رئیس مرکز بهداشت قم با تاکید بر لزوم تقویت واکسیناسیون سیار از آغاز طرح خانه به خانه در قم خبر داد.

 سیامک محبی گفت: به منظور ایمن‌سازی جامعه و جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا در سطح استان طرح خانه به خانه با استفاده از ظرفیت ۴۲ مرکز خدمات جامع سلامت در سطح شهر و روستا  در قم آغاز شده است.

او گفت: در ابتدا کارشناسان بهداشت در مراکز خدمات جامع سلامت با کمک و همراهی نیرو‌های داوطلب بسیجی در قالب طرح شهید سلیمانی با تمام کسانی که به هر دلیل واکسن تزریق نکرده اند، تماس گرفته و با ایجاد اعتماد، فرد مورد نظر را متقاعد کرده و در ادامه تیم‌های سیار واکسیناسیون که شامل مراقبین سلامت مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت هستند با مراجعه به درب منزل فرد، اقدام به تزریق واکسن می‌کنند.

محبی با بیان این که هدف از اجرای این طرح دسترسی آسان‌تر افراد و همچنین ارتقای میزان واکسیناسیون در سطح استان است، گفت: طرح خانه به خانه شامل سالمندان و آن‌دسته از افرادی می‌شود که امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند و یا هنوز اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم انواع واکسن‌های موجود در سبد واکسیناسیون قم در طرح خانه به خانه به افراد تزریق می‌شود.

محبی در پایان ضمن تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گفت: قم در شرایط فعلی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد و از این رو می‌طلبد با تکمیل روند واکسیناسیون، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار