رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: قیمت چرم نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

بازار شب‌های عید دارد به اوج گرمی خود می‌رسد و در روز‌های باقی مانده خانواده‌ها تلاش دارند مایحتاج خود را خریداری کنند تا در تعطیلات نوروزی درگیر بازار و خرید نباشند.

یکی از گلایه‌های مشترک مردم در این مدت افزایش قیمت پوشاک و کفش بود که قدرت خرید مردم را پایین آورده و بازار آن را نیز به سردی کشانده است.

مردم تنها نظاره‌گر هستند

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک مشهد گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که مردم توان خرید ندارند و فقط در بازار نظاره‌گر هستند.

او گفت: به نسبت سال قبل که برخی از تولیدکنندگان و پوشاک ما به دلیل شرایط کرونایی بسته بوده اند امسال به دلیل گرانی در بازارخبری نیست و میزان فروش تعدیل شده است.

محسن مرادی گفت: دلیل گرانی پوشاک که گلایه‌های مردمی را به همراه دارد افزایش قیمت مواد اولیه که به تناسب آن افزایش یافته می‌باشد.

او گفت: البته این نکته را منکر نمی‌شویم که برخی از واحد‌ها بی انصافی می‌کنند و قیمت‌ها را افزایش می‌دهندکه در این راستا برای برخورد با آن‌ها تیم‌های نظارتی را با همکاری دیگر نهاد‌ها تشکیل داده ایم.

افزایش قیمت پوشاک و کفش در غفلت مسئولان
مرادی گفت:  قیمت پوشاک هفت برابر شده، ولی توان مردم برای خرید افزایش نیافته است و بیشترین خریداران ما کارمندان و کارگران هستندکه با این عیدی‌ها و حقوق‌ها توان خرید را ندارند.

افزایش قیمت چرم دلیل گرانی کفش در بازار

رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: پایه اصلی ساخت کفش، چرم است که قیمت آن نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

او گفت: عوامل مختلفی می‌تواند روی قیمت کفش تاثیرگذار باشد که افزایش دستمزد کارگران و مواد اولیه ازجمله این عوامل هستند که در مجموع سبب شده قیمت کفش نسبت به گذشته رشد داشته باشد.

محمد محمدی گفت: از مجموع مواد اولیه تولیدی کفش، ۶۰ درصد داخلی و ۴۰ درصد وارداتی است که طی یک سال اخیر بیشتر این مواد بویژه چرم نوسان قیمتی زیادی داشته است، دلیل عمده آن افزایش قیمت دلار بوده که نرخ‌های مواد اولیه تولید کفش را افزایش داده، اما با کاهش نرخ دلار، قیمت مواد اولیه ثابت مانده و کاهشی نداشته است.

محمدی گفت:در طی برگزاری نمایشگاه‌ها در طول سال کفش تولیدی به فروش رسیده و آنچه در بازار وجود دارد؛ تولید جدید می‌باشد که افزایش قیمت‌ها روی آن تاثیرگذاشته است.

او گفت:کاهش قدرت خرید مردم روی بازار کفش نیز تاثیرگذاشته و مردم در بازار فقط از این مغازه به آن مغازه می‌روند و فروشی صورت نمی‌گیرد در همین راستا برای کمک به مردم طرحی را آغاز کرده ایم تا اصناف نمایشگاه فروش فوق العاده داشته باشند وقیمت‌ها را کاهش دهند.

محمدی گفت: از کفش‌هایی که در بازار عرضه می‌شود، ۶۰ تا ۷۰ درصد مربوط به تولیدات مشهد و دیگر کفش‌ها مربوط به تولیدات شهر‌های دیگر از جمله تهران و تبریز است.

منبع؛ تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.