نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های استان نصب شده است.

داور بستام گفت: به همت گروه‌های گشت بازرسی در طی سالیان اخیر بالغ بر ۲ هزار دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های استان اردبیل نصب شده است.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل می‌گوید: در سال جاری نیز ۲۱۳ دستگاه کنتور بر روی چاه‌ها در بخش‌های مختلف مصرف غالبا بروی چاه‌های کشاورزی نصب شده اند و در کنار این از اضافه برداشت ۱۰۰ حلقه چاه کشاورزی مجاز نیز از طریق تقلیل منصوبات و قطع برق جلوگیری بعمل آمده که صرفه جویی حاصل از آن بیش از ۲ میلیون مترمکعب می‌باشد.

بستام گفت: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان اردبیل در سال آبی ۹۹-۱۴۰۰ شامل تعیین تکلیف چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز، استقرار گروه‌های گشت و بازرسی، اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره برداری، نصب کنتور‌های حجمی هوشمند آب، شناسایی و توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز و اجرای پروژه اطلاع رسانی جهت آگاهی بخشی به بهره‌برداران و طرح داناب و ارتقای سواد آبی در دشت‌های استان اردبیل اجرایی شده است.

او گفت: گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب استان اردبیل با نظارت بر دشت‌ها هرگونه تخلف مرتبط با برداشت‌های غیر مجاز و حفاری‌های غیر مجاز را نیز پیگیری می‌کنند که توقیف دستگاه‌های حفاری، پلمب منصوبات چاه‌های دارای تخلف، جلوگیری از اضافه برداشت‌های غیرمجاز از اهم وظایف آن‌ها است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.