مدیر مرکز مددکاری کوثر در اصفهان از پوشش یک‌ هزار و ۲۰۰ خانواده بی‌بضاعت با اجرای پویش نوروزی از این خونه به اون خونه بمنظور تامین لوازم خانگی خبر داد.

احمد عظیمی‌نژاد گفت: هر سال با فرارسیدن نوروز و بمنظور حمایت از خانواده‌های بی بضاعت، پویش " از این خونه به اون خونه" در اصفهان اجرا می‌شود که در قالب این طرح، وسایل خانگی دست دوم مانند تلویزیون، یخچال و رایانه از منازل جمع آوری و پس از بازسازی به اقشار نیازمند تحویل داده می‌شود.

یکی از مشکلات خانواده‌های بی بضاعت، نداشتن برخی از وسایل خانگی مورد نیاز است که پویش " از این خونه به اون خونه" با هدف رفع این مشکل اجرا می‌شود و سامانه‌ای برای آن طراحی شده است که شهروندان، مشخصات اقلام و لوازم خانگی مازاد خود را در آن اعلام می‌کنند.

او نخستین چالش پیش روی اجرای پویش " از این خونه به اون خونه" را نبود فضای مناسب برای نگهداری وسایل دانست و گفت: آستان مقدس زینبیه برای رفع مشکل به ما کمک کرد.

همچنین با کمک نهاد‌هایی مانند شهرداری اصفهان برای تامین خودرو‌های سبک، وانت بار و موتور سیکلت بمنظور جابه‌جایی وسایل مازاد از منازل و رساندن آن‌ها به دست نیازمندان اقدام کردیم.

عظیمی نژاد می‌گوید هسته اولیه مرکز مددکاری کوثر با حمایت از یکصد خانواده بی بضاعت که عموما بی سرپرست بودند آغاز شد و پس از آن به سمت شناسایی افراد نیازمندی رفتیم که کمتر تحت پوشش خیریه‌ای بودند و به این ترتیب هر سال بین ۱۵ تا ۲۰ درصد به جامعه هدف ما اضافه شده است.

او با اشاره به کمک‌های معیشتی این مرکز به جمعیتی بیش از پنج هزار نفر و اجرای ۱۲ طرح حمایتی، گفت: ضیافت و اطعام کوثر و قربانی مهر از جمله این طرح‌هاست.

اجرای طرح کاریابی و اشتغال توسط این مرکز مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت و در طول سال بازارچه‌هایی برای فروش اقلام تولیدی خانواده‌های نیازمند برگزار می‌کنیم.

به گفته مدیر مرکز مددکاری کوثر در اصفهان زمینه اشتغال و توانمندسازی برای ۳۰ درصد از خانواده‌های تحت پوشش فراهم شده است و بانک اطلاعاتی از درخواست و نیروی کار آماده داریم.

پویش "از این خونه به اون خونه" در اصفهان برای کمک به نیازمندان و در آستانه نوروز اجرا می‌شود.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار