نماینده مجری طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین گفت: ۲ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به آبیاری مدرن مجهز می‌شود.

خسرو حمزه‌پور گفت: در سه ماهه اول سال آینده واحدهای یک و قسمتی از واحد چهار ناحیه عمرانی دوم خدا آفرین وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد که با بهره‌برداری از آن بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این ناحیه عمرانی نیز تحت پوشش آبی قرار خواهد گرفت.

نماینده مجری طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین می گوید: با اتمام عملیات اجرایی واحد پنج از ناحیه عمرانی دوم خداآفرین هم ۸۵۰ هکتار از اراضی واقع در این ناحیه عمرانی زیر کشت بهاره می‌رود.

به گفته او، پروژه شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین با وسعت ۴۳ هزار هکتار در محدوده استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل اجرا می‌گردد و اغلب اراضی آن در حدود ۳۷ هزار هکتار در محدوده استان اردبیل در قالب چهار ناحیه عمرانی مختلف قرار دارد.

حمزه‌پور گفت: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بزرگترین و مدرنترین شبکه شمال‌غرب کشور است که آب مورد نیاز آن از طریق سد مخزنی خداآفرین و سد تنظیمی-انحرافی قیزقلعه تامین می‌شود و در قالب چهار ناحیه عمرانی اجرا می‌شود.  

پروژه پایاب سد خداآفرین یکی از بزرگترین پروژه آب و خاک کشور بوده که فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دوم در دست اجرا است.

با تکمیل و بهره‌برداری کامل این پروژه  ۳۷ هزار هکتار اراضی دیم منطقه مغان زیر کشت آبی می‌رود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار