نمایندگان مجلس، وزارت آموزش و پرورش را مجاز کردند تا بازنشستگی معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را در صورت رضایت معلمان تا سن ۶۵ سالگی به تعویق بیندازد.

شاید اولین نکته‌ای که پس از شنیدن نام شغل معلمی به ذهن افراد می‌رسد، این باشد که معلمی یکی از مقدس‌ترین مشاغل است. افرادی که وارد این حرفه می‌شوند سختی‌های فراوانی را پشت سر خواهند گذاشت و با مشکلات گوناگونی مواجه می‌شوند.

معلمان علاوه بر کمبود امکانات و همچنین حقوق‌های نه چندان مناسب در دو سال گذشته، با مشکل جدید دیگری به نام همه گیری ویروس کرونا مواجه شده اند. مشکلی که منجر به روش جدیدی از تدریس در نظام آموزشی کشور شده است.

روش جدیدی که معلمان مجبور بودند خیلی زود خود را با آن هماهنگ کنند و برای رسیدن آسیب‌های کمتر به دانش آموزان با وجود نداشتن زیر ساخت‌های لازم و حتی آموزش‌هایی برای تدریس‌های مجازی، خود را با آن وفق دهند.

با تمام این‌ها و با وجود مشکلات زیادی مانند طرح رتبه بندی معلمان، مشکلات معلمان حق التدریسی، رایگان نبودن آب، برق و گاز مدارس دولتی با وجود رعایت الگوی مصرف و همچنین کمبود مشاور در مدارس، به نظر می‌رسد اتفاقی جدید برای معلمان کشور در پیش است. اتفاقی که چندان مورد رضایت آن‌ها نیز نیست.

آموزش و پرورش

نمایندگان در نشست علنی (دوشنبه، ۱۶ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند‌های (ط) و (ی) تبصره ۹ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس بند (ی) تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور وزارت آموزش و پرورش مجاز است بازنشستگی معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را در صورت رضایت معلمان تا سن ۶۵ سالگی به تعویق بیندازد.

در همین رابطه مهدی اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با کلیت این موضوع مخالف هستم؛ هر چند برخی معلمان از انرژی بالایی برای تدریس برخوردار هستند اما معلمی از مشاغل سخت است؛ بنابراین اگر مدت ارائه خدمات معلمان را افزایش دهیم، بازدهی کار آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

به گفته وی اگر معلم مختار باشد و میزان توانایی معلم برای ادامه فعالیت تا سن ۶۵ سالگی تایید شود، تحقق این امر برای مدت محدود ایرادی ندارد.

او گفت: این که به صورت قانون تصویب شود، قابل قبول نیست. هم‌اکنون تعداد زیادی از نیرو‌های جوان تحصیلکرده که مطابق با علم روز مهارت کسب کرده‌اند، مشتاق هستند وارد چرخه فعالیت آموزش و پرورش شوند. بنابراین در این شرایط ادامه فعالیت معلمان بازنشسته مانعی در مسیر جذب معلمان جوان خواهد بود.

این تبصره مشکل برخی مناطق که با کسری معلم مواجه هستند را با استفاده از ظرفیت معلمان بازنشسته حل می‌کند، اما قرار نیست قانونی تصویب شود که سنوات خدمت آن‌ها را افزایش دهد.

دانش آموزان

پیش از این علی الهیار ترکمن، معاون سابق وزارت آموزش و پرورش درباره بازنشستگی فرهنگیان گفته بود: «روال بازنشستگی فرهنگیان مطابق سنوات قبل است. در صورت تمایل اشخاص و نیاز دستگاه با رعایت شرایط سنی، همکاران می‌توانند تا ۳۵ سال ادامه خدمت دهند.»

درباره این موضوع ترجیح دادیم با تعدادی از معلمان صحبت کنیم و نظرات آن‌ها را مطلع شویم.

یکی از آن ها گفت: با این طرح مخالف هستم؛ چون واقعا سن ۶۵ سالگی یعنی بی حوصلگی، خستگی، کم توانی، بیماری و این هم به خاطر شرایط بد اقتصادی و مدیریت غلط آموزش و پرورش است.

دیگری در این باره گفت: اگر مشکلات معلمان، کتاب‌های درسی و دانش آموزان ریشه یابی و چاره سازی و اصلاح شود، طبیعتا معلم‌ها با انگیزه و شور و شوق بیشتری کار خواهند کرد و حاضر هستند تا این سن کار کنند. در غیر این صورت ۲۰ سال تدریس هم زیاد است.

نظر یکی دیگر از معلمان به این شرح بود: عدم مدیریت صحیح در مفاهیم و مطالب کتاب‌های درسی، خود علت دیگری برای بی انگیزگی دانش آموزان و نهایتا معلمان است.

معلمی دیگری گفت: آموزش پرورش ما به جای داشتن جاذبه از دافعه خوبی برخوردار است و انگیزه‌ای برای اشتغال ایجاد نمی‌کند. در ضمن نیروی جسمی و فکری معلمان را در ۶۰ سالگی هم باید در نظر گرفت. آیا می‌شود با توان جسمی و روحی افراد تازه وارد مقایسه کرد؟ هر چند معلمان بازنشسته دارای تجربیات بالایی هستند اما اون شور و شوق و انرژی هم باید در کنارش باشد. به نظر من معلمان را با ۲۵سال سابقه باید بازنشسته کرد.

دیگری گفت: مخالف این طرح هستم. اگر معلم از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده باشد، چون در سن پایین‌تر مشغول به کار شده و مدت تحصیل هم جزء سابقه‌اش است، شاید علاقه‌مند نباشد کار کند.

معلمی که ۱۵ سال حق التدریس کار کرده، بعد استخدام شده و آن مدت هم جزء سابقه اش حساب نشده و خواه ناخواه تا بخواهد ۳۰ سال خدمت کند، سنش به ۶۵ می‌رسد.

معلمین

جعفری، معلمی که به تازگی بازنشسته شده است، می‌گوید: اگر قرار است وضعیت حقوق دهی به همین منوال ادامه پیدا کند و وضعیت معیشتی همین قدر ضعیف باشد، بعید می‌دانم رضایتمندی در کار باشد.

این مصاحبه‌ها تنها بخش کوچکی از اظهارات معلم‌هایی بود که با اجرایی شدن این طرح مخالف هستند. معلم هایی که ترجیح دادند اسمی از آن ها برده نشود .

موضوع مشخص آن است که معلمان که در بطن این موضوع هستند، اکثرا راضی به اجرای این قانون نیستند و مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید نگاه ویژه‌ای به این اتفاق داشته باشند و موضع خود را در این باره اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دهستانی
۱۳:۳۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
من معلم هستم،بی انگیزه و سر خورده از شغل خودم29 سال با دل و جان کار کردم 11 سال. با همسر و فزندانم در روستاهای اطراف استان در شرایط نه چندان خوب دربه در بودم با عشق کار کردم..و هر روز بدتر از دیروز شد...وزارت از اب میخواد بپره تا پاش تر نشه...طرح تشویقی دارند... گروه یا طبقه تشویقی میدهند یا نه...شما که یک قانون مصوب را 11 سال هست احرایی نکردید...الان هم قانون را عوض کنید و سنوات را افژایش دهید...نه عزیزم شترسواری دولا دولا نمیشه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
وقتی از یه جوون تحصیل کرده و با انگیزه ۱۵ سال به اسم حق التدریس بیگاری میکشید تا تو ۴۳،۴۴ سالگی استخدامش کنید بایدم شیره جونشون رو تا ۶۵ سالگی بکشید تا به سنوات مورد نظر برسونید چون ۱۵ سال کار چیزی براش به عنوان سابقه رد نمیشه ،با تصویب این قوانین فقط رو کم کاریهای خودتون لاپوشانی میخواین بکنید . سرتون رو عین کبک کردین تو برف
Israel
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
معلمی کار هر کسی نیست وقتی با هزار روش ثابت میکنی دو با دو میشه چهار آخر سر بازم که میپرسی میگه میشه پنج بازم معلم نباید قاطی نکنه
Israel
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
کلا آدم از پنجاه سالگی انرژی اش نصف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
65 سن استراحت هست .معلم 65 سال کجا انرژی داره یک کلاس 20تا30 نفره مدیریت کنترل کنه . یا سکته می کنه یا دیونه میشه . این طرح مسخره بزارید کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
هر معلمی که ادامه کارش را از ۶۰ سال بیشتر کند ظلم بزرگی به جوانان ایران زمین کرده چرا که باید به جای من یک جوان دست بکار شود تا بتواند تشکیل خانواده بدهد و....
Iran (Islamic Republic of)
یک دبیر
۱۳:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام
موافق فرمایش شما نیستم و دقیقا برعکس می بینم
طی ۲۷ سال تدریسم در روستاها و شهرها غالبا (نه لزوما همه ی) معلمانی را که دیده ام بدنبال بازنشستگی سریعتر بودند، کم کارترین ها و بی علاقه ترینهایی بودند که اساسا انتخاب این حرفه در زمان کنکور، هدف اصلی شان نبوده
بنده قریب ۳ دهه پیش در کلانشهر و بارتبه ی زیر هزار در گروه آزمایشی دشوار علوم تجربی، تنها ۱۵ انتخاب از ۱۰۰ انتخابم در فرم انتخاب رشته ی کنکور را پر کردم که تقریبا همگی دبیری بود. دوره ی دانشجویی هم رتبه ی نخست علمی کشور شدم و فعالیتهای علمی، اختراعات و مقالات علمی-کاربردی فراوانی در حوزه های علوم پایه، فنی، الکترونیک و رایانه تابحال داشته ام که البته غالبا هم در غیر آ.پ دیده شده و استقبال شده! چون خود آ.پ اصولا معلم را فردی بی تحرک و غیرپویا می شناسد که کارش فقط تدریس مکرر یک کتاب است و بس!
کم لطفی های پرشماری هم طی دوران خدمتم از مسوولان اداری و مدیران آ.پ دیده ام، همانها که علاقه ای به شغل معلمی ندارند و برای نان و آب و میزی به این زمت آمده اند و اکنون هم کار روزانه شان کشتن شوق و رغبت در معلمان خادم و فعال است
با تمام اینها که مثنوی هفتاد من کاغذ است هر که مرا می بیند فکر می کند بسیار جوان و تازه استخدام هستم، نه نزدیک به بازنشستگی! چون عاشق کارم و عاشق آموختن علم و فناوری به فرزندان مملکت بوده و هستم و در کنارش ورزش (در گذشته، بطور حرفه ای) می کنم و ۶۵ سال که سهل است، تا روز پایان عمر هم راغب به کار هستم به ویژه که متاسفانه آ.پ در رشته و تخصص بنده نتوانسته کمبودها را برطرف کند و نیروهای جوانی که می بینم اکثرا یک هزارم بنده علاقمندی و عشق و حتی سواد علمی-عملی ندارند و فرضا اگر یک رایانه ی مدرسه عیب کند از پس تعمیرش برنمی آیند... نمی دانم با اینهمه لاف گزاف جوانگرایی که برخی مسوولان می زنند آیا عملا خودشان دارند برآورد و ارزیابی عملی می کنند که چقدر واقعیت دارد...؟!
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۳:۴۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست!
باید نخبه های علاقمند را جذب کرد چون فقط نخبه است که می تواند نخبه بپرورد
بزرگان علم ایران همگی زمانی معلم بودند و هزاران نخبه ای که پرورش دادند اکنون دانشمندان ایران و ایرانی تبار در بزرگترین مراکز علمی دنیا هستند
رویکرد استخدام در آموزش و پرورش کنونی متاسفانه دقیقا وارونه شده و خدا بخیر کند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اینم از عدالت که فقط دم از عدالت زده میشه، چرا باید یک نفر تا 65 سالگی کار بکنه ولی من دکتری فیزیک با سن 30 سال بیکار باشم؟؟؟؟
این کجاش با کاهش بیکاری همخوانی داره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۳:۴۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
شما حتی اگر کارشناس ارشد فیزیک بودید بیکار نبودید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
ببخشید بنظرم شما بجای مدرگرایی صرف و در همان اول جوانی می رفتید با لیسانس فیزیک جذب آموزش و پرورش می شدید(که فکر کنم نتواستید موفق شوید) و بعد جذب ادامه تحصیلی می دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
بابا فکری به حال جوانهای بیکار بکنید .حتی اگر اختیاری هم باشد هر کس بماند حق جوانان را پایمال کرده وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
من بعنوان یک معلم عرض می کنم که معلم اگر به کارش مقید باشد دیگر بعد از بیست سال کار تدریس باید از دور آموزش خارج شود چون دیگر توانی برایش نمی ماند.مجلس اگر بفکر ملت بود چنین خیانتی به نسل آینده نمی کرد..یک پیر مرد یا پیرزن با بدن و اعصاب داغون اگر بخاطر مضیغه مالی مجبور شود به کلاس برود هم عمر خود را کوتاه تر کرده و هم حق دانش آموزان را ضایع.خداوکیلی انقدر طرح های صد من یک غاز ندهید.
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۲:۱۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
من در آزمون کتبی و مصاحبه جذب حق التدریس سال ۸۲ ، با رتبه ۱ در آموزش و پرورش منطقه ای که ثبت نام کردم پذیرفته شدم. و ۸ سال حق التدریس بودم . قبل ازاینکه ما را استخدام کنند ۴۰ هزار نفر را از بیرون استخدام کردند و با هزاران مشکل ما را استخدام کردند الان تمام همسن های من در حال بازنشستگی هستند و بنده ۱۴ سال با احتساب سال‌های حق التدریس سابقه دارم. با کلاسهای ۴۳ نفره مدرسه ما . خدا را شاهد می گیرم که تمام توانم را به کار می گیرم و واقعا بچه ها را مثل فرزندان خودم می دانم . در تدریس مجازی نیز از ابتدا تا کنون حتی اگر نیمه شب دانش آموزم پیام داد با خوشرویی جواب دادم چون مولایم فرمود آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند.
ضمنا بنده با معدل ۱۹ دبیرستان و و رتبه ۳۰۰۰ ، معدل ۱۶ و خورده ای از دانشگاه سراسری مدرک گرفته ام .
با برنامه های آموزشی حاضر و با کلاسهای پرجمعیت مدارس و نداشتن امکانات در مدارس ، بعد از ۲۰ سال کار کردن توانی برای معلم نمی ماند . هر چند خودش عاشق کار کردن باشد .
بهتر است از جوانان عزیز که نیروی فعال و پر انرژی جامعه هستند استفاده شود تا اثربخشی آموزش بیشتر شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
معلم اگه معلم باشه بعد ۳۰ سال داغونه کلا باید قلب و مغز و جگر همه چیزش و عوض کنه کدام معلم بعد ۳۰الی ۳۵ سال میتونه کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
بیشتر کسانی که می مانند در پست آموزش فعالیت نمی کنند و در کادر اداری مدرسه حضور دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
چطور تو اتوبوس یک پیر میاد میگن جوان بلند شه جاشو بده موقع کار کردن چسبیدن به شغلشون
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۱:۲۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
من الان17سال سابقه تدریس درمدارس عشایری دارم خدایش دیگه عصبم نمیکشه نهایت بتونم تا20سال تدریس کنیم یعنی 10سال آخرشو کارهم کنم مفید نیست نمیدونم این نماینده ها ضدباسوادی جامعه هستن یا چی ولی میدونم هیچ وقت فرزندان خودشون رو به دست یه پیرمرد معلم نمی سپارند،بهتربودکه 25سال بازنشته بشن ونیروی جوان ازطریق تربیت معلم جذب می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
فکر کن یه بچه‌ی شش هفت ساله سر کلاس درس مامام بزرگش بشینه...چه شود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خیلی حقوق میدن که تا اخرین نفس هم تدریس کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
این همه مدرک به دست بیکار هم برن غاز بچرونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
ناراحت نباش معلمی نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
جوان
۰۹:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اونی که به این رای داده بیاد بگه ببینم یه معلم 60 ساله چقدر انرژی و انگیزه برای تدریس داره؟
فاتحه نظام اموزشی خونده میشه
این همه جوون تحصیل کرده تو این مملکته خب از اینا بگیرین نیروی با انگیزه و با انرژی بیارین

تو مجلس مثلا انقلابی چه خبره ؟
Iran (Islamic Republic of)
یک دبیر
۱۳:۵۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
پرفسور کردوانی بگمانم دور و بر ۹۰ سال عمر داشت و تا آخر عمرش معلم ماند. چند جوان سراغ دارید یک میلیونیوم شور و عشق و فعال بودن و تعهد و تخصص ایشان را داشته باشد...؟
این فقط یک مثال از هزاران بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
چقدر نماینده ها وقیحانه تصمیم می گیرند .آموزش جز سخت ترین مشاغل به حساب می آید . نماینده ها فکر می کنند کار آموزش مثل مجلس و امور سیاسی هست که تا آخرین نفس در آن مشغول هستند .و استعفا و بازنشستگی هم ندارد. وضع معلم ، پرستار، نیروی نظامی و کارگر ....حاصل استمرار فعالیت شما می باشد. به جای این کار نیروی جوان تحصیل کرده استخدام کنید و حقوق درست بدید. این موضوع فقط به نفع دولته نه معلمی که میخواد تا 65 سالگی مشغول باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام ، درمورد معلمین بازنشسته هم ترتیبی بعمل آید تا در صورت توانایی بتوانند با آموزش وپرورش همکاری وتدریس نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام درمورد رتبه بندی برای معلمین که اخیرا بازنشسته شده رسیدگی شود .باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
لعنتی ها چه کار کردید با آموزش و پرورش
معلم ها رو نابود کردین برا ی اینکه پول ندید رفتین از سر کوچه هر کسیو دیدین آوردین گذاشتین تو کلاس به عنوان معلم با این کارتون میخواستین به شدت سان و جایگاه معلمو بیاربن پایین به هر حال کسی که سواد و شعور کافی نداشته باشه مطالبه گری رو بلد نیست و مطمینن نمیتونه اونو هم به کسی یاد بده بله این خواسته واقعی شما از انجام چنین کار غیر عقلانی هست که انجام دادین که جز این هیچ عقل سلیمی نمیتونه درک کنه چرا یه آدم بیسواد کم شعورو به عنوان معلم جا زدین این کار شما بهدمعنی خرد کردن و له کردن معلمان حقیقی و واقعیه ای که با جان و دل و با سواد و شعور بالا دارن به دانش آموزان درس زندگی میدن
رتله بندی یه دروغ بزرگ بود که به خوردشون دادین همه جای عالم جارش زدین آخرشم اجراش نکردین و هی میگن امسال نه سال دیگه
که اگه هم اجرا بشه چندر غاز بیشتر به حقوقشون اضاف میشه
لعنتی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
آره ارواح شکمشان خیلی حقوق خوبی هم میدن که وایستن
Germany
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
حقوق ها بالا بره و مردم بیمه بدهند و استخدام بیشتر کیفیت بیشتر
ولی بازنشستگی تا ۶۵ سالگی باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
جوانی یه چیز دیگه است. معجره می کند! پیری دوره افسردگی و خمودی است. به بچه ها رحم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا نباید بازنشسته شوند و چهارتا جوان بدبخت بیاد سر کار بعد هی میگید توله بزایید با پول پدرتون مسخرش دراوردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
معلمی که مدرک دانشگاهی دارد ولی ضد اسلام هست معتاد است مشکل اخلاقی دارد درس دادن بلد نیست معلمی که زندانی سیاسی است و.......چرا دولت تو فکر نیست چرا هر که بابک مدرک معلم میشود؟؟؟؟؟!!!؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
مجلس خوبه قبل از تصویب این جور طرح ها یکم فکر کنه اخه کسایی که 20 سال پیش مدرک گرفتن اولا نوع تدریسشون به روز نیست بعدم دیگه حوصله تدریس ندارن از اون طرف کلی جوان تازه فارغ التحصیل داریم که هم مشتاق تدریسن و هم احتیاج دارن به یه شغل ....
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۸:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
یعنی چی
چرا فکر بیکاری جوانهایی که مدرک گرفتن نیستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اخه مگه حقوق میدن که کار حساب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
پس جوونا برن پی نخود سیاه با پیرمردا ادامه میدیم. متاسفم برا چنین افکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
این همه لیسانس و فوق لیسانس بی کار داریم اونوقت معلمهای مسن رو میارید سر کلاسها نمی خوام بی احترامی کنم به معلمهایی که با وجود سن بالا بازهم تدریس می کنن ولی من خودم تو یک دبیرستان غیرانتفاعی درس می خوندم که دو تا دبیر مسن بازنشست شده مشغول تدریس بودن و این دو خانم اصلا انرژی لازم برای مدیریت یک کلاس با ۲۰نفر دانش اموز دختر پرانرزی رو نداشتن و خیلی واضح کلاس درس این دو معلم عزیز با سایر کلاسها جو متفاوتی داشت آخه کلاس درس که فقط گفتن معلم و شنیدن دانش آموز نیست درسته که این عزیزان تجربه زیادی .
آخرین اخبار