با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، «خانه هلال باغ معروف» شهرستان تبریز افتتاح شد.

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امیدواریم خانه هلالی که امروز در روستای باغ معروف افتتاح شد مایه خیر و برکت برای این روستا شود.

کشور ما در یک منطقه جغرافیایی فوق العاده بحرانی و حساس از جهات مختلف قرار گرفته است و شرایط کشور ما طوری است که جزو یکی از بحران خیزترین کشور‌های منطقه می‌باشد، بر لزوم حفظ آمادگی دستگاه‌های امدادی برای مقابله با بحران‌هایی مثل سیل و زلزله تاکید کرد.

 بایستی شرایطی فراهم شود که دستگاه‌های متولی رسیدگی به بحران‌ها مانند هلال احمر در اوج آمادگی باشند و از تجهیزات و امکانات خوبی برای مقابله با بحران‌ها برخوردار باشند.

در کنار داشتن تجهیزات و امکانات امدادی به روز و کارآمد، ارائه آموزش‌های امدادی به مردم ضروری است.

یکی از وظایف حاکمیتی، آموزش آحاد و اقشار مختلف مردم برای کاهش اثرات حوادث و بحرانهاست.

بایستی هلال احمر با جذب و تربیت بهترین نیرو‌ها و مربیان، نسبت به آموزش مردم اقدام کند.

در حوادث و بحران‌هایی که اتفاق می‌افتد ساعت اول حادثه بسیار مهم و حیاتی و حساس است و اگر در این ساعت، خدمات امدادی به مردم آسیب دیده به موقع ارائه شود و یا خود مردم در اثر فراگیری آموزش‌ها به خود امدادی بپردازند نقش مهمی در کاهش تلفات جانی ناشی از بحران‌ها خواهد داشت.

در این خانه‌های هلال اگر دو سه نفر افراد با تجربه محور عمل قرار بگیرند و نسبت به راهنمایی جوانان اقدام کنند قطع یقین اهداف امدادی و آموزشی هلال احمر در این مناطق نیز پیاده خواهد شد و اگر حادثه‌ای در این مناطق رخ بدهد قبل از رسیدن نیرو‌های امدادی، اولین کسانی که می‌توانند امدادرسانی انجام دهند خود این جوانان آموزش دیده خواهند بود.

آقای حمید منجم سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از تشکیل خانه‌های هلال گفت: خانه‌های هلال در راستای افزایش تاب آوری اجتماعی و اشاعه آموزش‌های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه اندازی می‌شود که می‌تواند در بخش مدیریت بحران محلی نقش مهمی را ایفا کند.

جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برای کاهش تلفات در حوادث و بلایا، توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب از عمده فعالیت‌های خانه هلال است.

خانه هلال می‌تواند دارای یک تیم امدادی با تجربه برای تحت پوشش قرار دادن حوادث باشد و زمینه مشارکت فعال مردم را در خدمات امدادی و بشر دوستانه فراهم کند.

در پایان این مراسم محمد یاوری به عنوان سرپرست خانه هلال روستای باغ معروف معرفی و فعالیت خود را آغاز کرد.

روستای باغ معروف یکی از روستا‌های تبریز در استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان تبریز واقع شده است.

این روستا بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۳۶۹۵ خانوار و حدود ۱۲۰۶۸ نفر جمعیت است.

برچسب ها: بحران ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.