نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی از احتمال مخالفت شورای نگهبان با طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور خبر داد.

 حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور به دلیل هزینه‌هایی که ایجاد می‌کند ممکن است طبق اصل ۷۵ قانون اساسی به دلیل داشتن بار مالی مورد ایراد شورای نگهبان قرار بگیرد.

طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور به عنوان دومین دستور در دستورکار جلسه علنی یکشنبه هفته آینده مجلس قرار دارد.

به گفته او اگرچه تغییر ساعت رسمی کشور صرفه‌جویی‌هایی را در مصرف انرژی دارد، اما هزینه‌های اجتماعی آن بسیار بالاست. از جمله هزینه‌های اجتماعی این طرح آن است که افراد در قرار‌های روزانه و برنامه‌های کاری‌شان دچار مشکل می‌شوند و از این حیث هزینه‌های اجتماعی زیادی با تغییر رسمی کشور به جامعه تحمیل می‌شود.

حاجی دلیگانی می گوید: طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور اگر هم مورد ایراد شورای نگهبان قرار نگیرد، حداقل از دو ماه بعد لازم‌الاجرا خواهد بود.

به گفته او در ابتدای سال ۱۴۰۱ ساعت رسمی کشور ثابت نخواهد ماند، اما اگر این طرح مورد ایراد شورای نگهبان قرار نگیرد و برای اجرا ابلاغ و در روزنامه رسمی کشور چاپ شود ۱۵ روز بعد از چاپ در روزنامه رسمی کشور لازم‌الاجراست که حداقل زمانی که برای اجرای این قانون می‌توان در نظر گرفت دو ماه آینده است که در این صورت ساعت رسمی کشور باید به حالت عادی بازگردانده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ايرج
۱۲:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام من با تغيير ساعت مخالفم خواهش ميكنم قبل از تحويل سال 1401 تكليف مشخص كنيد با تشكر
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام من با تغییر ساعت مخالفم زیرااسترس زیادی رابرما تحمیل می کند چرا با عنوان صرفه جویی در انرژی اینگونه با زندگی مردم بازی می کننداین قانون بار روانی زیادی برای ما واردمی کن من به شخصه تا به حال باهرکسی صحبت کردم از این وضع ناراضی بوده آیا کسی هست به داد ما برسد ما چه گناهی داریم .بااین همه استرس.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بابا چه کاریه اخه، تروخدا تغییر ندین ساعت رو