مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان از سوی حامیان به فرزندان ایتام و محسنین پرداخت شده است.

مهرعلی حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر هشت هزار و ۴۰۰ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند و در ۱۱ ماهه سال جاری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان از سوی حامیان به این عزیزان پرداخت شده است.

در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار نفر در سطح استان از خدمات متنوع کمیته امداد استفاده می‌کنند که در میان آن‌ها هشت هزار و ۳۰۰ دانش آموز و ۴۰۰ دانشجو داریم که از خدمات فرهنگی بهره‌مند هستند.

اعتماد مردم سرمایه پایان ناپذیر کمیته امداد است و این اعتماد به دلیل این است که خدمات امداد شفاف، روشن و خالصانه است؛ با راه اندازی سامانه امداد هوشمند دیگر نیاز نیست مددجو برای کارهایش مراجعه متعدد داشته و یا مسیر زیادی را طی کند.

برای رفع مسکن محرومان آماده ایم، ولی با توجه به افزایش هزینه‌های اقتصادی، لازم است تأمین مسکن محرومان با همکاری و هم افزایی سایر دستگاه‌ها و خیران صورت گیرد تا هزینه‌ها سرشکن شود.

در موضوع مسکن آنچه اولویت دارد خانواده‌های دارای یتیم و عائله‌مند است از این رو در صورت تأمین زمین، کمیته امداد آمادگی دارد از محل کمک بلاعوض و تسهیلات امدادی و بیناد مسکن نسبت به احداث مسکن محرومان اقدام کند.

یکی از ظرفیت‌هایی که در کمک به محرومان بسیار اثرگذار و پربرکت است، زکات است که در این خصوص باید ضمن تقدیر از زکات دهندگان، ظرفیت‌های جدید جمع آوری زکات نیز مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.