رقابت دانش‌آموزان سیستان‌وبلوچستان با سایر دانش‌آموزان، رقابت پراید با لامبورگینی است

نماینده مردم چابهار در مجلس به بیان توضیحاتی درباره نابرابری رقابت دانش آموزان سیستان و بلوچستان با دانش آموزان سایر کشور پرداخت.

معین الدین سعیدی گفت: علی رغم اقدامات زیاد دولت‌ها برای حل مشکلات نظام آموزشی در سیستان و بلوچستان، منطقه ما آخرین رتبه در کشور را دارد و بخش عمده آن به حوزه آموزش بر می‌گردد.

سعیدی معتقد است از نظر آموزشی به لحاظ کمی و کیفی، میزان دسترسی به فضای آموزشی، میانگین کشوری، به لحاظ تعداد معلمان و دانشگاه فرهنگیان فاصله نجومی با رتبه کشوری داریم.

بر حسب گزارش های مسئولان افزون بر ۵۰۰ هزار دانش آموز استان سیستان و بلوچستان از نعمت برخورداری از گوشی هوشمند، تبلت، اینترنت و ارتباطات محرومند.این اعداد و ارقام که  حدود نیمی از دانش آموزان استان را شامل می‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: اگر می‌خواهیم که این فاصله‌ها به حد نرمال برسد باید یک تبعیض مثبت برای این منطقه اتفاق بیفتد. به گونه‌ای که برای دانشگاه‌های رتبه یک کشور ظرفیت بومی برای نیرو‌های سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شود.

سال قبل نیز وزیر ارتباطات عنوان کرد که افزون بر ۱۰۰ هزار دانش آموز در این استان از دسترسی به اینترنت و آموزش های مجازی محروم هستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بچه‌های سیستان و بلوچستان توان رقابت با دانش آموزان سایر کشور را ندارند. رقابت دانش آموزان سیستان و بلوچستان با سایر دانش آموزان در کنکور رقابت لامبورگینی و پراید است که نتیجه آن از قبل مشخص است. وقتی بحث سوابق تحصیلی در کنکور اجرا شود شانس دانش آموزان این استان کمتر می‌شود.

سعیدی گفت: دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان نه تنها کتاب بلکه کفش هم ندارند. به لحاظ تعداد معلم به دانش آموز و تعداد قبولی‌ها در دانشگاه‌ها پایین‌ترین رتبه کشوری را داریم. ما چاره‌ای نداریم که برای برون رفت از چالش‌های سیستان و بلوچستان توجه ویژه به آموزش و پرورش داشته باشیم برای کم کردن این فاصله نیاز به یک تبعیض مثبت به نفع دانش آموزان این مناطق داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
باید به همه اشون دفتر خودکار و تبلت و اینترنت بدن و هر 20 تا بچه یه معلم داشته باشن
آخرین اخبار