نماینده ولی فقیه در گیلان امروز از بندر تجاری و راه آهن شهرستان مرزی آستارا بازدید کرد.

آیت الله رسول فلاحتی امروز (یکشنبه ۲۲ اسفند ماه) در بازدید از بندر تجاری آستارا گفت: سازمان بنادر و کشتیرانی مسئله لایروبی این بندر را حل کند.

به گفته او بندر آستارا فرصت خوبی برای صادرات کالا‌های ایرانی است و لازمه صادرات نیز پهلو گرفتن کشتی‌های آسیای میانه در این بندر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین در بازدید از راه آهن آستارا گفت: در دولت قبل نمایندگان کشور آذربایجان متعهد شده بودند که بخش اعظم راه آهن را انجام دهند، از دولت ایران می‌خواهیم این مسئله را از طریق وزرات امور خارجه پیگیری کند.

به گفته آیت الله فلاحتی اگر کریدور سبز شمال به جنوب شکل بگیرد ارتباط اقتصادی با آسیای میانه و جنوب شرقی آسیا شکل خواهد گرفت که به نفع هر دو دولت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان، حاشیه دریای خزر و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و از ۳ مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
دریای خزر توجه ویژ] جهت گسترش صادرات و ترانزیت لازم دارد !!! این جمله ای است که مدام تکرار می شود !! ولی توجه کافی صورت نمی گیرد !!! ککمبود زیرساخت لازم هر بار که یک مقدار اوج گیری صادراتی و ترانزیتی داریم مشخص است !!!! باید سریع تر سراغ تکمیل و ساخت و خرید کشتی و کانتینر و پروژه های این بستر ترانزیتی آبی برویم !!!!!