رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه از برنامه ریزی برای استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی استان در ایام نوروز خبر داد.

ابوالحسن اسماعیلی گفت: پس از حدود دو سال رکورد در صنعت گردشگری، راهنمایان گردشگری استان امسال در همکاری با میراث فرهنگی برای استقبال از میهمانان نوروزی آماده می‌شوند.

به گفته آقای اسماعیلی در کرمانشاه حدود ۹۰ راهنمای گردشگری داریم که طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و رکود این حوزه، همانند سایر راهنمایان در سراسر کشور آسیب‌های شغلی زیادی دیدند.

 در این مدت راهنمایان گردشگری شرایط بغرنجی را پشت سر گذاشتند و حدود ۴۰ درصد از آن‌ها از این شغل فاصله گرفتند که امیدواریم با شروع تعطیلات نوروز و رونق گردشگری شاهد بازگشت آن‌ها باشیم.

 برای ایام نوروز راهنمایان گردشگری استان بنا به درخواست میراث فرهنگی و پایگاه‌های تاریخی ملی در اماکن تاریخی همچون تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و بیگلربیگی و در بنا‌های تاریخی شهرستان‌های مختلف همچون قصرشیرین مستقر خواهند شد.

راهنمایان گردشگری از حدود دو روز قبل از شروع تعطیلات نوروز در اماکن تاریخی استان مستقر می‌شوند و در خصوص سرگذشت ابنیه ها، تاریخ و تمدن، فرهنگ، آداب و رسوم، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های صنایع دستی استان توضیحاتی را به گردشگران خواهند داد.

راهنمایان گردشگری استان از مسئولین میراث فرهنگی انتظاراتی دارند، باتوجه به اینکه اکثر این راهنمایان از طریق این شغل امرار معاش می‌کنند، انتظار می‌رود که میراث فرهنگی برای ایام نوروز حق الزحمه مناسبی برای آن‌ها در نظر بگیرد و برای راهنمایانی هم که باید به شهرستان‌ها سفر کنند، هزینه ایاب و ذهاب لحاظ شود.

باتوجه به اینکه تعداد اماکن تاریخی استان بسیار زیاد است، بنابراین تنها با ۹۰ عضو که تعدادی از آن‌ها هم غیرفعالند، نمی‌توان انتظار داشت که همه این اماکن را پوشش داد، بنابراین از میراث فرهنگی می‌خواهیم شرایطی را فراهم کند تا طی سال‌های آینده تعداد علاقمندان بیشتری به این رشته روی بیاورند.

 از طرفی از میراث فرهنگی می‌خواهیم که از تعداد ر اهنمایان بیشتری برای حضور در اماکن تاریخی استفاده کند تا شرایط هم برای راهنمایان و هم برای گردشگرانی که خدمات می‌گیرند، راضی کننده باشد.

آقای اسماعیلی در پایان خواستار طراحی لباس‌های متحد الشکل برای راهنمایان گردشگری از سوی میراث فرهنگی استان شد و گفت: این مسئله می‌تواند در دید گردشگران بسیار تاثیرگذار باشد.

برچسب ها: گردشگری ، نوروز ، تعطیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.