عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به بیان توضیحاتی درباره جدی بودن مشکل کمبود پزشک در کشور پرداخت.

فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حوزه انتخابی ما کمبود پزشک مخصوصاً پزشک متخصص چندین برابر بیشتر از مراکز استان‌ها است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی چند ماه پیش افزایش ظرفیت بیست درصدی جذب دانشجوی پزشکی مخصوصا در رشته های تخصصی برای مدت زمان پنج سال را مصوب کرد تا به این وسیله مشکل کمبود پزشک در این مناطق حل شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات باید برای تمام کشور باشد. مشکل کمبود پزشک این مساله اساسی است و در مناطق محروم و شهرستان‌ها با این موضوع مواجه ایم و امیدواریم با اعتباراتی که به وزارت بهداشت تخصیص داده می‌شود وزارت بهداشت برنامه ریزی اش را به گونه‌ای تنظیم کند که مناطق محروم از خدمات بهتری برخوردار شوند.

وزارت بهداشت برای ارائه آیین‌نامه اجرایی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی تعلل کرده و برای اجرای مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عزمی از خود نشان نمی‌دهد. تبصره ۱ ماده‌واحده افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در مقطع عمومی، مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوب (۲۲ دی ۱۴۰۰) تعیین کرده بود آیین‌نامه اجرایی آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداکثر طی یک ماه تدوین و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای اجرا ابلاغ گردد، ولی تاکنون این امر عملیاتی نشده است.

توسلی اعلام کرد: در برنامه ریزی کلان کشور وزارت بهداشت باید به توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و خدمات درمانی توجه و آن را رعایت کند. حتی پزشکان طرحی نیز در این مناطق حاضر به خدمت نیستند. باید به این مسائل رسیدگی کنند مردم موجود در شهر‌ها و روستا‌ها نیز حق دارند که از خدمات پزشکی و درمانی مثل مردم که در تهران هستند استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
در شهرستان بهبهان که یکی از شهرستان های بزرگ و دارای دانشگاه علوم پزشکی مستقل هست، هشت ماه دوندگی کردم برا نوبت متخصص اما گیرم نیومد تا این که در شرایط قرمز کرونا سوار اتوبوس شدم و رفتم مرکز استان، خجالت بکشید
آخرین اخبار