنین نخ دو جزیی تولید شده از الیاف مصنوعی برای نخستین بار در کشور از سوی یکی از واحد‌های تولید الیاف دلیجان ثبت اختراع شد و در حال توسعه است.

خرداد ماه امسال هم نخستین ماشین ایرانی تولید فرش ۱۵۰۰ شانه با تراکم بالای ده رنگ به همت متخصصان و مهندسان کارخانه فرش شهرستان دلیجان استان مرکزی طراحی، تولید و راه اندازی شد.

شرکت الیاف مصنوعی دلیجان، یکی از بزرگترین تولید کننده‌های الیاف پلی استر است که با استفاده از محصولات پتروشیمی و بطری‌های پلی اتیلن روزانه ۲۰۰ تن الیاف مصنوعی تولید می‌کند.

عمده مصرف محصولات تولیدی این شرکت در صنایع ریسندگی و بافندگی، تار و پودی و کشباف، بافندگی حلقوی، صنایع بی بافت، صنایع خواب، تزئینات خانگی، فرش و موکت، ایزوگام و لایی و... کاربرد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.