عصر امروز آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جاری به ریاست استاندار آذربایجانشرقی با محوریت کاهش گاز بهای مصرفی بخش تولید و صنعت در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

آقای عابدین خرم استاندارآذربایجان شرقی گفت: در بحث نسخه‌های الکترونیک، یک طرف مردم، یک طرف پزشکان و طرف دیگر داروخانه‌ها است، فشاری که به داروخانه‌ها وارد شده باید تامین اجتماعی آن را کاهش دهد این طرح برای جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات ایجاد شده است.

اینکه ۹۶ درصد نسخه‌های الکترونیکی در استان تحقق داشته، اتفاق مبارک و خوبی است و عوارضی داشته که پشت سر گذاشته، اما امید است تا مدتی دیگر این مشکلات نیز حل شود و در این بین نباید داروخانه‌ها در این موضوع تنبیه شوند.

فارغ از نتایج و انتظارات، خود این نشست‌ها یک کار خوبی است که بخش خصوصی مشکلات خود را مطرح می‌کند و بخش دولتی پیگیر آن می‌شود، اما درست است در وضع موجود ناراضی باشیم، اما برای وضع مطلوب نیز حرکت کنیم.

 کیفیت بخشی، پیگیری و نتیجه گیری از این جلسات باید مهم باشد، لذا باید برای پرباری جلسات یک نقطه بهینه معرفی کنیم تا مصوبات انجام نشده در کارگروه‌ها بررسی شوند.

از بخش خصوصی می‌خواهیم برای حل مشکلات مختلف در بخش‌های گوناگون، مشارکت لازم را داشته باشند چرا که نگاه دولت به این بخش معطوف است، چون میانگین پروژه‌های ملی ۱۷ سال است.

محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مشکلاتی که در عرصه اقتصادی اتفاق می‌افتد موارد مختلفی هستند، بخشی از تصمیمات توسط مدیران استانی صورت می‌گیرد که بعضا ۹۰ درصد تحقق داشته، اما تصمیم گیری در سطح ملی نیاز به مکاتبه دارد.

در خصوص بهای گاز مصرفی بخش تولیدچندین نامه نگاری شده و دغدغه بخش تولید استان را انتقال دادیم، قیمت گاز برای بخش خصوصی استان مورد بررسی قرار گرفته است منتظر تصمیم گیران سطح کشور هستیم.

در زمینه بدهی بهای گاز شرکت‌های تولیدی استان نیز تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ فرصت داده می‌شود تا بدهی خود را بپردازند تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

فعالین اقتصادی و مدیران بخش‌های تولیدی استان نیز مشکلات خود را در زمینه‌های گاز بهاء مصرفی، آب و فاضلاب، تصفیه خانه شماره ۲ شهر بناب، محیط زیست، حذف دفترچه‌های کاغذی و اجرای نسخه الکترونیک، بیان داشتند.

برچسب ها: بخش خصوصی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.