در نوروز ۱۴۰۱، ۳ هزار و ۲۰۰ جهادگر در مناطق مختلف خراسان جنوبی خدمت رسانی خواهند کرد.

هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: در نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۷۲۰ جهادگر غیر بومی و دو هزار و ۵۰۰ جهادگر بومی در پنج شهرستان استان فعالیت خواهند کرد.

او گفت: در ایام نوروز از طریق سازمان بسیج سازندگی کشور پنج قرارگاه ملی جهادی مشخص شده که در استان‌های محروم حضور دارند که یکی از این قرارگاه‌ها، قرارگاه یونس در خراسان جنوبی و در شهرستان زیرکوه خواهد بود.

هنری گفت: در مجموع ۱۸۰ گروه جهادی فعالیت خواهند داشت که از این تعداد حدود ۱۲ گروه جهادی مهمان هستند که در مجموع تاکنون سه هزار و ۲۰۰ جهادگر اعلام آمادگی کرده اند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: گروه‌های جهادی از ۲۶ اسفند تا ۱۳فروردین ۱۴۰۱ در زمینه‌های مختلف عمرانی، اشتغال، کمک به مسکن محرومان، پزشکی، دامپزشکی فرهنگی، آموزشی و کمک‌های مومنانه فعالیت خواهند کرد که ۷ گروه تخصصی پزشکی و یک گروه دامپزشکی و ۱۳ گروه هم در حوزه آموزشی خواهند بود.

به گفته او ۵۰ طرح در حوزه مسکن و بهسازی خانه محرومان و ۴۰ طرح در زمینه کشاورزی و مابقی طرح ها در زمینه فرهنگی، آموزشی و اشتغال در این اردو‌های جهادی اجرایی خواهد شد.

از ابتدای سال تاکنون دو هزار و ۶۶۰ اردوی جهادی در سطح استان برگزار شده است که ۲۸ هزار و ۹۰۰ نفر در این اردوها شرکت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.