معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم تدوین طرحی جامع و عملیاتی برای اصلاح ساختار و ایجاد تحول در صنعت خودرو سازی کشور تاکید کرد.

محمد مخبر در جلسه ارائه طرح‌های نخبگان با موضوع راهکار‌های برون رفت صنعت خودرو گفت: اصلاح ساختار موجود در صنعت خودروسازی نیازمند برنامه‌ای جامع و مدون است. به گونه‌ای که این برنامه به همراه زمان بندی مشخص و تقسیم وظایف باشد و به صورت جدی دنبال شود.

به گفته معاون اول رئیس‌جمهور، «همه دست اندرکاران صنعت خودرو باید از فرصتی که بازدید رئیس جمهور از شرکت ایران خودرو ایجاد کرد، حداکثر استفاده را داشته باشند و آن را عملیاتی کنند.»

رئیس‌جمهور ۱۱ اسفند در بازدید سرزده از کارخانه ایران‌خودرو گفت: انحصار در تولید و عرضه خودرو باید شکسته شود تا نیاز کشور به طور کامل برطرف گردد. پس از این بازدید بود که حجت‌الاسلام رئیسی ۸ دستور برای بهبود وضعیت خودروسازی صادر کردند.


بیشتر بخوانید :


پیش از این نیز رهبر انقلاب یکشنبه ۱۰ بهمن در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، اعتراض مردم نسبت به کیفیت خودرو‌های داخلی را وارد دانستند و فرمودند: صنعت خودروسازی کشور با وجود حمایت‌هایی که در طول سالیان اخیر از آن صورت گرفته، نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند.

همچنین در ادامه جلسه معاون اول رئیس‌جمهور با نخبگان، گزارشی از راه‌های برون رفت صنعت خودرو از چالش فعلی ارائه و پیشنهاداتی برای بهبود کیفیت صنعت خودرو کشور مطرح شد.

اصلاح ساختار صنعت خودرو، اصلاح ساختار حاکمیت شرکتی، ارتقای فناوری و نوآوری در طراحی و ساخت، شکل گیری توانمندی با تکیه بر رقابتی شدن بازار و تسهیل مشارکت‌های بین المللی و انتقال فناوری از جمله محور‌های مطرح شده در این گزارش بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
فقط وزیر صنعت رو برکنار کنید داره وقت تلف میکنه تا عمر دولت تمام بشه و شرکتهای خودروسازی بتونند به غارت ملت ادامه بدن. هی وعده های شش ماهه میده در حالیکه هیچ برنامه ای برای خروج از انحصار نداره
آخرین اخبار