نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : جدیت در امر پیگیری مشکلات مردمی، تسریع در روند خدمتگذاری را به همراه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار با اعضای ۱۷ گانه‌ی شورای اسلامی شهر‌های گیلان در رشت، رسالت مهم شورا‌های اسلامی شهر و روستا را پیگیری مشکلات و درد‌های مردم و انتقال آن به متولیان اجرایی دانست و گفت: جدیت در این امر مهم، روند خدمتگذاری در جامعه را تسریع می‌کند.

به گفته آیت الله فلاحتی، مسئولیت شورا‌ها در مبارزه با فساد و رانت خواری قابل توجه است و مجموع اعضای شورا‌های اسلامی در مناطق مختلف شهری و روستایی باید مقابله با پدیده‌ی مذموم فساد و رانت را بطور عملی در دستور کار قرار دهند و نگذارند حقوق عامه در بستر منافع عده ایی خاص، ضایع شود.

طرح‌های هادی روستایی برغم برخی مشکلات و محدودیتها، نقش موثری در حفاظت از اراضی و تضمین تولیدات کشاورزی داشته و شورا‌ها با پیگیری برخی موارد خاص در راستای دفاع از حقوق روستانشینان می‌توانند ثمرات ارزشمند طرح‌های هادی را هر چه بیشتر تجلی دهند.

نظارت بر روند توزیع آرد و پخت کیفی نان در مناطق مختلف گیلان ضروری است و انتظار می‌رود شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز در این زمینه نقش افرینی نموده و در بستر تعامل جمعی روند را بهبود دهند.

ایمان سهیلی، رییس شورا‌های اسلامی شهر‌های گیلان نیز در این نشست بر ضرورت تلاش مجدانه برای تجلی ظرفیت‌های شورا در بستر نهادینه کردن ضوابط و مقررات پیش رو تاکید کرد و گفت: قانونمداری، تشریک مساعی و تلاش صادقانه از الزاماتی ست که می‌تواند ظرفیت موجود در نهاد شورا‌ها را در راستای تسریع در روند توسعه و افزایش خدمات هر چه بیشتر تجلی دهد.

در پایان این مراسم هر یک از اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌های گیلان عمده‌ترین دغدغه‌ها و نطرات خود را در خصوص لزوم بازنگری در طرح‌های هادی و بازسازی جاده‌های روستایی، ساماندهی پسماند، حفاظت از محیط زیست و عرصه‌های طبیعی، تقویت اشتغال روستایی و معیشت روستانشینان، لزوم پیشگیری از فروش اراضی کشاورزی و تغییر کاربری‌ها ارایه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.