نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: دولت به این شرط اجازه حذف ارز ترجیحی را در بودجه سال ۱۴۰۱ دارد که در چارچوب مشخص مجلس عمل کند.

روح الله نجابت در نشست علنی نوبت دوم امروز  مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: تذکری به خودمان در مجلس می دهم، این نوع بودجه بستن که امسال تجربه کردیم، نشان داد که اولاً کارآمدی و کارایی لازم را ندارد و اگر قرار باشد دوباره تکرار شود باعث وهن مجلس و وهن دولت و وهن قانون نویسی می شود و باید آن را اصلاح کرد.

نجابت اعلام کرد: توجه مردم را به این نکته جلب می‌کنم ما به این دولت به این شرط اجازه حذف ارز ترجیحی را در بودجه سال ۱۴۰۱ دادیم که دولت در چارچوب مشخص مجلس عمل کند. قیمت‌ها باید در حد شهریور ۱۴۰۰ باشد تا حذف ارز ترجیحی از نظر مجلس مورد قبول واقع شود.

نمایندگان مجلس شرایط حذف ارز ترجیحی برخی کالا‌ها را در صورت لزوم تعیین کردند. مجلس بر این اساس مصوب کرد در صورتی که دولت قصد حذف کالایی را از سبد ارز ترجیحی داشته باشد، ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کنندگان را برای کالا‌های اساسی با کالابرگ الکترونیکی انجام دهد.

همچنین برای امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و با راه‌های جایگزین مطمئن به حذف ارز ترجیحی این کالا‌ها اقدام شود؛ به طوریکه افراد بتوانند این کالا‌ها و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند. البته این مصوبات مجلس باید به تائید شورای نگهبان برسد تا به قانون یک ساله بودجه تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار