رودخانه های ۸ شهرستان گلستان در آستانه سال نو با حضور دوستداران طبیعت و محیط زیست و کارکنان و مسئولان شرکت آب منطقه ای گلستان از زباله پاکسازی شد.

امروز به مناسبت نوزدهم اسفند روزی که نوروز رود‌ها نام گرفته است رودخانه‌های ۸ شهرستان استان در آستانه سال نو با حضور دوستداران طبیعت و محیط زیست و کارکنان و مسئولان شرکت آب منطقه‌ای گلستان از زباله پاکسازی شد.

دوستداران طبیعت در شهرستان گرگان رودخانه زیارت، شهرستان گنبدکاووس گرگانرود جنب پل حاج آخوند نوری زاد، شهرستان علی آبادکتول رودخانه کبود وال محدوده خیابان مزرعه جنب کشتارگاه، شهرستان کلاله رودخانه آقسو در تفرجگاه آقسو، در شهرستان مینودشت پارک ساحلی آزادگان جنب پل ورودی شهر، در شهرستان آق قلا رودخانه گرگانرود داخل شهر پل قدیمی به سمت پل باهنر ضلع شمالی رودخانه، در شهرستان آزادشهر رودخانه خنجری خاندوز سادات و در شهرستان کردکوی جنگل امام رضا اولین پل رودخانه غاز محله را پاکسازی کردند.

 از دیر باز در "نوروز رودها" این جشن ایرانی که مصادف با ۱۹ اسفند ماه است؛ مردم به کنار رودها، نهرها، کاریز‌ها و چشمه‌ها رفته بعد از لایروبی و پاکسازی، مواد خوشبو، گل‌های زیبا و گلاب را به آب می‌ریختند و با این مراسم از رود‌ها بخاطر دوباره جاری شدن قدردانی می‌کردند.

این جشن زیبای باستانی نشان دهنده توجه دارای قدمت ایرانیان به طبیعت، زیبایی و سلامت محیط زیست است که برای دومین سال با تولیت شرکت آب منطقه‌ای گلستان برگزارشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.