آیت الله عیسی قاسم اعدام‌های اخیر در عربستان را محکوم کرد

شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین به خانواده شهدایی که در شبه جزیره عربستان اعدام شدند، تسلیت گفت.

شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین امروز دوشنبه دضمن محکوم کردن اقدام آل سعود در اعدام زندانیان گفت: چه بسیار که اسلام (ریختن) خون مسلمان را حرام کرده است و چه بسیار که، حاکمان مسلمان (ریختن) خون مسلمان را سبک می‌شمردند.

به گزارش جمعیت الوفاق بحرین، شیخ عیسی قاسم  بی اعتنایی به اعدام افراد بی گناه را حامل پیامد‌های سنگینی برای امنیت امت و ثبات آن و روح فرزندان امت دانست.

رهبر شیعیان بحرین خاطر نشان کرد: واین اتفاق (بی اعتنایی) نمی‌افتاد مگر به دلیل این که صدای امت برای مدت طولانی از نهی از منکر و امر به معروف خاموش شده است. هر چه این وضعیت نهادینه‌تر شد و سکوت امت طولانی‌تر شد، وجدان اسلامی و انسانی بیشتر در خواب وغفلت فرو رفت و امواج ظلم و ستم و ریختن خون افزایش یافت و راه برای هتک حرمت‌ها و فساد در زمین بدون هیچ مانعی باز شد.

شیخ عیسی قاسم بیان داشت اگر دین زبانی رسا و گویا همچون زبان انسان داشت به خاطر اعدام دست جمعی این تعداد زیاد از مسلمانان که در شبه جزیرعرب اتفاق افتاد، همه آفاق جهان از صدای نکوهش آن پر می‌شد، صدایی که گوش همه جهانیان را کر می‌کرد.

 ایشان تاکید کرد این مسلمانان فقط به خاطر مطالبه حقوقی که خداوند بر حاکمان برای بندگان واجب کرده است، اعدام شدند.
خداوند شهدای این کشتار را بیامرزد و به آن‌ها علو درجات در بهشت عطا فرماید و دل‌های عزیزان آن‌ها و نیز دل‌های امت مؤمن را که در این مصیبت و درد جانکاه با آن‌ها شریک هستند، با صبر و آرامش عجین گرداند.

ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد روز گذشته رسانه‌های عراقی اعلام کردند چندین فروند موشک به پایگاهی در اقیلم کردستان عراق اصابت کرده است. در این میان، برخی منابع خبری از جمله صابرین نیوز گفته‌اند دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اربیل مورد حمله قرار گرفته‌اند.

ساعتی پس از این روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای با هشدار نسبت به اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی تایید کرد پایگاه موساد در اربیل از سوی این نهاد هدف قرار گرفته شده است و در صورتی که صهیونیست‌ها بخواهند به توطئه‌های خود ادامه دهند پاسخی سخت‌تر و مهیب‌تر دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار