معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بستری ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۶۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.

دکتر رضائیان زاده گفت: از تعداد۵۶۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان فارس، ۱۰۹ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دیروز با بستری ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا، ۵۵۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری بودند که از این تعداد ۱۲۵ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت کردند.

او گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۸۴ هزار و ۸۶۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۱۵ هزار و ۵۳۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۱۹ هزار و ۷۵۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۱ هزار و ۶۶۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۶۵ هزار و ۱۱۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۳ هزار و ۸۶۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

دکتر رضائیان زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۷ هزار و ۹۲۱ نفر رسید.

دکتر رضائیان زاده گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۰۳ هزار و ۹۵۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۳ دُز، به ۷ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۴۲۳ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۸۴۴ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۶۹ هزار و ۱۸۵ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۳۹۴ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار