وزارت دفاع گرجستان اعلام کرد که این کشور در هفته‌های آینده با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» مانور‌ مشترک برگزار خواهد کرد.

 وزارت دفاع گرجستان با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که از ۲۰ تا ۲۵ مارس، نیرو‌های دفاعی گرجستان تمرین‌ها و مانور نظامی با هماهنگی و همکاری ناتو، در خاک این کشور در مرکز آموزش و ارزیابی مشترک گرجستان و ناتو برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در ادامه این بیانیه آمده است که هدف از برگزاری این رزمایش ارتقای مهارت‌های برنامه ریزی عملیات و تبادل تجربیات است که منجر به تقویت نیرو‌های نظامی کشور‌های مختلف خواهد شد.

این رزمایش در حالی برگزار می شود که روسیه هفده روز پیش در پی افزایش درگیری ها به اوکراین حمله کرد.ارتش اوکراین اعلام کرده که کی‌یف، پایتخت این کشور در معرض محاصره قرار دارد و نیرو‌های روسی در حال حرکت در مناطق شمال و غرب شهر هستند.

تصمیم پیوستن گرجستان به ناتو در سال ۲۰۰۸ و در جریان نشست سران کشور‌های عضو ناتو اتخاذ شده است. اعضای ناتو در نشستی که در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۱ برگزار شد، مجددا اعلام کردند که اوکراین و گرجستان می‌توانند در آینده به این پیمان بپیوندند. در این میان، نه زمان احتمالی پذیرش و نه برنامه عملی برای عضویت مشخص نشده است. در فوریه ۲۰۱۹، پارلمان اوکراین اصلاحات قانون اساسی را تصویب کرد که نشان دهنده تمایل کی‌یف برای پیوستن به ناتو بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
این یکی را کم داشتیم رزمایش مشترک برگزار نکنید با این کارهای ناتو روسیه تحریک میشه و اتش اوکراین به قفقاز کشیده خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
گرجستان تنش میخاره
آخرین اخبار