آمادگی هتل‌های فارس برای پذیرش مسافر در ایام نوروز

رئیس جامعه هتلداران فارس از آمادگی هتل‌های فارس برای پذیرش مسافر در ایام نوروز خبر داد.

حسن سیادتان گفت: در صورت کاهش محدودیت‌های کرونایی احتمالا پذیرش مسافر در ایام نوروز خواهیم داشت و در مقطع خاصی از فعالیت هتل‌ها قرار گرفته‌ایم و سطح اشتغال هتل‌های استان گاهی به ۶۰ و گاهی هم به ۲۰ درصد می‌رسد.

به گفته رئیس جامعه هتلداران فارس، هتلداران از فرصت محدودیت‌های کرونایی استفاده کرده و هتل‌ها را به روز و مجهز کرده‌اند.

او گفت: تسهیلات کرونایی ١٢ درصدی برای هتل‌ها پیش‌بینی شد که بسیاری از هتلداران از آن استفاده نکردند و بسیاری از هتل‌ها تلاش کردند تا تعدیل نیرو نداشته باشند، زیرا نیرو‌های هتلها، در شمار نیرو‌های تخصصی هستند و برای هر نیرو آموزش و وقت صرف شده است.

او، افزایش چند برابری گاز بهای هتل‌ها را از مهمترین چالش‌های فعلی پیش روی هتل‌ها ذکر کرد و گفت: ۱۰ درصد از خوراک پتروشیمی را باید هتل‌ها و حوزه گردشگری پرداخت کنند و با این میزان افزایش، هزینه‌ها و مخارج هتل‌ها بسیار سنگین شده و در این شرایط، هتل‌ها صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس از مجلس و دولتمردان خواست که گاز بها به قیمت قبلی بازگردد تا هتل‌ها بتوانند مخارج خود را تامین کنند.

او گفت: تمام مراکز اقامتی استان برای نوروز آماده هستند و رزرو هتل‌ها از ابتد‌ای اسفند آغاز شده و برخی از هتل‌ها نیز ظرفیت آن‌ها پر شده است.

سید حسن سیادتان افزود: ۲۵ هزار تخت اقامتی در استان شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیر‌ها پذیرای مسافران نوروزی هستند.

او با بیان این که از سال ۹۸ تاکنون هتل‌ها و مراکز اقامتی در رکود به سر می‌بردند، اظهار داشت: البته این فرصت خوبی برای تجهیز، بازسازی و به روزرسانی هتل‌ها و مراکز اقامتی بود و هتل‌ها نیز در این زمینه ورود کردند.

رییس جامعه هتلداران استان فارس ادامه داد: فعالان عرصه گردشگری امیدوار هستند سفر‌های نوروزی ۱۴۰۱ آغازی برای فعالیت‌های گردشگری باشد و رونقی دوباره به هتل‌ها بازگرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار