فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال دستور رییس جمهور در دهه فجر امسال و کلید خوردن پروژه گازرسانی به ۹۳ روستای خاش و شهر اسماعیل آباد با حضور استاندار و مقامات استانی و محلی و علما و معتمدان محلی، هم اینک گازرسانی به ۲۵ روستای خاش انجام شده است.

صاحب‌گل صالحی گفت: این پروژه با سرعت و شتاب و کیفیت بالایی در حال اجراست، افزود: وعده ای دیگر از دولت در شهرستان خاش محقق شده است.

او گفت: گام های استوار و مصمم دولت برای تحقق وعده رییس جمهور و توسعه همه جانبه شهرستان خاش نوید دهنده آینده‌ای روشن و زندگی همراه با امید و آسایش مردم در این منطقه مرزی است.

فرماندار خاش گفت: گازرسانی به شهرستان خاش از نیازهای اساسی مردم بوده که در فصول سرد و گرم سال با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و از طرفی برای رفع احتیاجات گازی کارخانه سیمان و واحدهای تولیدی و صنعتی؛ در شمار پروژه های اولویت دار دولت تعریف شده است.

صالحی گفت: هم‌اینک پروژه شاخص خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش از مسیرهای سخت‌گذر به خوبی و با سرعت و شتاب و کیفیت بالایی به طول ۱۴۶ کیلومتر در حال اجرا بوده و امید می‌رود تا بهار سال آینده به بهره‌برداری رسد.

او گفت:۴۴ کیلومتر از خط انتقال گاز ۱۶ اینچی از خاش به ایرانشهر به پایان رسیده و ۱۰۲ کیلومتر از مسیر سخت‌گذر آن نیز با سرعت بالایی در حال اجرا و تکمیل شدن است.

فرماندار خاش گفت: تاکنون برای اجرای این پروژه افزون بر یک هزار میلیارد تومان هزینه شده و مصارف مهم آن در حوزه مصرف خانگی، صنعتی و خدمات خواهد بود و قطعا مشکلات مردم شهرستان در این موضوع کاهش پیدا می‌کند.

 صرف هزینه ها و اعتبارات کلان ملی برای اجرای پروژه های شاخصی مانند گازرسانی از ایرانشهر به خاش در مسیرهای دشوار و سخت گذر از نگاه بلند دولت برای کاهش دادن مشکلات مردم این شهرستان حکایت دارد.

ایجاد جاده دسترسی و برش دادن کوهها و تپه های سنگلاخی و حفاری های بیش از یکصد کیلومتری از حوزه های سخت گذر دامن و تیغ آب ایرانشهر تا ایرندگان خاش نشان دهنده اراده مصمم دولت برای خدمت رسانی بهینه به مردم منطقه است.

رییس جمهور دهه فجر امسال در مراسم افتتاح پروژه های پتروشیمی کشور دستور گازرسانی به شهر خاش را صادر کرده که الحمدالله با دستور آیت الله رییسی عملیات اجرایی گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۳ روستای خاش آغاز شد.

استاندار سیستان و بلوچستان دهه فجر امسال در مراسم آغاز گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۳ روستای خاش که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور برگزار شد گفت:: پروژه گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۳ روستای خاش دارای ۳۵۰ کیلومتر خط توزیع و تغذیه، پنج ایستگاه تقلیل فشار پنج و ۱۰ هزار مترمکعب بر ساعت بوده و برای اجرای آن ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

حسین مدرس‌خیابانی  گفت: شرکت گاز استان فارس به عنوان استان معین مجری پروژه بوده و ۱۵ هزار خانوار با اجرای این پروژه از گاز شهری بهره‌مند خواهند شد.

او می گوید: در سال ۹۸ نیز ۳۰۰ کیلومتر شبکه گاز در شهر خاش با چهار ایستگاه اجرا شده است.

 خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار