نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ترویج فریضه‌ی مهم امر به معروف و نهی از منکر، زمینه ساز ارتقای رفتار‌های فردی و اجتماعی است.

آیت الله رسول فلاحتی امروز در گردهمایی دبیران و معاونان ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌های ۱۷ گانه‌ی استان در رشت با تشریح نقش امر به معروف و نهی از منکر در جلوگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گفت: همه‌ی دلسوزان جامعه باید در این امر مهم احساس مسئولیت و نقش آفرینی کنند.

به گفته نماینده ولی فقیه در گیلان، فراگیر شدن امر به معروف و نهی از منکر بستر اجرای واجبات در جامعه اجرا و زمینه‌ی ارتقاء انواع رفتار‌های فردی و اجتماعی، فضای اداری، حوزه‌ی اقتصاد، تولید و اشتغال را فراهم می‌کند.

شیوه‌های اجرای این فریضه‌ی الهی بسیار حساس و دارای شرایط مختص به خود است و آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با توجه به اقتضائات و شرایط روانی و رفتاری جامعه، با شیوه‌های خلاقانه و نوین به ایفای رسالت دینی و شرعی خود بپردازند.

سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم، به شرایط مطلوب امنیت در کشور اشاره کرد و گفت: این امنیت دلیلی بر نبود مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه‌ی امروز ما نیست و باید چالش‌های مهمی، چون هجمه‌های رسانه ایی فرهنگی بدخواهان، انواع آسیب‌های اجتماعی و رفتاری در بستر جهاد تبیین پیشگیری شود.

حجت الاسلام سجاد سرافراز، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، نیز با اشاره به رویکرد جدید این ستاد برای مقابله با انواع تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی - فرهنگی گفت: در این گردهمایی مجموعه‌ی دبیران و معاونان ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌های ۱۷ در کارگاه‌های تخصصی ضمن اشنایی با جایگاه قانونی و حقوقی این فریضه‌ی مهم، کارویژه‌های حوزه‌ی عفاف و حجاب و نظارت بر سلامت اداری را آموزش می‌بینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.