مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۳۶ پایگاه امداد و نجات هلال احمر گلستان طی ایام نوروز به مسافران خدمات می دهد.

فرهاد میقانی گفت: دو هزار و ۳۴۰ امدادگر و نجاتگر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی و ۵۵۰ عضو جوان در طرح ملی خدمات بشردوستانه اعضای سازمان جوانان با ۴۵ پست ثابت و موقت از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ به مدت ۲۰ شبانه روز به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

او گفت: در طرح امداد و نجات، ۳۶ پایگاه فعال بوده که شامل ۲۰ پایگاه امدادونجات ثابت، چهار پایگاه موقت (گمیشان_ مراوه تپه_ دلند_ تیم توانای مرکز استان «خواهران») و ۱۲ کشیک اضطراری است.

به گفته میقانی ۲۰ پایگاه ثابت از ۱۶ پایگاه امدادونجات و چهار مرکز امدادی تشکیل شده که مراکز امدادی پایگاه هوایی، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) استان، تیم واکنش سریع استان و مرکز نگهداری سگ‌های جست‌وجو نجات (آنست) را  شامل می‌شود.

او گفت: روزانه ۱۱۷ با تجهیزات مختلف مانند ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه آرگو، یک فروند قایق نجات، ۱۱ دستگاه ست هیدرولیک نجات و ۲۰ دستگاه خودروی کمکدار در این مدت مشارکت دارند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان همچنین از بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشر دوستانه اعضای سازمان جوانان به مسافران نوروزی سال ۱۴۰۱ هم خبر داد.

او هدف از اجرای طرح را افزایش روحیه امید و نشاط اجتماعی، تامین سفری سالم و ایمن و مسئولانه و حفظ محیط زیست و بهبود فرهنگ تعامل اجتماعی عنوان کرد.

میقانی گفت: در این طرح ۵۵۰ نفر روز در ۹ پست ثابت و سیار شامل پنج پست ثابت در شهرستان‌های بندرگز، گرگان، علی آبادکتول، گنبدکاووس و مینودشت و چهار پست سیار در شهرستان‌های کردکوی، بندرترکمن، آزادشهر و کلاله در قالب تیم‌های سحاب به ارائه خدمات به مسافران نوروزی می‌پردازند.

میقانی می گوید: این طرح از تاریخ ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد و این افراد در مبادی ورودی، اماکن فرهنگی، مناطق سیاحتی و گردشگری مسافرپذیر مستقر می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.