سپاه پاسداران سال گذشته از جدیدترین دستاورد پهپادی خود به نام «غزه» رونمایی کرد. این پهپاد که دوربردترین پهپاد سپاه است قرار است امسال عملیاتی شود.

پهپادها یا پرنده‌‌های هدایت پذیر از دور امروزه یکی از جدیدترین و مهم‌ترین دستاوردهای نیروهای مسلح کشورمان به شمار می‌روند. دستاوردی که ریشه رسیدن به آن در دفاع مقدس و تلاش‌های رزمندگان اسلام در آن دوران است. 

پهپاد‌ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از پهپاد‌های بسیار کوچک که حتی در حد چند گرم وزن دارند MAV، پهپاد‌های مینیاتوری که کمتر از ۲۵ کیلوگرم وزن دارند و پهپاد‌های سنگین، البته این سه نوع در دو دسته کلی بال متحرک و بال ثابت تقسیم‌بندی می‌شوند.

کاربرد‌های گوناگون از دیگر شاخصه‌های تقسیم‌بندی پهپاد‌ها هستند که پهپاد‌های نظامی با امکان حمله به اهداف زمینی یا هوایی، پهپاد‌های تجسسی و جاسوسی، پهپاد‌های پشتیبانی و لجستیکی، پهپاد‌های غیرنظامی و تجاری چهار شاخه اصلی پهپادها هستند.

نیروهای مسلح در حوزه طراحی و ساخت انواع پهپادها به حدی از خودکفایی رسیده‌اند که می‌توانند انواع مختلف از کوچک‌ترین پهپادها تا غول‌پیکرترین آن‌ها را طراحی کرده و بسازند. پهپاد غزه یکی از همین پهپادهاست که سپاه پاسداران ۳۱ اردیبهشت سال گذشته از آن رونمایی کرد.

طبق گفته فرماندهان سپاه پاسداران پهپاد غزه دوربردترین پهپاد این نیروست.

سایه غزه بر سر صهیونیست‌ها

پهپاد غزه؛ سلاحی استراتژیک و راهبردی

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران درخصوص این پهپاد گفت: پهپاد سنگین و پهن پیکر غزه ما را در قلمرو نبرد‌های هوایی به تراز جدیدی از قدرت و قابلیت می‌رساند و قرار است تا جایگزین پرنده‌های با سرنشین در نبرد‌های هوایی شود. توسعه یافته و استراتژی و سیاست عملیاتی ما توسعه قلمرو دفاعی در اعماق وسیع و در ارتفاع بالاست.

این سخنان یعنی پهپاد غزه می‌تواند در نبرد‌های احتمالی به مرور با جنگنده‌های سوخو ۲۲ هوافضای سپاه پاسداران جایگزین شده و در هماهنگی با آن‌ها صحنه نبرد را مدیریت کند.  

فرمانده کل سپاه پاسداران می‌گوید: پهپاد غزه قادر است در پرواز‌های شناسایی و جمع آوری‌های الکترونیک مشارکت داشته باشد. این پهپاد سال آینده (۱۴۰۱) به توان عملیاتی سپاه وارد خواهد شد و توانمندی ما را در نبرد‌های هوایی بهبود خواهد بخشید.

دیگر کاربرد این پهپاد پایش جنگل‌ها و عملیات‌های امداد و نجات عنوان شده است.

سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در هنگام رونمایی غزه از عملیاتی‌شدن این پهپاد برای امسال (۱۴۰۱) خبر داده.

سایه غزه بر سر صهیونیست‌ها

دوربردترین پهپاد ایرانی چه نام دارد؟

پهپاد غزه با ۲۱ متر طول، برد ٢ هزار کیلومتری و سقف پروازی ۳۵ هزار پا قادر است به مداومت پروازی ۳۵ ساعت دست پیداکند. این پهپاد می‌تواند ۱۳ نوع از انواع بمب را حمل کرده و ماموریت‌های شناسایی و پایش اطلاعاتی را تا شعاع ۵۰۰ کیلومتری انجام بدهد. 

دوربین این پهپاد ساخت صنایع صاایران از مجموعه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است. پیش‌تر این دوربین بر روی پهپاد کمان ۲۲ نیروی هوایی ارتش نصب شده بود. دوربین دید در روز با قدرت زوم حداقل ۱۰۰ تا ۱۲۰ برابر، از دوربین حرارتی تصویرساز و مسافت یاب لیزری نیز برخوردار است.

سایه غزه بر سر صهیونیست‌ها

سامانه‌های الکترواپتیک ساخت ایران قابلیت کشف هدف پرنده در مسافت ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر را دارند.

سایه غزه بر سر صهیونیست‌ها

موتور توربوپراپ پهپاد غزه

پهپادهای ایرانی تا پیش از ساخت پهپاد غزه معمولا از موتور‌های پیستونی و دورانی بهره می‌بردند، اما در این پهپاد برای نخستین‌بار به جای موتور پیستونی از موتور توربوپراپ استفاده شده. این موتورها مزیت‌های بسیاری دارند که بخاطر داشتن توربین گاز در ارتفاعات بالاتر راندمان بیشتری دارند. همچنین فراهم کردن سرعت بیشتر برای پهپادهایی با این موتور نیز از جمله ویژگی‌های موتورهای توربوپراب است. 

سایه غزه بر سر صهیونیست‌ها

خشاب چرخان بمب پهپاد غزه

غزه و یک فناوری جدید برای اولین‌بار

پهپاد غزه علاوه بر ویژگی‌های مذکور یک ویژگی خاص دیگر هم دارد و آن مکانیزم حمل بمب‌هاست. این پهپاد بر روی بال‌های خود نقاط سخت برای نصب بمب دارد، اما در میان بدنه آن نیز یک محفظه به منظور حمل انواع محموله جنگ الکترونیک، رادار و ... در نظر گرفته شده. در این محفظه یک خشاب بمب چرخان با ظرفیت حمل ۵ بمب قرار دارد.

این خشاب در رونمایی از پهپاد غزه به نمایش درآمده بود.

سایه غزه بر سر صهیونیست‌ها

رادار SAR محمول بر پهپاد ساخت نیروی هوافضای سپاه

رادار تصویربرداری SAR تکنولوژی نوین سپاه پاسداران

نیروی هوافضای سپاه پاسداران که بیشتر در حوزه موشکی و پهپادی شهرت دارد. توانسته در سال‌های اخیر یک دستاورد پیشرفته دیگر را طراحی کرده و به تولید برساند. این دستاورد، رادار تصویربرداری SAR نام دارد که قرار است به غزه برای انجام ماموریت‌های شناسایی نیز کارایی کمک کند. البته غزه یک محفظه حمل محموله در قسمت میانی بدنه خود دارد که از آن می‌توان برای حمل محموله‌های جنگ الکترونیک استفاده کرد.

سایه غزه بر سر صهیونیست‌ها

محل های مرسوم چینش تجهیزات در یک پهپاد با مداومت و ارتفاع پروازی بالا

رادار‌های SAR یا رادار‌های دهانه مصنوعی (Synthetic Aperture Radar) نوعی از رادار‌ها هستند که عمل نقشه برداری از سطح زمین را به استفاده از تاباندن امواج رادیویی با سرعت و فرکانس بالا به سطح مورد نظر انجام می‌دهند. بدین ترتیب با دریافت امواج منعکس شده از سطح تحت نقشه بردار، تصویری دو بعدی از محیط توسط کامپیوتر رادار تشکیل می‌شود که در حقیقت همان نقشه تهیه شده به وسیله تکنولوژی رادار‌های SAR است.

آیا پهپاد غزه همان شاهد ۱۴۹ است؟

پهپاد غزه را شاید بتوان همان پروژه پهپاد شاهد ۱۴۹ دانست که پیش‌تر سرهنگ پاسدار اکبر کریم‌لو فرمانده پهپادی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رونمایی آن خبرداده بود. او در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری تسنیم انجام داده بود، در پاسخ به سوالی درباره این پهپاد گفته بود که این پهپاد شاهد ۱۴۹ حاصل زحمات چندین ساله تمامی دست اندرکاران متخصص و طراح پهپاد در کشور است که با یک نگاه کاملا کاربردی و عملیاتی در طراحی و ساخت این پرنده اقدام کرده اند.

سایه غزه بر سر صهیونیست‌ها

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در ساخت این پرنده اعم از بدنه، موتور، مباحث اویونیکی و مکانیکی انجام شده است که ان‌شاءالله امیدواریم با این روند پیشرفت و طبق قولی که دوستان و دست اندرکاران داده‌اند در ایام هفته دفاع مقدس سال ۹۹ اولین تست زمینی این پرنده انجام شود. قابل توجه است که بکارگیری این پرنده در ماموریت‌های نیروی زمینی تاثیر بسزایی در ایجاد اشراف اطلاعاتی و اقتدار عملیاتی ما در قرارگاه‌های مربوطه بدنبال خواهد داشت.

پس می‌توان احتمال داد که پهپاد غزه همان پروژه پهپاد شاهد ۱۴۹ باشد که وعده رونمایی آن پیش‌تر داده شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۰:۵۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
این پهباد غزه ،اسمش جالبه یه جای کوچیک با جمعیت زیاد به مثابه یک دست در کنار یک بدن که اسراییل حدود پنج بار تا حالا بهش حمله کرده و نتوانسته بگیردش و هر بار که حمله کرده موشک های بیشتری از غزه به سمتش پرتاب شده ،و روزهای جنگ کمتر شده ،در آخرین جنگ در سال ۱۴۰۰ غزه موشکی رونمایی کرد به نام حاج قاسم سلیمانی ،یکی از دلایل نمادگذاری این پهباد به نام غزه به این دلیل بوده و دلیل دیگر اینکه مردان مقاومت بند پوتین ها رو محکم ببندید که جنگ سرنوشت ساز و آزادی مظلومان فلسطین و آزادی قدس شریف نزدیک هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
درود برشرف سپاه پاسداران که خواب را از چشم دشمنان قسم خورده گرفت. واقعا از پیشرفت های سپاه پاسداران احساس غرور میکنم. از مسئولان کشور انتظار داریم مدیریت صنایع خودروسازی در اختیار سپاه قراربده تا شاید پیشرفت ومقاومسازی در این صنعت باشیم. درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
حاج حسین
۲۰:۱۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
این چیز هابی که رسانه ای شده ، مال توانمندی‌های تقریبا ده سال قبل هست ،خیلی چیز ها و خیلی ادوات و سلاح ها و مکانهای انباری و شهر های موشکی و پهبادی،در خیلی اماکن ایران و حتی منطقه و فرامنطقه هنوز رسانه ای نشده !! وقتی رهبرم و عشقم میفرماید ،در صورت بی عقلی از سوی آمریکا ،ما کل دنیا را برای دشمنان ما امن میکنیم ،پشتوانه محکم خبری و اطلاعاتی و امکاناتی وجود دارد و نفرات آنها نیز تعیین شده می باشد که در صورت لزوم به وقتش،ضرباتش را با سختی تمام حس خواهند کرد !! که امیدوارم دشمنان با تمام دنیای شان،دچار آن اشتباه و غفلت نشوند !! کشور ایران با تمام علاقمندانش به هر چه که مولفه قدرت مادی محسوب میشود،دست یافته اند و چیزی که ندارند ،مولفه های قدرت جدیدی هست که به وقتش رونمایی می‌شود !! راجب مولفه های قدرت جدید،آنهایی که باید بدانند ،میدانند و آنهایی هم که نمی‌دانند ،در صورت لزوم خواهند دانست !! البته وقتی که دیگر فرصت جبران برای آنها وجود ندارد !!
Iran (Islamic Republic of)
حاج حسین
۲۰:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
خدا رو شکر،خدا قوت،دم رهبرم گرم
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۹:۴۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
این مو فقیت رو به همه شیعیان تبریک میگم ولی این مو فقیت زمانی کامل می شه که درراه آرمانها واهداف متعالی که در انقلاب ۵۷ تبیین شده بود مصرف بشه و زمانی مصرف و استفاده می شه که اصلا آرمان وهدفی مونده باشه متاسفانه تهاجم فر هنگی در قالبهای گوناگون در حال به مسلخ بردن این آرمانها وتحریف اون هستش که نیاز مند تلاش صاد قانه تمام کسانی هست که احساس دین نسبت به مام میهن میکنند در هر عرصه وحرفه و شغلی که می باشند هست در کنار این باید در مو ضوع جهاد تبیین با قدرت عمل کرد متاسفانه خیانت و صداقت در کار ودروغ گویی وسانسور واقعیات در حال اب به اسیاب دشمن ریختن است در مجموع قدرت نظامی بدون استوار ماندن بر اعتقادات حقه نه تنها مفید نیست بلکه نوعی نوشاندن کاسه زهر منتهااین بار بر وجود حضرت آقاست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
درود بر لشکریان حزب‌الله
کورشود چشمی که نخواهد ببیند پیشرفت مدافعان سرزمین مان را .
آمریکا واسراییل بمیرند ونبینند .
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۵۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
به حد کافی خاین ووطن فروش را تربیت کرده و در بدنه نظام نفوذ داده که نیازی به جنگ نیست اگه خدای ناکرده روحانی ها دوباره بر گردند ایران بدتر از ویتنام میشه
United States of America
A
۱۷:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
چه فایده درست میکنید اسراییل یه جا همه رو پودر می‌کنه مثل پهبادهای کرمانشاه
Iran (Islamic Republic of)
مهران توبه بالادهی
۱۶:۵۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
مرحبا،بالابردن توان دفاعی کشوردرجهت پایداری وحفظ امنیت مردم،خواسته ملت است وآفرین دارد
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۱:۴۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
واسه همه لله برا ما زن بابا
Iran (Islamic Republic of)
علی مطلق
۲۱:۲۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
زنده باد ایران با شیرهای دلیران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
کارآیی این سلاحها در حملات تلافی جویانه ای که علیه اسراییل انجام داده و میدیم، آشکار شد! مراسم خاکسپاری مقامات و سربازان کشته شده بر اثر حملات موشکی و پهپادی ایران قطع نمی شه!. بذارین یه نفس راحت بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
خداقوت به سپاه پاسداران امنیتمون رومدیون زحمتای شماهستیم
Iran (Islamic Republic of)
کرمانشائی
۱۶:۲۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
سال نو بر ملت غیور ایران مبارک باد
برای غیور مردان سپاه پاسداران آرزوی پیروزی بر همه دشمنان ایران را دارم .
Iran (Islamic Republic of)
ام
۱۰:۵۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
زرشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ازبین پهپادهای نظامی،اون پهپادی دست بالاتررادرجنگ هوایی داره که بتونه درارتفاع بالاترپروازکنه ومداومت پروازی بیشترداشته باشه ،ارتفاع پروازپهپادهای ایران بایدبرسه به بالای بیست۲۰کیلومترازسطح زمین و مداومت پروازی پیوسته هم به مدت دوشبانه روزیا۴۸ساعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
بفرستیدش بره لانه تروریستی اسرائیل را شخم بزنه بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ع ط
۱۳:۳۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
عالیه ای کاش علاوه بر این ها جنگنده رادار گریز و بمب اتم می داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۳۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
خیالتون راحت آمریکا با تنش زدایی و تحدید میخواد ایران بمب اتم و هسته ایی رو رو نمایی کنه ولی ایران بیرونشون نمیاره ههههههههه.میترسن به ایران حمله کنن تو شک هستن که اگه حمله کنن ایران بمب اتم استفاده کنه هههههه با پیشرفت موشکی هیچی بعید نیست از جوانان غیور ایران زمین .درسته فقر هست گرفتاری هست ولی اگه کشورمون اشغال بشه ۱۰۰۰۰برابر بدتر به روزمون میاد هیچ کشوری خیر خواه ما نیست فقط بخاطر منابع کشورمونه میخوان بیان و گولمون بزنن وارد کشور بشن بعد هر بلایی که خواستن سرمون بیارن .همچی غارت کنن برن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
اگه انقلاب مردمی بشه بهتر از همشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۲۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
پس چرا تو ویکی پدیا برد این پهپادو ۷۰۰۰کیلومتر زده الان کدومشه بیزحمت یکی بگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
ویکی پدیا نوشته سلیقه ای توسط اشخاص هستش و بیشتر مطالبش منبع و سند نداره
و هرکسی میتونه هر دروغی رو که دوست داره در ویکی پدیای تحت نظر صهیونیست بنویسه
و اگر مطالب ضد صهیونیست و ضد فرماسون باشه 30 ثانیه بعد سریع پاک میشه!!
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۳:۱۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ما مردم ایران و همه ملی گرایان منتظر رونمایی یک جنگنده نسل 5 هستیم لطفا هرچه سریعتر قاهر رو رونمایی کنید
اطلاعاتی بدست امده که قاهر درحال آزمایشات آخراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
قاهر نسل 3 هم نیست چه برسه به 5
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
جنگنده قاهر نسل پنجم است
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۳:۰۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
اینا چرته..برو بمب اتم‌بساز..برو جنگنده بسازه..بخدا یه ردزی بخاطر نداشتن بمب اتم این بیشرفا ایرانو با خاک یکسان میکنن....مجری امریکایی گفت : اگر تمام دشمنان ما در یک زمان به منافع ما حمله کنند - کره شمالی ، چین ، ایران ، روسیه- اگر مجبور شویم یکی را برای مقابله اتخاب کنیم کدام خواهد بود؟جواب: ما ایران را بمب باران میکنیم چون تنها گزینه هست که بمب اتم ندارد و نمیتواند آن را در واشنگتن دی سی منفجر کند
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۳:۱۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
امریکا اگه بتونه ایران را از سر راه برداره حتی یک ثانیه هم درنگ نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
میتونه منتها براش نمیصرفه و راه دیپلماتیک براش راحت تره
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۷:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
مگه ایران با امریکا مشکل داره امریکا یک کشور امن و پرقدرت است که تمام مسیولان به این امر اذعان دارند وگرنه چرا فرزندانشون رو به روس یا چین نمی فرستند ؟بعد هم ایران را کردند لولو از اسراییل گرفته تا اعراب رو خوب می دوشند .ایران یه ترقه در کنه کلی امریکا به اینها سلاح می فروشه .در اخر هم تاریخ نشون داده ایران باید حکومتی نزدیک مردم داشته باشد .هروقت اینها ازهم فاصله گرفتند دشمن موفق بوده .مسیولی نباشه تو حکومتی که به اسم مستضعفین بنا شده تو ویلاهای لاکچری زندگی کنند مردم عادی پول خرید مایحتاج اولیه زندگی رو نداشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
بعضی ها چقدر ناشکرن :|

به هر حال...

درود بر سپاه و درود بر امنیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
چرا درزمینه الحاق زیردریایی های اتمی به نیروی دریایی سپاه وارتش اینقدر«حوصله دار»هستیم؟به نظرم قدرتمندترین جنگ افزارایران که از موشک وپهپادمهمترهست،ورودایران به باشگاه زیردریایی های اتمی اقیانوس پیماهست چون اون وقت دیگه مستقیمادرکنارشاهرگ حیاتی یانکی هافرانسه وانگلیس حضورداریم آنهم بطورکاملانامرئی درکنارشهر های ساحلی کشورهای متخاصم باایران بطورکاملاهجومی،بدون فوت وقت برای ضربات مرگباروتمام کننده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ممنونیم از سپاه امادوست داریم هرچه بیشتر پیشرفت کنه ازجمله درزمینه زیردریایی های اتمی که نمادقدرت نظامی هرکشوربه تعداد زیردریایی های اتمی اون کشوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
برادر چی زدی؟ساقی و پارکتو عوض کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ننگ به دولت لیبرال‌ دوتابعیتی که درقضیه برجام بی فرجام هشت سال تمام فعالیت های علمی وپیشرفت های اتمی کشورایران راتعطیل کرد!آن هم دربرابرکشورهایی که علنامیگن ازبین چین،روسیه وکره شمالی،ایران کدام کشورراهدف حمله اتمی انتخاب میکنند؟درجواب میگن:ایران!
چرا؟به گفته روباه های مکارغربی چون هنوز به قدرت اتمی نرسیدیم وبه این دلیل ایران روهدف حمله اتمی قرارمیدن،اماکورخواندن این جادیگه هیروشیماوناکازاکی ژاپن نیست،دست رهبری وسپاه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
آدم اسم موشکا و پهپادا رو میبینه حس میکنه داره تو فلسطسن زندگی میکنه، ۹۰ درصد تمرکزتون رو گذاشتید رو فلسطین ۱۰ درصدش رو ایران، معلوم نیست سپاه پاسداران ایرانه یا سپاه پاسداران فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
امیرشمس
۱۲:۵۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
اگر متوجه بودی این حرفی که جوابش خیلی ساده هست رو نمیزدی،اخوی عاقل کسی هست که با دشمنش بیرون مرزهاش بجنگه،جنگ ایرن با عراق(دنیا) درسی شد که اگر ضعیف باشی دشمنت میاد و تو مرزهات و به ناموست تجاوز میکنه،چرا چیز به این ساده گی رو نمی فهمید؟
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۳:۱۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
سپاه پاسداران دنیای اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ارتباطی به جنگ در داخل مرز و خارج مرز نداره احتمالا انتخاب این اسم تنها به خاطر اسرائیل هستش که سپاه میخواد به اسرائیل بفهمونه که ما بیخ گوشتونیم به قول حاج قاسم ما از آنچه که شما فکر میکنید به شما نزدیک تر هستیم و یه دلیل دیگشم حضور ایران در غزه هست که این خودش منو یاد دوران قبل از اسلام یعنی هخامنشیان و اشکانیان و ساسانیان میندازه که همیشه در فنیقیه و سوریه دخالت و ادعای حاکمیت رو داشتند این اسم ها همه مثل کد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
دمت گرم حرف حق زدی.
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۸:۵۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
جهت حفظ منافع منافع ملی مردم ایران، و امنیت برای کشور، لازم باشد سپاه پاسداران فلسطین که هیچ، سپاه پاسداران کره ی زمین را هم تاسیس می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
حاج حسین
۲۰:۲۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام برادر،یا خواهر،هر کشوری برای ریل گذاری پیشرفت های نظامی و سیاسی ،یک نقطه هدف مشخص می‌کنه و بر اساس اون دامنه ادوات و اقدامات نظامی موثر رو تولید و جای‌گذاری میکنه،با توجه به سیاست فعلی ایران برای ریل گذاری اقتصادی تا دریای سیاه،این بهترین علت برای نقطه گذاری هدف می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
دستتون درد نکنه و خدا قوت دانشمندان و سرداران و دلسوزان ایران
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام فکر کنم کمان ۲۲ با برد ۳۰۰۰ کیلومتر برد بلند ترین می باشد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۰۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
خیلی هم خوب فلسطین نزدیک ترین پایگاه ایران برای نابودی اسرائیل هست درصورت گستاخی
Iran (Islamic Republic of)
عشق منی خامنیی
۱۰:۵۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
انشاالله در چند روز اینده شاهد حمله گسترده به سرزمین اشغالی ، و اسد سازی فلسطین بدست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
واعدوا لهم ما استطعتم من قوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
اصلا به مردم ایران ربطی نداره.
خودمون به اندازه کافی بدبختی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۸:۵۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
شما خیلی خیلی خیلی اشتباه کردی که به جای مردم ایران اظهار نظر میکنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
اگر قدرت موشکی و پهبادی سپاه نبود الان آمریکا و اسرائیل ایران را شخم زده بودند. آن وقت می گویی به ما ربطی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
آلبانی خوش میگذره؟
Iraq
محققی
۱۰:۲۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
فکرکنم این دوستمون به خاطر اسم غزه دچار اشتباه محاسباتی شده واصلا مطلب را مطالعه نکرده واحیانا فکر کرده موضوع درباره ی مردم غزه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
تو هم غلط کردی که از طرف مردم ایران اظهار نظر میکنی.
مردم گرفتار نون شب هستند.
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۸:۵۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
شما مردم ایرانی؟ من به نوبه خودم میگم شما بیخود کردی بجای من که از همین مردمم نظر میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
چرا از اسامی ملی و ایرانی در نامگذاری سلاح استفاده نمیکنین؟اخه غزه و شاهر و یونس و شعیب مگه اسم سلاح میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
اسم های ایرانی هم هست اما تو میخوای گیر بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
کسی که وقت عمرخودش رابرروی ساختن این جنگ افزارهاگذاشته هرچی که دلش خواست می‌تونه اسم تعیین کنه،امنیتش هم برای امثال توومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
جنگ و تحریم و .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ببخشید یادشون رفت از شما اجازه بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
دل بخواهی که نیست اولا اسمها خودشون ی نوع پیام هستند دوما هر کی ساخته اسم بزاره مگه خونه خالس با پول همین مردم ساخته نظر همه قابل احترام
Iran (Islamic Republic of)
حاج حسین
۲۰:۲۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام بزرگوار،راجب اسم گذاری های اسلحه ها و ادوات باید بگویم که تا اونجا که من مطلع هستم،اسامی بر اساس اهداف مورد نظر و یا کارایی هابی که دارند یا بر اساس واکنش به سلاح مشابه در جبهه دشمن ،نام گذاری میشوند !
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۰۷:۳۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
پس با این وجود پهپاد ارزشمندی است و میتواند استفاده های زیادی در مرزداری و شناسایی و امنیتی و ... نیز داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۱:۵۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
من حاضرم نونخالی بخورم وامنیت داشتهباشم هیچ کشوری به کشورم تجاوز نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام
عیدتان مبارک
دستتان درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
دوستان پیشر فت یک کشور در هر زمینه ای اگر در راه تعالی بشر استفاده بشه خو به مثل پیشر فتهای برا دران سپاه ولی در کشور مادشمن بر ما از نظر فرهنگی در حال شبیخون زدنه واین یعنی ما از آرمانهای اول انقلاب در حال فاصله گر فتن هستیم آ رمانهایی که هدفش تعالی نه ایران بلکه کل بشر بود در مجموع من نوعی پشر فت نظامی رو قبول دارم منتها باید مراقب با شیم باهجمه های فر هنگی و اعتقادی این نوع آوری های فرزندهای مام میهن نقش بر آب نشه به امید ایران آباد وسر بلند
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۹:۲۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
دشمن باحربه ی تهاجم ف رهنگی میتونه تمام زحمات ما رو در عرصه نظامی بباد بده چیزی که مقام معظم رهبری بار ها روی آن تاکید کردن چیزی که متاسفانه در حال شدن هست اگر ما ازاعتقادات امام رهبری وایثار گران عزیز فاصله بگیریم حتی اگر بمب اتم هم داشته باشیم دیگه فایده نداره
آخرین اخبار