جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به تداوم برخورد قاطعانه پلیس با جرائم مربوط به تیراندازی در کرمانشاه، گفت : طی ۲ هفته اخیر ماموران انتظامی استان موفق به کشف ۸۰ قبضه اسلحه غیرمجاز شامل ۲۶ قبضه اسلحه جنگی و ۵۴ قبضه اسلحه شکاری شدند.

جمال سلمانی گفت : در ۲ هفته اخیر چند طرح اجرا و علاوه بر کشف این تعداد اسلحه، حدود سه هزار و ۲۰۰ عدد فشنگ و دیگر مهمات با تلاش ماموران کشف شد.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان دستگیری ۳۸ نفر از عاملان تیراندازی و یا فروشندگان و قاچاقچیان سلاح و مهمات به همراه ۹ تن از اراذل و اوباش هم از دیگر اقدامات انجام گرفته بوده است.

از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌توان به توقیف ۹۶ دستگاه وسیله نقلیه متعلق به مجرمان و جمع آوری ۴۰۵ عدد قلیان از قلیانسرا‌هایی که به پاتوق افراد خلافکار تبدیل شده بودند، اشاره کرد.

در ۲ هفته اخیر ۱۷ فقره تیراندازی در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، صحنه، قصرشیرین، هرسین و گیلانغرب رخ داده است.

از مجموع تیراندازی‌های صورت گرفته ۱۲ مورد منجر به کشف شده است، در این مدت هفت فقره دیگر مربوط به هفته‌های گذشته کشف شد تا مجموع کشفیات تیراندازی به ۱۹ مورد برسد.

اختلافات شخصی، خانوادگی و ملکی عامل اصلی تیراندازی‌ها در استان کرمانشاه است با حضور به موقع پلیس، خوشبختانه اکثر تیراندازی‌ها در سریعترین زمان ممکن کشف شده است.

امروز عزم و اراده بسیار خوبی برای مبارزه با جرائم خشن و افراد مجرم در استان کرمانشاه وجود دارد و تعامل بسیار خوب پلیس و دستگاه قضائی در استان باعث شده تا فضا بیش از گذشته برای مجرمان ناامن شود که البته باید از حمایت‌های دستگاه قضایی در حمایت از طرح‌های امنیت محور پلیس هم قدردانی کرد.

حدود ۳۵ درصد تیراندازی‌های شهر کرمانشاه به خاطر اختلافات خانوادگی است، وجود مراکز مشاوره در مجموعه معاونت اجتماعی و کلانتری‌های استان بیش از ۶۵ درصد پرونده‌ها که به این مراکز ارجاع داده می‌شوند منجر به صلح و سازش شده اند که این موضوع خود باعث پیشگیری از وقوع بسیاری جرائم و آسیب‌های اجتماعی شده است.

پایان نزاع دسته جمعی با حضور مقتدرانه پلیس کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: حضور مقتدرانه پلیس به نزاعی گسترده و دسته جمعی پایان داد و در این راستا ۷ نفر از عوامل اصلی هم دستگیر شدند.

علیرضا دلیری گفت: پس از وقوع یک مورد درگیری گسترده حوالی استانداری کرمانشاه به سرعت تیم‌هایی از ماموران کلانتری ۲۱ نیایش و یگان امداد راهی محل شدند.

ماموران پس از حضور در محل درگیری مشاهده کردند نفرات زیادی به وسیله چوب با هم درگیر و اقدام به سنگ پرانی به سوی هم می‌کنند.

با مشاهده این صحنه ماموران به سرعت وارده عمل شده و مقتدرانه ضمن پایان دادن به درگیری، ۷ نفر از عوامل اصلی را هم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کردند.

۱۴۱ راس دام قاچاق در "کنگاور"

فرمانده انتظامی "کنگاور" از کشف ۱۴۱ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

عنایت فلاحی گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید زنگنه "کنگاور" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و جهت بازرسی آن را توقیف کردند.

 ماموران در بازرسی‌های انجام شده ۱۴۱ راس گوسفند قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۶ میلیارد ریال می‌رسید، کشف کردند.

 ۲ نفر در این راستا دستگیر و به دستگاه قضائی جهت صدور احکام لازم معرفی شدند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
کرمانشاه این روزها دارد به تگزاس ایران تبدیل می شود صدای یکی از مسلسل و تفنگ لحظه ای خاموش نمی شود و مردم این شهر سر هیچ پوچ دست به هفت تیر کشی می زنند فقط گاری و اسب و جان وین در خیابانهای شهرهای کرمانشاه جای شان خالی است که آن هم بزودی از میان این همه هفت تیر کش یک جان وین مدل ایرانی و کرمانشاهی ظهور خواهد کرد .