آقای سیدحمید حسینی گفت: از تمام مراجع ذی ربط از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صمت موضوع صادرات سوخت تقطیری را پیگیری کرده ایم. طبق دستورالعمل مربوط به صادرات سوخت تقطیری، قرار بود ساماندهی این حوزه را در سال ۹۹، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام دهد و در سال ۱۴۰۰، این کار به وزارت صمت واگذار شود.
او میگوید: مشکلاتی میان ستاد و سازمان بازرسی ایجاد شده بود که ستاد انتظار داشت، در سال ۹۹ نیز وزارت صمت، این مسئولیت را بپذیرد؛ اما با توجه به مشخص نبودن تکلیف وزارت صمت بعد از تغییراتی که در ساختار آن رخ داد، پیگیر این شدیم که مصوبه سال ۹۹ را خود ستاد اجرا کند تا سوخت تقطیری که در این مدت در انبارها ذخیره شده و هر لحظه امکان رخ دادن حادثه برای آن وجود داشت، صادر شود.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآوردههای نفت، گاز و پتروشیمی گفت: قیمتهای جهانی فرآوردههای نفتی وضعیت خوبی دارند و میتوانیم حدود ۴۰ تا ۵۰ هزارتن سوخت تقطیری مربوط به سال ۹۹ را که در انبارها مانده، صادر کنیم. این میزان پس از بازرسی پلمب شده بود. پیش بینی این است که با تولید سال ۱۴۰۰، مجموعا بیش از ۷۰ هزارتن انبار شده باشد.
بیشتر بخوانید:
او گفت: حداقل ۱۵۰ واحد فعال در صنعت تصفیه روغنهای کارکرده وجود دارد که با بازیافت سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتن روغن سوخته به فعالیت تعویض روغنیها و حفظ محیط زیست کمک میکنند.
به گفته پرهام فر سرپرست دفتر پیشگیری از قاچاق فرآوردههای نفتی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مشکل صادرات سوخت تقطیری مربوط به سال ۹۹ برطرف شده است.