مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه تاسیسات تامین، تصفیه و خطوط انتقال آبفای استان اصفهان گفت: مصرف آب در اصفهان در اسفند نسبت به روزهای عادی سال۲۰ درصد افزایش یافته است.

مجتبی اورنگی گفت: هر سال در اسفند به دلیل خانه تکانی مصرف آب افزایش می‌یابد و هر چه به روز‌های پایایی سال نزدیک می‌شویم، میزان مصارف بیشتر می‌شود.

او می‌گوید هم اکنون افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب شرب را در اصفهان شاهد هستیم که مصرف آب شرب اصفهان و ۱۴ شهرستان تحت پوشش سامانه اول آبرسانی شامل (۵۶ شهر و ۳۱۰ روستا) با جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، در روز‌های عادی سال ۱۱ هزار تا ۱۲ هزار لیتر بر ثانیه است که اکنون با افزایش ۲۰ درصدی به حدود ۱۴ هزار تا ۱۵ هزار لیتر بر ثانیه می‌رسد.

به گفته اورنگی به دلیل افزایش مصرف آب در روز‌های پایانی سال چاه‌های اضطراری را وارد مدار می‌کنیم که حتی چاه‌هایی که تابستان‌ها به دلیل افزایش مصارف روشن می‌شود در ۱۰ روز منتهی به عید نوروز نیز وارد مدار بهره برداری می‌شود، زیرا مصارف بالاست و ممکن است با افت فشار روبه رو شویم.

هم اکنون برای تأمین آب شرب اصفهان نگرانی وجود ندارد و امید است که تا تابستان پیش رو سامانه دوم آبرسانی راه اندازی شود و مشکلی در فصل گرم برای تأمین آب شرب نداشته باشیم.

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه تأسیسات تأمین، تصفیه و خطوط انتقال آبفا استان اصفهان گفت: هر شهروند اگر در شبانه روز ۱۵ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کند کمک بسزایی برای دسترسی پایدار به آب شرب کرده است.


منبع:مهر

برچسب ها: مصرف آب ، خانه تکانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.