رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی استان کرمانشاه با اشاره به نسبت میزان سلامت غذایی لاشه گوشت مرغ کمتر از ۲ کیلوگرم به وزن بیشتر از آن گفت : به خاطر سلامت و امنیت غذایی خانوار‌ها باید فرهنگ غلط خرید و مصرف گوشت مرغ چاق در جامعه اصلاح شود.

کامران کشاورز گفت : میانگین استاندارد جهانی سایز و وزن لاشه مرغ گوشتی برای مصرف خانوار‌ها ۱.۸ کیلوگرم است، در حالی که مردم ما مرغ کمتر از۲ کیلو گرم نمی‌خرند و علاقه فراوان به خرید مرغ چاق دارند.

به گفته رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی استان کرمانشاه گوشت مرغ ۲ کیلو گرمی را به کشور عراق صادر کردیم، اما به خاطر جا افتادن فرهنگ مصرف گوشت مرغ استاندارد بین اوزان ۱.۲ تا ۱.۸ کیلو گرم در آنجا، مردم نخریدند و آن را پس فرستاند، زیرا مردم آن‌ها می‌دانند مرغ بالای ۲کیلو گرم غیر استاندارد است.

ابتدا لازم است گفته شود در مرغداری‌های صنعتی هیچ داروی هرمونی به مرغ‌ها تزریق نمی‌شود، اما دارو‌های آنتی بیوتیک دار در پرورش آن‌ها استفاده می‌شود، به همین خاطر مرغی که ۴۰،۴۵ روزه باشد بسیار سالم‌تر و بهداشتی‌تر از مرغی است که برای گرفتن وزن مدت زمان بیشتری باقی می‌ماند.

گوشت مرغ اصلی‌ترین منبع غذایی تامین پروئتین جامعه است وقتی خانوار‌ها غذای سالم تری مصرف کنند، سلامت جامعه افزایش می‌یابد به همین دلیل در این راستا مصرف گوشت مرغ کم وزن و استاندارد را باید فرهنگ سازی کنیم.

خرید گوشت مرغ کم وزن و استاندارد در حد ۲ کیلو گرم برای خانوار‌ها از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است علاوه بر بحث‌های بهداشتی، لاشه گوشت مرغ سه و ۲و نیم کیلوگرم ضایعات و چربی بین بافتی بیشتری دارد، که هم از نظر وزن و هم از نظر قیمت به صرفه مصرف کنندگان نیست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.