رئیس پلیس راه خوزستان گفت: هم اکنون ۱۴۰ نقطه حادثه در استان وجود دارد و تعداد آن‌ها در حال افزایش است.

سرهنگ رضا دولتشاهی گفت: در بعضی محور‌های استان از جمله؛ اهواز-امیدیه، اهواز-بندر ماهشهر، اهواز-خرمشهر و... دوربرگردان‌ها و تقاطع‌هایی وجود دارد که استاندارد‌های لازم ندارند و سبب وقوع حوادث مرگبار می‌شوند، بطوریکه سال گذشته در یک سانحه رانندگی در محور اهواز-امیدیه منجر به جان باختن ۴ سرنشین یک خودرو شد.

به گفته او نبود استاندار‌های لازم را علت وقوع سوانح رانندگی در جاده‌های استان است و علاوه بر این، رانندگان بدون توجه به خطرها، اقدام به دور زدن می‌کنند.

سرهنگ دولتشاهی می گوید: ترانزیتی بودن جاده‌های استان خوزستان برای حمل و نقل کالا‌های اساسی، حضور کاروان‌های راهیان نور، حضور مسافران نوروزی برای بازدید از مناطق گردشگری و همچنین وقوع حوادث مرگبار در ماه‌های گذشته از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شود رفع نقاط حادثه خیز اهمیتی دوچندان داشته باشد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت:  علت رفع نشدن نقاط حادثه خیز استان را اختصاص ندادن اعتبار و منابع مالی لازم است و این در حالی است که بر اساس آئین نامه مدیریت ایمنی، حمل و نقل و سوانح رانندگی سال ۱۳۸۸، در ماده ۲ بند یک و ۴ مصوب شده نقاط حادثه خیز باید به صورت کامل در کشور رفع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.