رئیسی گفت: ترجیح دولت این است که بدون ایجاد ساختار جدید، ساز و کاری چابک مثل «سازمان ملی جوانان» فعال شود تا نیاز‌های جوانان را پیگیری کند.

رئیس‌جمهور در جلسه شورای‌عالی جوانان درباره این سازوکار گفت: شناسایی و بالفعل کردن استعدادهای جوانان در مسیر توانمندسازی آنان، سامان دادن ارتباط جوانان با سطوح مختلف حکمرانی و حمایت و هدایت جوانان در مسیر نقش‌آفرینی سازنده اجتماعی، از جمله مسائل مربوط به جوانان است که باید به شکل مناسبی سامان داده شود.

سازمان ملی جوانان از جمله نهادهایی بود که بنابر قانون برنامه سوم توسعه، در حد فاصل مهر ۱۳۷۹ تا خرداد ۱۳۹۰، به عنوان جایگزین شورای عالی جوانان بود که در نهایت نیز با حکم محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسبق منحل و ۸ دی ۸۹، با سازمان تربیت بدنی ادغام شدند تا نهایتا تبدیل به وزارت ورزش و جوانان شوند.

رئیس جمهور همچنین از پیشنهاد تشکیل شورای مشورتی جوانان در سطوح مختلف نهادها و دستگاه‌ها استقبال کرد و گفت: ایجاد «باشگاه حکمرانی مدیران جوان مومن انقلابی» می‌تواند محلی برای همفکری و هم‌افزایی جوانان باانگیزه و خلاق در راستای کمک فکری به مدیران باشد. ضمن اینکه تشکیل این شورا و باشگاه می‌تواند بهترین راهکار برای سامان دادن ارتباط جوانان و به ویژه جوانان مومن انقلابی با سطوح مختلف حاکمیت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
عدالت
توزیع عادلانه ثروت
امید به زندگی جونان
آخرین اخبار