وزارت دفاع آمریکا در پانزدهمین روز درگیری‌های ارتش روسیه در اوکراین، اعلام کرد انتقال جنگنده‌های میگ به اوکراین خطرات زیادی را به همراه دارد.

درگیری‌های ارتش روسیه در شرق اوکراین که به درخواست رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و با هدف غیرنظامی کردن دونباس و دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های روسیه آغاز شد، در پانزدهمین روز خود نیز ادامه یافته است.

منابع آگاه در معارضان سوریه اعلام کرده است که ترکیه بیش از ۲ هزار مزدوری که سال‌ها در سوریه می‌جنگیدند را وارد درگیری میان جمهوری آذربایجان با ارمنستان در سال ۲۰۲۰ کرد و حال آنان را که در قره‌باغ مانده بودند به اوکراین می‌فرستد تا علیه روسیه بجنگند. ترکیه همچنین بخشی از مزدوران خود را از سوریه، قره‌باغ و سایر کشور‌ها به اوکراین اعزام می‌کند.

پیش‌تر دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرده بود که تعداد کل درخواست مزدوران خارجی برای کمک به ارتش اوکراین در مبارزه با روسیه به ۲۰ هزار نفر رسیده است. بخش امنیت وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد آمریکا با استفاده از پایگاه غیرقانونی خود در سوریه در حال جذب و اعزام عناصر تروریستی از سوریه به اوکراین است.

روز سه‌شنبه خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد تروریست‌های شرق سوریه که به ترکیه وافادار هستند ۴۵۰ تن از عناصر خود را به اوکراین اعزام کردند و آنان اکنون در کی‌یف هستند. منابعی که با اسپوتنیک مصاحبه کرده‌اند همچنین در خصوص وعده‌های مالی داده شده به تروریست‌ها اعلام کردند که حقوقی که تروریست‌های ادلب دریافت می‌کنند بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار خواهد بود، اما میزان دریافتی تروریست‌ها با ملیت خارجی متغیر خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


براساس منابع غربی انگلیس و چندین کشور دیگر نیز درحال اعزام مزدور برای پیوستن به ارتش اوکراین هستند. در همین حین اوکراین بار‌ها از کشور‌های اروپایی خواسته است منطقه پرواز ممنوع در این کشور اعلام و جت جنگی برای آنان ارسال کنند.

۱۵ روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و تاکنون کشور‌های غربی با تحریم‌های مختلف برای مداخله در روبط میان دو کشور تلاش می‌کنند. آمریکا و غرب همچنین با وجود ارسال تجهیزات نظامی به کی‌یف و تحریم‌ها علیه روسیه، مدعی شده‌اند که در درگیری‌های اوکراین مداخله نخواهند کرد. به نوشته پایگاه «اوپن دموکراسی» مهمترین هدف کشور‌ها از جنگ آفرینی، افزایش فروش سلاح است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه با بیان این‌که مقصر مرگ مردم در اوکراین کشور‌های غربی هستند، اعلام کرد سیزده روز است که فقط وعده می‌شود، سیزده روز، زمانی است که به گفته می‌شود کمک در آسمان است، هواپیما‌هایی وجود خواهد داشت، آن‌ها را تحویل خواهند داد.

پیش از این نیز یکی از نمایندگان پارلمان آلمان در سخنرانی خود گفت: «این ناتو بود که به مرز‌های روسیه نزدیک شد. شما روسیه را واداشتید به آغوش چین پناه ببرد. روسیه ۱۵ سال پیش به شما هشدار داده بود.»

روابط مسکو و کی‌یف که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه دچار تنش شده بود با مداخلات آمریکا و هم‌پیمانانش و دادن وعده‌هایی به اوکراین، به درگیری نظامی ختم شد. کشورهای غربی با وعده عضویت اوکراین در پیمان ناتو، اقدام به افزایش نیروهای نظامی در اروپای شرقی و در نزدیکی مرزهای روسیه کردند.

آخرین تحولات روز پانزدهم عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین در ادامه آمده است:

گفت‌وگوی وزیر خارجه فرانسه با همتای چینی خود در مورد بحران اوکراین

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در تماس تلفنی با «وانگ یی» وزیر خارجه چین، وضعیت اوکراین را بررسی کرد و از او خواست تا از نفوذ چین برای تشویق روسیه به پایان دادن به جنگ استفاده کند.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: لودریان بر پیامد‌های انسانی فاجعه‌بار جنگ و اهمیت آتش‌بس بدون تأخیر برای اجازه ورود کمک‌های انسانی برای مردم اوکراین در سریعترین زمان ممکن تأکید کرد.

این بیانیه می‌افزاید: وی همچنین تأکید کرد که حمله روسیه به اوکراین به شدت ثبات در نظام بین‌الملل را برهم می‌زند و علاوه براین در خصوص تاثیر زیاد این نزاع بر اقتصاد جهانی به ویژه در زمینه بازار انرژی ابراز نگرانی کرده است.

طبق این بیانیه، دو طرف در مورد تداوم تبادل نظر به ویژه در چارچوب شورای امنیت برای کمک به رسیدن به راه حل سریع دیپلماتیک به منظور اتمام جنگ توافق کردند.

پکن روز چهارشنبه اعلام کرد که محموله‌ای از کمک‌های انسانی به ارزش ۷۲۰ هزار یورو را به اوکراین ارسال کرده است.

۲ سال پیش
بایدن: دلیل اصلی تورم بی‌سابقه در آمریکا، تحریم‌های روسیه است

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت:

  • دلیل میانگین بی سابقه تورم در آمریکا در ۴۰ سال گذشته وضعیت اوکراین و تحریم‌های وضع شده علیه روسیه به دنبال آن است.
  • گزارش سالانه تورم که توسط وزارت کار امروز منتشر شده متذکر می‌شود که بودجه آمریکا به دلیل افزایش قیمت‌ها روبه اتمام است.
  • خانواده‌های آمریکایی کم کم افزایش قیمت‌ها را که عامل آن «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه است، حس می‌کنند.
  • همانطور که از آغاز گفتم، ما بهای اعمال عقوبات شدید علیه جنگ غیرضروری پوتین را خواهیم پرداخت.
۲ سال پیش

به گزارش تی‌آرتی، وزارت دفاع روسیه می‌گوید هر روز ساعت ۷ صبح به وقت گرینویچ، کریدور‌های بشردوستانه را برای تخلیه اوکراینی‌ها به روسیه باز می‌کند.

۲ سال پیش

به گزارش هیل، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از مرز لهستان با اوکراین و پناهجویان بازدید کرد.

۲ سال پیش

اسپوتنیک گزارش داد، جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد هیچ مذاکره فعالی با ونزوئلا درباره واردات نفت وجود ندارد.

۲ سال پیش

به گزارش تی‌‎آرتی، کاخ سفید مدعی شد: روسیه هم توانایی، هم سابقه استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی را دارد.

۲ سال پیش

به گزارش تی‌‎آرتی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و الهام علی اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در دیدار امروز در آنکارا پایتخت ترکیه، درباره بحران روسیه و اوکراین، مسائل منطقه‌ای و همچنین روابط دوجانبه مذاکره کردند.

۲ سال پیش

تی‌آر‌تی گزارش داد، کاخ سفید درباره تماس بایدن با اردوغان اعلام کرد:

  • بایدن از تلاش‌های ترکیه برای حمایت از حل‌وفصل دیپلماتیک قدردانی کرد.
  • حمایت مجدد از دولت و مردم اوکراین را ابراز کرد.
۲ سال پیش
کاخ سفید: آمریکا قصد اعزام نیرو به اوکراین را ندارد

اسپوتنیک به نقل از کاخ سفید نوشت، آمریکا قصد اعزام نیرو به اوکراین را ندارد، حتی اگر در آن‌جا از سلاح‌های غیر متعارف استفاده شود.

۲ سال پیش
نقشه تحولات میدانی در اوکراین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پانزدهمین روز تهاجم روسیه به اوکراین، نیرو‌های روسی حداقل ۴ شهر بزرگ را محاصره کرده و به محدوده شهر کی‌یف نزدیک‌تر شدند.

نقشه تحولات میدانی در اوکراین

۲ سال پیش

به گزارش بی‌اف‌ام تی‌وی، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره تحولات اوکراین مدعی شد: در کوتاه مدت راه حل دیپلماتیکی به نظرم نمی‌آید.

۲ سال پیش

تی‌‎آرتی گزارش داد، دولت روسیه صادرات خودرو را تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ ممنوع کرد.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه نوشت، گروه جی ۷ به دنبال اقداماتی برای توقف افزایش قیمت گاز است و از تولیدکنندگان نفت‌وگاز می‌خواهد تا مواردی که باید تحویل دهند را افزایش دهند.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه به نقل از مارک روته، نخست‌وزیر هلند گزارش داد، هیچ مسیر سریعی برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا وجود ندارد.

۲ سال پیش

عرب نیوز اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بمباران ادعایی بیمارستانی در اوکراین را «شرم آور» خواند.

مکرون گفت: ۴۸ ساعت دیگر دوباره با پوتین صحبت خواهیم کرد.

۲ سال پیش
تماس تلفنی اردوغان با بایدن درباره اوکراین

تی‌آرتی گزارش داد، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی درباره روابط دوجانبه، حمله روسیه به اوکراین و مسائل منطقه رایزنی کردند.

۲ سال پیش

به گزارش عرب نیوز، معاون نخست‌وزیر اوکراین مدعی شد: هیچ غیرنظامی روز پنج‌شنبه نتوانست «ماریوپل» را ترک کند، زیرا نیرو‌های روسی به آتش‌بس موقت برای اجازه تخلیه احترام نمی‌گذارند.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند هواپیمایی میگ ۲۹ و ۳ فروند پهپاد اوکراین را سرنگون کرده است.

۲ سال پیش
روسیه هیچ حمله هوایی در محدوده بیمارستان کودکان انجام نداده است

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «حمله هوایی» ادعایی به ماریوپل چیزی جز تحریک برای دامن زدن به اقدامات جنون‌آمیز ضد روسیه نیست.

ریانووستی هم گزارش داد، وزارت دفاع روسیه، درباره بیمارستان کودکان اعلام کرد روسیه هیچ حمله هوایی در آن منطقه انجام نداده است.

۲ سال پیش
هشدار پوتین به غرب: روسیه قوی‌تر ظاهر خواهد شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اقدامات اخیر کشور‌های غربی گفت:

  • در نهایت روسیه پس از غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم‌های غیرقانونی غرب، قوی‌تر و مستقل‌تر ظاهر خواهد شد.
  • هیچ جایگزینی برای عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین وجود ندارد.
  • روسیه کشوری نیست که بتواند حاکمیت خود را برای نوعی سود اقتصادی کوتاه مدت به خطر بیندازد. این تحریم‌ها در هر صورت اعمال می‌شُد.
  • سؤالات، مسائل و مشکلاتی وجود دارد، اما ما در گذشته بر آن‌ها غلبه کرده‌ایم و اکنون هم بر آن‌ها غلبه خواهیم کرد.
۲ سال پیش

عرب نیوز گزارش داد، یک فرماندار منطقه‌ای گفت روسیه روز پنجشنبه از تخلیه غیرنظامیان اوکراینی از مناطق تحت کنترل خود در شهر ایزیوم در شرق اوکراین جلوگیری کرد.

۲ سال پیش

تی‌آرتی، فرماندار منطقه «خارکیف» اوکراین اعلام کرد: یک هزار ۶۰۰ نفر روز پنجشنبه از شهر «ایزیوم» تخلیه شدند.

۲ سال پیش
خزانه‌داری آمریکا: اکثر متحدان اروپایی نمی‌توانند واردات نفت روسیه را ممنوع کنند

جنت یلن، وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد:

  • انتظار نمی‌رود که اکثر متحدان اروپایی بتوانند واردات نفت روسیه را ممنوع کنند.
  • تحریم‌های مالی توانایی چین برای خرید نفت روسیه را محدود می‌کند.
  • چین به‌طور معنی‌داری فشار تحریم‌های غرب بر روسیه را جبران نمی‌کند.
  • با متحدان همکاری می‌کنیم تا تحریم‌های بیشتری علیه روسیه در نظر بگیریم، زیرا روسیه به «جنگ وحشتناک» خود ادامه می‌دهد.
۲ سال پیش
محدودیت ورود کشتی‌های خارجی به بنادر روسیه

رویترز/ دولت روسیه از پارلمان خواسته است که ورود کشتی‌های خارجی به بنادر روسیه را محدود کند.

۲ سال پیش
پوتین: آمریکا با وجود تحریم‌های غیرقانونی اکنون برای حل مشکلات خود با ایران و ونزوئلا تلاش می‌کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جلسه هیئت دولت این کشور برای بررسی مسائل اقتصادی گفت: واشنگتن با وجود اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و ونزوئلا، اکنون برای حل مشکلات خود با این دو کشور تلاش می‌کند. من به کشور‌های غیردوست می‌گویم که ما به تعهدات خود در زمینه انرژی پایبند هستیم. صادرات نفت روسیه به آمریکا از ۲ درصد فراتر نمی‌رود.کشور‌های غربی مردم خود را فریب می‌دهند و در تلاش هستند تا ما را مسئول قیمت بالای انرژی بدانند. تحریم‌ها علیه روسیه غیرقانونی است و ما به صادرات انرژی از جمله انرژی‌هایی که از اوکراین عبور می‌کند ادامه می‌دهیم.

۲ سال پیش
روسیه: آمریکایی‌ها اسناد را از آزمایشگاه‌های کی‌یف خارج کرده‌اند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: آمریکایی‌ها اسناد را از آزمایشگاه‌های کی‌یف خارج کرده‌اند. آزمایشگاه‌های آمریکایی و اوکراینی در حال اجرای پروژه‌ای در نزدیکی مرز‌های ما هستند که در آن خفاش‌ها به عنوان حامل سلاح‌های بیولوژیکی در نظر گرفته می‌شوند. پنتاگون همچنین به حشرات ناقلی علاقه‌مند است که می‌توانند بیماری‌های عفونی خطرناک را گسترش دهند. ۳۵۰ کانتینر سرم خون به بهانه شناسایی آنتی بادی‌ها از اوکراین به یک موسسه استرالیایی منتقل شده است.

۲ سال پیش
وزیر خارجه انگلیس: بهترین راه برای کمک به اوکراینی‌ها تهیه تجهیزات نظامی برای آنهاست

الجزیره/ لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با CNN مدعی شد: صحبت هایی در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در اوکراین وجود دارد و روسیه در گذشته این کار را انجام داده است. هیچ مخفیگاهی برای افراد نزدیک به حکومت پوتین نباید وجود داشته باشد. روسیه که قبلا گفته بود هیچ برنامه ای برای حمله ندارد، قابل اعتماد نیست. ما معتقدیم که جنایات جنگی در اوکراین انجام شده است و پرونده ها را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع داده ایم. بهترین راه برای کمک به اوکراینی ها تهیه تجهیزات نظامی برای آنهاست. پوتین به پیشرفتی که انتظار داشت و هدفش که تصرف سریع شهرها بود دست نیافت. ما برای واردات گاز و نفت روسیه به رژیم های مستبد متکی بوده ایم و رویکرد ما باید تغییر کند.

۲ سال پیش
بانک مرکزی اروپا: افزایش قیمت انرژی ادامه دارد

رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد: به دلیل جنگ روسیه و مشکلات عرضه، قیمت انرژی در اروپا به افزایش خود ادامه خواهد داد.

او افزود: حمله روسیه به اوکراین باعث بی ثباتی در نرخ ارز و نرخ بهره شده و قیمت انرژی افزایش یافته است و انتظار می رود برای دوره‌های طولانی بالا بماند. با توجه به مشکلات تداوم عرضه، قیمت انرژی برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار بالا باقی خواهد ماند.

۲ سال پیش
بورل: اروپا به حداکثر ظرفیت خود برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه رسیده است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت که اتحادیه اروپا به حداکثر ظرفیت خود برای اعمال تحریم‌های مالی علیه روسیه رسیده است.

بورل در مصاحبه‌ای به فرانس اینفو گفت: «در مورد تحریم‌های مالی، همیشه می‌توانید جلوتر بروید، اما ما در حال حاضر به محدودیت‌های کاری که می‌توانیم انجام دهیم، رسیده‌ایم و هر کاری که می‌توانستیم انجام دادیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه باید از جنگ با روسیه خودداری کند، زیرا در غیر این صورت جنگ جهانی سوم اتفاق خواهد افتاد.

بورل در مورد ممنوعیت احتمالی گاز و نفت روسیه گفت که انجام این کار برای اتحادیه اروپا بسیار دشوارتر از واشنگتن خواهد بود.

او توضیح داد: «برای آمریکا، این کار خیلی سخت نیست، زیرا آن‌ها تقریباً از نفت روسیه مصرف نمی‌کنند.»

۲ سال پیش
لهستان: حضور نیروهای آمریکایی در خاک ما یک دستاورد است

رئیس جمهور لهستان مدعی شد: اشتهای روسیه برای جنگ در حال افزایش است و این چیزی است که در گرجستان و اوکراین شاهد بودیم و باید به آن پایان دهیم. نیروهای آمریکایی همیشه در خاک ما حضور دارند و ما این را یک دستاورد برای خود می دانیم. آمریکا حضور نظامی خود را در کشورهای اروپای شرقی و لهستان تقویت کرده است و این از مفهوم امنیت ما حمایت می کند.

۲ سال پیش
هریس: دو سامانه پاتریوت به لهستان تحویل دادیم

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: ما هر کاری که بتوانیم با شرکای خود برای حمایت از نیاز‌های امنیتی و بشردوستانه مردم اوکراین انجام خواهیم داد. ما جزئیات مربوط به جبهه شرقی ناتو را مورد بحث قرار دادیم و تعهد آمریکا به ماده ۵ منشور اتحاد را تأیید کردیم. آمریکا تعهد خود را برای دفاع از کشور‌های عضو ناتو که مورد حمله قرار می‌گیرند، اعلام می‌کند و در تایید تعهد خود، امروز دو سامانه پاتریوت را به لهستان تحویل دادیم. ما به گفتگو با متحدان درباره اثربخشی تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می‌دهیم. هزینه تجاوز روسیه به اوکراین بسیار گران خواهد بود و اکنون شاهد سقوط روبل و اقتصاد روسیه هستیم. ۵۰ میلیارد دلار کمک بشردوستانه برای مقابله با پیامد‌های بحران اوکراین از طریق برنامه جهانی غذا اختصاص خواهیم داد. روابط ما با لهستان محکم است و در برابر تجاوز روسیه که شاهد آن هستیم، قوی‌تر شده است. آمریکا و لهستان برای حمایت از مردم اوکراین متحد هستند.

 

۲ سال پیش
زلنسکی فرمان مصادره اموال متعلق به روس‌ها در اوکراین را امضا کرد

المیادین/ زلنسکی فرمانی را برای مصادره اموال متعلق به روسیه یا شهروندان روسیه در اوکراین امضا کرد.

الجزیره/ رئیس جمهور اوکراین گفت: ما در تلاش هستیم تا گذرگاه‌های امن برای غیرنظامیان را ایمن کنیم و و به شدت به کمک نیاز داریم. ما متعهد به حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشورمان هستیم. اتحادیه اروپا در حال بحث و گفتگو درباره الحاق اوکراین به این اتحادیه است و نباید فداکاری مردم ما را ساده انگاشت. ما در حال آماده سازی یک طرح کامل و جامع برای بازسازی کشور بهتر از آنچه بود، هستیم.

۲ سال پیش
مدودف: شرکت‌های خارجی بدانند که بازگشت به روسیه آسان نخواهد بود

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که شرکت‌های خارجی باید بدانند که بازگشت به روسیه پس از ترک این کشور آسان نخواهد بود.

مدودف درباره تعلیق تجارت برخی شرکت‌های خارجی در روسیه در پی بحران اوکراین گفت: شرکت‌های خارجی صرف نظر از دلایل خروجشان، باید درک کنند که بازگشت به بازار روسیه برای آن‌ها آسان نخواهد بود. روسیه در سال ۲۰۱۴ با تحریم‌ها برخورد کرد و خود را با آن‌ها تطبیق خواهد داد.

۲ سال پیش
دیدار فرستاده رئیس جمهور اوکراین با امیر قطر

تمیم بن‌حمد آل ثانی، امیر قطر با فرستاده رئیس جمهور اوکراین دیدار و در مورد تحولات اوکراین و راه های مسالمت آمیز حل آن گفتگو کرد.

۲ سال پیش
عراق: خواستار ادامه روابط با اوکراین و روسیه هستیم

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با الکساندر پوروژنیکوف، کاردار سفارت اوکراین در بغداد تاکید کرد که کشورش نمی‌خواهد روابط خود با روسیه و اوکراین را به خطر بیندازد.

۲ سال پیش
وزیر خارجه اوکراین خواستار خروج روسیه از نیروگاه‌های هسته‌ای شد

وزیر امور خارجه اوکراین پس از دیدار با مدیرکل آژانس انرژی اتمی اعلام کرد: روسیه باید فورا از چرنوبیل و زاپروژیا خارج شود.

۲ سال پیش
راشاتودی: آمریکا بسته ۱۳.۶ میلیارد دلاری را دبرای کمک به اوکراین تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمکی ۱۳.۶ میلیارد دلاری به اوکراین را به عنوان بخشی از لایحه هزینه ۱.۵ تریلیون دلاری برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا همچنین از تصمیم بایدن مبنی بر ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه با ۴۱۴ رای موافق در مقابل ۱۷ رای حمایت کرد.

۲ سال پیش
سفیر روسیه: آمریکا نگران افشای آزمایشات بیولوژیکی نظامی در اوکراین است

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اتهامات نمایندگان آمریکا به روسیه مبنی بر نقض توافقات شیمیایی و بیولوژیکی vh شدید و تند توصیف کرد.

آنتونوف افزود: چنین اظهارات تنش‌آمیزی از سوی مقامات آمریکایی نشان دهنده نگرانی جدی کاخ سفید در مورد افشای حقیقت آزمایشات بیولوژیکی نظامی در نزدیکی مرز‌های روسیه با بودجه آمریکاست.

او از مقامات آمریکایی خواست فوراً کار غیرقانونی در زمینه آزمایش های بیولوژیکی نظامی را متوقف کنند و اظهار داشت که زمان آن فرا رسیده است که واشنگتن روند نابودی ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را تسریع بخشد.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی سران روسیه، فرانسه و آلمان

رویترز به نقل از یک مقام آلمانی اعلام کرد: شولتس، صدر اعظم آلمان و مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تماس با پوتین خواستار آتش بس فوری در اوکراین شدند. آنها تاکید کردند که هر راه حلی برای بحران اوکراین باید از طریق مذاکره انجام شود.

۲ سال پیش
ترکیه: به آتش بس فوری در اوکراین نیاز داریم

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از نشست با همتایان روس و اوکراینی خود اعلام کرد: تلاش‌های بیشتری برای حل و فصل مسالمت‌آمیز میان اوکراین و روسیه انجام می‌دهیم و به آتش‌بس فوری نیاز داریم. ما مایل هستیم که جنبه انسانی را در اولویت قرار دهیم و بنابراین به یک آتش بس دائمی نیاز داریم. ما خواستار افتتاح یک کریدور بشردوستانه در ماریوپل شدیم و دو طرف موافقت کردند که این موضوع را با مقامات کشورهای خود در میان بگذارند. دیدار لاوروف و کولبا آسان نبود، اما متمدنانه بود و نشست امروز آغاز ادامه ارتباطات دیپلماتیک بین دو طرف است. ادامه مذاکرات روس ها و اوکراینی ها به مذاکرات بلاروس بستگی دارد. اوکراین آمادگی زلنسکی برای برگزاری نشست سه جانبه را تایید کرد و لاوروف گفت که پوتین اصولاً با آن مخالف نیست.

۲ سال پیش
سازمان ملل: بیش از ۲.۳ میلیون نفر تا به امروز اوکراین را ترک کرده اند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با بیان اینکه بیش از ۲.۳ میلیون نفر تا به امروز اوکراین را ترک کرده اند، گفت: با ادامه پیشرفت اوضاع، حدود ۴ میلیون نفر ممکن است از اوکراین فرار کنند.

۲ سال پیش
وزیر امور خارجه اوکراین: موافقت کردیم که به تلاش ها برای دستیابی به راه حلی برای بحران انسانی ادامه دهیم

وزیر امور خارجه اوکراین در سخنانی گفت: موافقت کردیم که به تلاش ها برای دستیابی به راه حلی برای بحران انسانی ادامه دهیم

او همچنین اعلام کرد: دیدار با وزیر خارجه روسیه آسان نبود. برای رسیدگی به مشکلات مناطق تحت محاصره آمدم و لاوروف گفت که با تصمیم گیرندگان در مسکو ارتباط برقرار خواهد کرد.

وی گفت: درباره آتش بس ۲۴ ساعته برای رسیدگی به فوری‌ترین وضعیت انسانی صحبت کردیم. ما به دفاع از خود ادامه خواهیم داد و برای محافظت از کشور و مردم خود در برابر روسیه فداکاری خواهیم کرد.

۲ سال پیش
لاوروف: مذاکرات روسیه و اوکراین در بلاروس هیچ جایگزینی ندارد

لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: مذاکرات روسیه و اوکراین در بلاروس هیچ جایگزینی ندارد.

لاوروف همچنین گفت: من با همتای اوکراینی خود در مورد موضوع بشردوستانه صحبت کردم.

وی تصریح کرد: مایلیم مذاکرات جدی در بلاروس داشته باشیم که نتیجه آن حل و فصل جامع در اوکراین باشد.

او گفت: غیرنظامیان در اوکراین به گروگان و سپر انسانی در دست گردان های داوطلب و نیروهای دفاعی منطقه تبدیل شده اند. ما می خواهیم مذاکرات بلاروس جدی باشد و نتایج آن بخشی از حل و فصل همه جانبه بحران اوکراین باشد. به اوکراینی ها یادآوری کردیم که مسکو پیشنهادات خود را برای گفتگو ارائه کرده و منتظر پاسخ است.

لاوروف در ادامه افزود: ارسال تسلیحات غرب به اوکراین بسیار خطرناک است و منجر به تشدید درگیری خواهد شد و ما متعهد هستیم که به کسی حمله نکنیم. ما قصد حمله به هیچ کشوری را نداریم، به اوکراین حمله نکرده‌ایم، اما به وضعیتی رسیده‌ایم که تهدیدی مستقیم برای امنیت ما است.

۲ سال پیش
انگلیس مالک باشگاه چلسی را تحریم کرد

لندن دارایی‌های رومن آبراموویچ، مالک باشگاه فوتبال چلسی را بلوکه کرد. دیلی تلگراف گزارش داد دولت انگلیس اعلام کرده است «رومن آبراموویچ» تاجر روس و مالک باشگاه فوتبال چلسی تازه‌ترین فرد روس است که به فهرست تحریم‌های این کشور اضافه شده است.

وزیر خارجه انگلیس در خصوص این تصمیم گفت: «به منظور افزایش فشار بر پوتین، دارایی‌ها و سفر ۷ نفر از ثروتمندان و با نفوذترین افراد روسیه را ممنوع کردیم.»

۲ سال پیش
کرملین: اگر کسی علیه نیروهای روسیه در اوکراین از سلاح استفاده کند، مورد هدف قرار خواهد گرفت

زاخاررووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد :کشورهای غربی ارسال محموله‌های گسترده‌ای از سامانه پدافند هوایی همراه استینگر را به اوکراین آغاز کرده اند. سلاح‌های ارسال شده بدون اغراق از حساس‌ترین سلاح‌ها هستند.

او گفت: افرادی که در پشت این محموله‌ها قرار دارند قطعاً از خطر فزاینده این سلاح‌های با دقت بالا که به دست تروریست‌ها یا گروه‌های مسلح غیرقانونی نه تنها در اوکراین، بلکه در اروپا ختم می‌شوند، آگاه هستند.

زاخاررووا گفت: تعدادی موافقت نامه بین المللی وجود دارد که مخالف افتادن این سامانه‌ها به دست عناصر تروریست یا جنایتکار است. اما پایتخت‌های غربی آن‌ها را نادیده می‌گیرند که از جمله این موافقت نامه‌ها می‌توان قطعنامه ۶۲/۴۰ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۷ را نام برد.

۲ سال پیش
بلومبرگ: صنعت اروپا در پی افزایش قیمت انرژی به خاطر تحریم‌های روسیه در حال تعطیلی است

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: صنعت اروپا اولین نشانه‌های تعطیلی خود را نشان می‌دهد، زیرا حمله روسیه به اوکراین هزینه‌های انرژی برای فولادسازی، کارخانه‌های کود و کارخانه‌های کاغذسازی را به سطوح ناپایدار افزایش داده است.

۲ سال پیش
ادعای خبرگزاری رویترز در خصوص ثروتمندان روسی

خبرگزاری رویترز مدعی شد: ثروتمندان روس برای فرار از تحریم‌ها به دنبال انتقال بخشی از ثروت خود از اروپا به دبی هستند.

۲ سال پیش
ادعای ستاد ارتش اوکراین: ۱۲ هزار سرباز روسی از آغاز تهاجم کشته شده اند.

ستاد کل اوکراین در اظهاراتی مدعی شد: حدود ۱۲ هزار سرباز روسی از آغاز تهاجم کشته شده اند.

ستاد کل ارتش اوکراین همچنین مدعی شد: از آغاز تهاجم، روس‌ها ۳۳۵ تانک، هزار و ۱۰۵ خودروی جنگی و ۲۰۸ توپخانه و سامانه هوایی را از دست داده اند.

۲ سال پیش
سخنگوی وزارت خارجه چین: فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی آمریکا در اوکراین صرفاً نوک یک قله یخ است

ژائو لیجان، سخنگوی وزارت خارجه چین: فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی آمریکا در اوکراین صرفاً نوک یک کوه یخ است. تعداد کل آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا ۳۳۶ تا است که در ۳۰ کشور تحت کنترل آن وجود دارد.

۲ سال پیش
وزیر کشور فرانسه: نمی‌دانیم درگیری در اوکراین چقدر طول خواهد کشید

وزیر کشور فرانسه در سخنانی اعلام کرد: نمی‌دانیم درگیری در اوکراین چقدر طول خواهد کشید و در حال کار بر روی راه‌هایی برای دستیابی به آتش بس هستیم.

وی همچنین گفت: سالانه ۱۵۰ هزار درخواست پناهندگی دریافت می‌کنیم و در این زمینه با بحران‌های سختی مواجه هستیم.

۲ سال پیش
دیدار وزرای خارجه ترکیه و روسیه

وزیر امور خارجه ترکیه پیش از دیدار با همتای اوکراینی خود در آنتالیا با همتای روس خود گفتگو کرد.

۲ سال پیش
تصمیم مسکو برای عدم مشارکت در شورای اروپا

رسانه روسیه اعلام کردند: مسکو تصمیم گرفته است در شورای اروپا شرکت نکند.

۲ سال پیش
اعلام آمادگی امارات برای پمپاز بیشتر نفت به بازارهای جهانی

یوسف العتیبه، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن، آمادگی ابوظبی را برای پمپاژ بیشتر نفت به بازار اعلام کرده و از سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) خواسته است تا عرضه خود را افزایش دهد.

۲ سال پیش
یافته های جدید وزارت دفاع روسیه از آزمایشگاه های زیستی اوکراین

وزارت دفاع روسیه پس از تجزیه و تحلیل اسناد به دست آمده از کارشناسان آزمایشگاه‌های زیستی اوکراین، یافته‌های جدیدی را منتشر کرد.

 بر اساس یافته ها، آمریکا قصد دارد در سال ۲۰۲۲ بر روی عوامل بیماری‌زای پرندگان، خفاش‌ها و خزندگان در اوکراین تحقیق کند و امکان انتقال بیماری تب خوکی آفریقایی و سیاه زخم از طریق این حیوانات را بررسی کند. این پروژه همچنین انتقال عوامل بیماری‌زا توسط پرندگان وحشی مهاجر بین اوکراین و روسیه و سایر کشور‌های همسایه را مورد مطالعه قرار داده است.

آزمایش‌هایی با نمونه‌هایی از ویروس کرونا در خفاش نیز در اوکراین انجام شده است.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، این پروژه با هدف ایجاد مکانیزمی برای انتشار مخفیانه پاتوژن‌های مرگبار انجام شده است.

وزارت دفاع روسیه گفته است آمریکایی ها اسناد را از آزمایشگاه های کی‌یف خارج کرده‌اند.

۲ سال پیش
جدیدترین آمار وزارت دفاع روسبه

وزارت دفاع روسیه از انهدام دو هزار و ۹۱۱ عدد از زیرساخت نظامی اوکراین از آغاز عملیات ویژه این کشور خبر داد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: از آغاز عملیات ویژه نظامی ۹۷ هواپیمای جنگی اوکراینی، ۱۰۷ پهپاد و ۹۸۶ تانک را منهدم کرده ایم.

۲ سال پیش
مخالفت دوباره غرب با ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین

وزیر نیرو‌های مسلح انگلیس: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین چیزی است که باید از آن اجتناب کنیم

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه می‌گوید آزمایشگاه‌های زیستی با بودجه آمریکا در اوکراین تحقیقاتی را در مورد کروناویروس انجام داده اند

به گفته این وزارتخانه به زودی بسته ای از اسناد دریافتی از کارکنان آزمایشگاه های زیستی اوکراین و نتایج بررسی آنها منتشر خواهد شد.

۲ سال پیش
تخلیه بیش از ۱۰ هزار نفر از اطراف کی‌یف

شبکه الجزیره گزارش داد اولکسی کولبا، فرماندار منطقه‌ای کی‌یف می‌گوید بیش از ۱۰ هزار نفر از روستا‌ها و شهر‌های اطراف پایتخت اوکراین تخلیه شده اند. 

۲ سال پیش
وزیر خارجه اوکراین برای مذاکره با لاوروف به ترکیه می‌رود

تلویزیون اوکراین گزارش داد «کوله‌با» برای مذاکره با لاوروف وارد ترکیه شده است. 

۲ سال پیش
روسیه: بمباران بیمارستان کودکان «خبر جعلی» است

روسیه با رد خبر بمباران بیمارستان کودکان در ماریوپول گفت ساختمان مذکور پیش‌تر توسط سربازان تصرف شده بود.
روسیه می‌گوید ادعای اوکراین مبنی بر بمباران بیمارستان کودکان در ماریوپول «خبر جعلی» است؛ زیرا این ساختمان یک زایشگاه سابق بوده که توسط سربازان تصرف شده بود.

۲ سال پیش
صعود احتمالی قیمت نفت به ۲۴۰ دلار تا پایان تابستان

موسسه تحقیقاتی ریستاد انرژی می‌گوید تحریم‌های نفتی روسیه حفره‌ای ۴.۳ میلیون بشکه‌ای در بازار نفت ایجاد کرده و قیمت نفت را افزایش خواهد داد.
به گفته مشاوران صنعتی شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی (Rystad Energy)، اگر کشور‌های غربی به تحریم صادرات نفت روسیه ادامه دهند، قیمت نفت خام برنت ممکن است در تابستان امسال به ۲۴۰ دلار در هر بشکه برسد.

۲ سال پیش
انفجار در دونتسک

خبرگزاری الجزیره از انفجارهای شدید در منطقه شمالی دونتسک خبر داد

۲ سال پیش
مورالس: سربازان اوکراینی مرتکب جنایت علیه بشریت شده اند

اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی به اسپوتنیک گفت که سربازان اوکراینی با کشتن ۱۴۰۰۰ غیرنظامی طرفدار روسیه در شرق این کشور از سال ۲۰۱۴ مرتکب جنایت علیه بشریت شده اند.

۲ سال پیش
مجلس نمایندگان آمریکا ممنوعیت واردات نفت روسیه و دیگر منابع انرژی را تصویب کرد

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به اعمال ممنوعیت واردات نفت روسیه و سایر محصولات انرژی در تلافی حمله مستمر مسکو به اوکراین رای دادند. این در حالی است که طی روز‌های گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به بهانه حملات روسیه به اوکراین، واردات نفت، گاز طبیعی و زغال‌سنگ از روسیه را ممنوع کرده بود. 

۲ سال پیش
سفر گروسی به ترکیه برای حضور در گفتگوهای سه جانبه برای حل بحران اوکراین

ترکیه میزان گفتگوهای سه جانبه برای حل بحران سیاسی میان روسیه و اوکراین است و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور حضور در این نشست و بررسی اوضاع نیروگاه های هسته ای اوکراین و حل و فصل برخی نگرانی های آژانس در مورد این نیروگاه ها قرار است به ترکیه سفر کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز اعلام کرد دسترسی ناظران این آژانس به برخی نیروگاه های هسته ای اوکراین که به کنترل نیروهای روسی درآمده، قطع شده است.

۲ سال پیش
بحران اوکراین موجب افزایش تورم بی سابقه در ژاپن شد

تورم در بازار کالاهای مصرفی از زمان آغاز بحران اوکراین و به دلیل افزایش احتمال بحران سوخت در جهان تنها در هفته گذشته در ژاپن به بالاترین میزان خود در چهار دهه گذشته رسید.

تحلیلگران ژاپنی معتقدند افزایش شاخص های سوخت و نیز سیر صعودی قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل بالا گرفتن تنشهای نظامی و سیاسی میان روسیه و اوکراین از دلایل اصلی مشکلات تورمی در ژاپن است.

۲ سال پیش
بحران اوکراین موجب افزایش تورم بی سابقه در ژاپن شد

تورم در بازار کالاهای مصرفی از زمان آغاز بحران اوکراین و به دلیل افزایش احتمال بحران سوخت در جهان تنها در هفته گذشته در ژاپن به بالاترین میزان خود در چهار دهه گذشته رسید.

تحلیلگران ژاپنی معتقدند افزایش شاخص های سوخت و نیز سیر صعودی قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل بالا گرفتن تنشهای نظامی و سیاسی میان روسیه و اوکراین از دلایل اصلی مشکلات تورمی در ژاپن است.

۲ سال پیش
آژانس بین المللی انرژی اتمی ارتباط خود با نیروگاه هسته ای اوکراین را از دست داده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد ناظران هسته ای این آژانس ارتباط خود با سیستم کنترل از راه دور نظارت بر  مواد هسته ای در نیروگاه اتمی زاپوریژیا را از دست داده اند و دیگر کنترل و نظارتی بر این مرکز ندارند.

نیروگاه هسته ای زاپوریژیا از هفته گذشته تحت کنترل نیروهای روسی درآمده و آژانس بین المللی انرژی اتمی چندین بار در بیانیه های مختلف اعلام کرده امنیت این نیروگاه در خطر است.

۲ سال پیش
قول جانسون به زلنسکی برای تشدید تحریمهای اقتصادی علیه روسیه

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به زلنسکی قول داد با اعمال تحریمهای اقتصادی شدیدتر علیه روسیه مقابل پیشروی های این کشور در اوکراین را بگیرد.

زلنسکی در پیامی توئیتری اعلام کرد با نخست وزیر انگلیس در مورد حمایتهای بیشتر از اوکراین و مقابله با روسیه صحبت کرده است.

۲ سال پیش
درخواست وزیرخارجه انگلیس از کشورهای غربی برای اتخاذ تصمیمات جدی تر در مقابل روسیه

لیز تراس قرار است در دیدارهای امروز خود با مقامات آمریکایی در اندیشکده شورای آتلانتیک از سایر کشورهای غربی بخواهد به منظور مقابله جدی تر با روسیه برای بر هم زدن "معماری امنیت جهانی" تصمیمات سختگیرانه تری را اتخاذ کنند.

وی قرار است در سخنرانی امروز خود از کشورهای غربی بخواهد اجازه ندهند روسیه بیش از این در اقدامی تهاجمی کنترل اوکراین را به دست گیرد.

۲ سال پیش
ارتش اوکراین: روسیه از برنامه های خود برای تصرف کی یف دست نمی کشد

ستاد کل نیروهای ارتش اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای دفاعی اوکراین در حال دفع و عقب راندن نیروهای روسی هستند ولی روسیه به نظر می رسد قرار نیست از نقشه خود برای تصرف کی یف منصرف شود.

در این بیانیه ادعا شده است: نیروهای رزمی توانایی خود را برای پیشروی از دست داده اند و در حال حاضر از نیروهای ذخیره خود استفاده می کنند.

۲ سال پیش
آمریکایی ها در حال بررسی سریع ارسال سلاح و مهمات به اوکراین هستند

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده به سرعت در حال بررسی امکان ارسال سلاح و مهمات جنگی به اوکراین است.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت: مقررات و تحریمهایی که برای روسیه وضع شده است توانایی این کشور را برای انتقال سلاح کم کرده ولی باید بررسی کنیم ببینیم این مقررات مشکلی برای ارسال مهمات به اوکراین ایجاد می کند یا خیر.

۲ سال پیش
وزارت خارجه آمریکا: هیچ آزمایشگاه شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین نداریم

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد:

  • ایالات متحده هیچ آزمایشگاه شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین ندارد.
  • وسیه برای توجیه اقدامات وحشتناک خود در اوکراین بهانه‌های دروغین ابداع می‌کند.
  • روسیه برنامه‌های فعالی برای تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی دارد.
  • روسیه کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی را نقض می‌کند.
  • ما از روسیه انتظار داریم که به چند برابر شدن این نوع اتهامات بی اساس ادامه دهد.
۲ سال پیش

به گزارش رویترز، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد: بیش از یک میلیون کودک از زمان شروع حمله روسیه از اوکراین فرار کرده‌اند.

۲ سال پیش
سخنگوی کاخ سفید: ادعا‌های روسیه درباره تسلیحات بیولوژیکی آمریکا دروغ است

جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید در رشته توییتی در صفحه خود در توییتر مدعی شد:

  • ادعا‌های روسیه درباره وجود آزمایشگاه‌های تسلیحات بیولوژیکی آمریکا و توسعه سلاح‌های شیمیایی در اوکراین دروغ است.
  • مقامات چینی این تئوری‌های توطئه را تکرار می‌کنند و غیرمنطقی است.
  • ادعا‌های روسیه گمراه کننده است که در طول سال‌ها بار‌ها از روس‌ها در اوکراین و سایر کشور‌ها دیده ایم.
  • روسیه سابقه طولانی و مستندی در استفاده از سلاح‌های شیمیایی از جمله تلاش برای ترور دشمنان سیاسی پوتین دارد.
  • این روسیه است که به حمایت از سوریه که بار‌ها از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است، ادامه می‌دهد.
  • ادعا‌های روسیه ترفندی آشکار از سوی این کشور برای توجیه حمله عمدی و غیرموجه خود به اوکراین است.
  • همه ما باید مراقب احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین باشیم.
۲ سال پیش
افزایش ۳ دلاری قیمت نفت آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داد، قیمت نفت آمریکا با بیش از ۳ دلار افزایش به ۱۱۱.۷۶ دلار در هر بشکه رسید.

۲ سال پیش
وزارت خارجه آمریکا: روسیه برنامه‌های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی فعالی دارد

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: روسیه در تلاش برای توجیه اقدامات هولناک خود در اوکراین بهانه‌های دروغین می‌دهد. روسیه برنامه‌های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی فعالی دارد و توافقات بین‌المللی در این زمینه را زیر پا می‌گذارد.

این در حالی است که روز گذشته دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: تمام دنیا علاقه‌مند خواهند بود بدانند آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین چه می‌کنند. امکان استفاده کی‌یف از فرودگاه‌های نظامی در کشور‌های دیگر سناریویی نامطلوب و بالقوه خطرناک است.

۲ سال پیش
کنگره آمریکا: می‌توانیم به اوکراین در دفاع هوایی برای مقابله با هواپیما‌های روسی کمک کنیم

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: بمباران اوکراین از سوی روسیه به طور فزاینده‌ای بی‌رویه شده است.

آدام شیف همچنین مدعی شد: ما هرکاری که می‌توانیم انجام می‌دهیم تا از اوکراین حمایت نظامی کنیم و از عبور از خطوط قرمز اجتناب کنیم. می‌توانیم به اوکراین در دفاع هوایی برای مقابله با هواپیما‌های روسی کمک کنیم.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: باید راه دیگری برای انتقال هواپیما‌های لهستانی به اوکراین وجود داشته باشد.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: کرملین عمداً در مورد فعالیت‌های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی واشنگتن و کی‌یف در اوکراین اکاذیب منتشر می‌کند.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز گزارش داد، وزیر انرژی امارات اعلام کرد: امارات به توافق اوپک و مکانیسم ماهانه آن برای کنترل تولید متعهد است.

پیش از این وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه در اوپک نوشته بود: امارات موضع خود را در مورد افزایش تولید نفت تحت فشار آمریکا تغییر داد. تغییر موضع امارات در مورد حجم تولید نفت ناگهانی است و در داخل اوپک مورد بحث قرار نگرفته است.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، سخنگوی ارتش انگلیس مدعی شد: تعدادی از سربازان از دستورات سرپیچی کردند و شخصاً به اوکراین سفر کردند و از آن‌ها می‌خواهیم که بازگردند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی ضبط شده مدعی شد آنچه اشغالگران روس در ماریوپل انجام می‌دهند فراتر از همه جنایات است.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه به نقل از شهردار «ماریوپل» گزارش داد: یک هزار و ۲۰۷ غیرنظامی در طی ۹ روز محاصره این شهر توسط روسیه کشته شدند.

۲ سال پیش
امارات موضع خود را در مورد افزایش تولید نفت تحت فشار آمریکا تغییر داد

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام سعودی نوشت: موضع امارات در مورد افزایش تولید نفت با ما هماهنگ نشده و به اوپک گزارش نشده است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه در اوپک نوشت: امارات موضع خود را در مورد افزایش تولید نفت تحت فشار آمریکا تغییر داد. تغییر موضع امارات در مورد حجم تولید نفت ناگهانی است و در داخل اوپک مورد بحث قرار نگرفته است.

۲ سال پیش
تخلیه ۴۸ هزار نفر در اوکراین از طریق کریدورهای امن

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اوکراینی گزارش داد، حدود ۴۸ هزار نفر از طریق کریدورهای امن بشردوستانه تخلیه شدند.

۲ سال پیش
زلنسکی: من با مردم و خانواده‌ام خواهم ماند

به گزارش الجزیره، ولودیمر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه مطبوعاتی مدعی شد: آمریکایی‌ها وقتی پیشنهاد خروج از کشور را دادند در مورد من قضاوت اشتباهی کردند، اما من اینجا با مردم و خانواده‌ام خواهم ماند.

۲ سال پیش
آمریکا در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه «روس اتم» است

خبرگزاری  بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد، دولت آمریکا در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه شرکت دولتی انرژی هسته‌ای «روس اتم» است.

۲ سال پیش
سخنگوی پنتاگون: ما در اوکراین سلاح‌های بیولوژیکی تولید نمی‌کنیم

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد: ما در اوکراین سلاح‌های بیولوژیکی تولید نمی‌کنیم و این فقط تبلیغات مسخره و پوچ روسیه است.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا در تماس با همتای لهستانی خود گفت: نمی‌خواهیم جنگنده‌های میگ را در اختیار اوکراین قرار دهیم. ما معتقدیم که بهترین راه برای حمایت از دفاع اوکراین، تهیه تسلیحات ضد تانک و ضد هوایی است.

جان کربی مدعی شد: توانایی‌های هوایی روسیه به دلیل پدافند هوایی اوکراین کاهش یافته است. ما متوجه شدیم که چین از جنگ روسیه حمایت ضمنی کرده است.

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: حرکت کاروان روسیه در شمال کی‌یف، پایتخت اوکراین متوقف شده و مورد حملات مؤثر نیرو‌های اوکراینی قرار گرفته است.

۲ سال پیش
پنتاگون: انتقال جنگنده‌های میگ به اوکراین خطرات زیادی را به همراه دارد

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد وزیر دفاع آمریکا به همتای لهستانی خود اطلاع داد که واشنگتن از انتقال جنگنده‌ها به اوکراین حمایت نمی‌کند.

جان کربی گفت: ارزیابی اطلاعاتی نشان داد که انتقال جنگنده‌ها به اوکراین می‌تواند به تشدید تنش بین روسیه و ناتو منجر شود. انتقال جنگنده‌های میگ خطرات زیادی را به همراه دارد.

سخنگوی پنتاگون همچنین از گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا با همتای اوکراینی خود در تماسی تلفنی خبر داد.

۲ سال پیش
ستون‌های ۱۵ کیلومتری خروج وسایل نقلیه از کی‌یف

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام اوکراینی اعلام کرده است که ستون‌های وسایل نقلیه‌ای که تلاش می‌کنند از کی‌یف، پایتخت اوکراین فرار کنند، تا مسافت ۱۵ کیلومتری کشیده شده‌اند.

این مقام اوکراینی مدعی شد: تخلیه از کی‌یف ادامه دارد و هزاران نفر در تلاشند از طریق کریدورهای مورد تأیید روسیه فرار کنند.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
روشیه باید به امریکا بگه غلط کردم ،شاید بخشیدش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بعد از اکراین نوبت به ترکیه میرسد که تروریست ها را به جنک می فرستد وسایر کشور های اروپا هم تحت همین عنوان نیروهایشان را عازم جنگ می کنند .
و قابل توجه سوریه و بشار اسد که اکنون با خروج تروریست ها تمام خاک سوریه و مناطق تحت سلطه آنان را با یاری محور مقاومت پاکسازی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
ما باید یک روز را برای شهدای رزمندگان روسی عزای عمومی اعلام کنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
نه چرا یک روز،ما باید یکهفته نام گذاری کنیم،هفته جنگ مقدس روسیه،خوبه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه دیگه کشور نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اولین خطرش آبروریزیه. اگه هواپیماهای ساخت اروپا و آمریکا رو به اوکراین بدند همون روز اول سامانه‌های روسی بیشترش رو پایین میندازه و آمریکاییها که قبلا هم سابقه داشتند سرنگون شدن هواپیماهای جنگدنشونو مخفی کنند یا اگه لو میرفت گردن نقص فنی مینداختند دیگه نمی‌تونند چنین حجمی از آبروریزی رو ماستمالی کنند
Iran (Islamic Republic of)
وطنم ایران
۱۸:۲۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
لعنت به امریکا،ناتو،اروپا که در اکثر نکات جهان جنگ راه انداختند.و جنگ اوکراین که باعث و بانی اش امریکای جنایتکار هست که باعث کشته شدن مردم بیگناه شد
Iran (Islamic Republic of)
علی اقا
۲۲:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
باعث و بانیش هم امریکاست هم اوکراین هم روسیه البته نه مردم این کشورها بلکه سردمداران پست و قدرت طلبشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
مردم بیگناه بمباران روسیه میکشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
غربگداهای بدبخت همه عاقبتوش همینه. چقدر این زلنسکی صهیونیست از مردم اوکراین سپر انسانی درست کرد و حتی مردم رو کشت تا پای آمریکا و اروپا رو به بهانه حقوق بشری به جنگ باز کنه ولی اونها اقتصادشون بدتر از این حرفهاست که بتونند تحمل یه جنگ جهانی رو داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
این شجاعت پنتاگون مثال زدنیه در دفاع از متحد
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه که دیگه پول گاز گیرش نمیاد پس سریع گاز اروپا را قطع کند
بفروشه به چین هم پولشو بگیره هم بلوک غرب رو زمین بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
چقد این اوکراینیا دروغگوئن خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سفارت روسیه ..لانه جاسوسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
به نظر من پروژه نازی زدایی پوتین در اکراین جدید نیست ، این پروژه سالها پیش در ایران مخفیانه شروع شده و نسل کشی هم شروع شده ، بخاطر همینه که پوتین با خیال راحت حمله کرد و کسی را روبروی خودش ندید چون همکار داره در داخل ایران ، روسیه داره تغییر نژادی در ایران راه میندازه سالهاست ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بعید نیست ماجرای شکدم هم بی ارتباط با این نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
کلید خیلی مهمی را در جنگ اکراین پوتین لو داد
نازی زدایی!!!
نکنه این را در ایران هم اجرا کرده اند؟
اکراین که دور تر از ایران به المانی ها هست .تازه اگر باقیمانده هیتلر هم که جایی باشد در ایران بیشتر احتمال داشته باشند که از یک نژاد هستند
به نظرم نازی زدایی سالهات در ایران شروع شده بی صدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
،نازی زدایی،،،،،این کلمه سالهاست به شکل مخفیانه در کشور هایی که احتمال میرفته ارتش آلمان حضور داشته باشه صورت گرفته ،،و همچنین تغییر نژاد ایرانیان ، که هرگز هیتلر دیگری رشد نکنه، من شاهد تغییر نژادی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
با فیلمهایی که از قتل عام روس تبارها به دست شبه نظامیان اوکراینی دیدم به نظر موضوع برعکس چیزیه که شما میگی. جنایتهای دولت اوکراین در کشتار ۱۵ هزار غیرنظامی روس تبار قابل انکار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بیا پایین بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه خوب گول آمریکا رو خورد ، جنگی که روسیه رو به فنا داد ؛ حالا با برچسب آزمایشگاهای بیولوژیکی داره خودشو دلقک میدان میکنه ، مردک اگه چنین آزمایشگاهی وجود داشت چرا روز اول نگفتی ، ثانیا، شما که قصد حمله نداشتید ، در کل این عبرتی میشه به کسانی که ادای کشور های بزرگ رو در میآورند و در حالی که هیچی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
انشاءالله پیروزی روسیه،که در واقع پیروزی بر آمریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
آزمایشگاه تازه کشف شده ، و این نوع آزماشگاه هارا از چشم جهانیان حتی دوستان مخفی نگه می دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
ما اگه میگیم روابط با آمریکا خوبه به خاطر منافع ملی هستش چون تاریخ نشون داده روابط با آمریکایی ها حداقل کمه کمش نسبت به روس ها و کشورهای اروپایی دیگه مثل انگلیس و فرانسه و غیره خیلی برای ایران بهتر بوده تا اروپایی ها،اروپایی جماعت قابل اطمینان نیستن و به درد همکاری نمیخورن و بیخود نیست که امروز میبینم آمریکا متحدهای زیادی در سراسر دنیا داره چون همه ی کشورها متوجه خیر ومنفعت تو رابطه با آمریکا شده اند خصوصا تمام کشورهای عربی و همچنین اروپای شرقی که قبل از انقلاب ایران متحد شوروی بودن و بعد از انقلاب ایران متحد آمریکا شدن دوستانی که مخالف امریکا و اعمالش هستن اگه یه خورده چشم هاشون رو بهتر باز کنن و تعصب و قضاوت های نابجا رو کنار بگذارن متوجه اصل مطلب خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
برای شما منافع ملی ایران به اندازه سر سوزن اهمیت نداره. تو حاضری ایران هزار تکه بشه ولی کسی به اربابت نگه بالای چشمش ابروست. تو این چند روز دستتون خیلی خوب رو شد. از شعارهای دروغ حقوق بشری تا ورزش سیاسی نیست و ... زمان شاه آمریکا در ایران پایگاه داشت ۹۰ درصد مردم در فقر مطلق بودند. همین الان لیبی و عراق و افغانستان که مثلا آمریکا جونتون دموکراسی صادر کرد به چه وضعی افتاده؟ دست و پای بیخود نزن اربابت تو رو پست نژاد و بی ارزش حساب می‌کنه. امثال تو برای اونها فقط سربازان احمق بی جیره و مواجبی هستید که بعد از انقضا به راحتی قربانی می‌کنه. آمریکا ایران رو بگیره با تو مثل اون کره‌ای رفتار نمی‌کنه با تو مثل مردم لیبی رفتار می‌کنه. کره‌ها مردمی هستند که عین یک برده کار می‌کنند و بر خلاف تو نق نمیزنند و در صورتیکه فشار زیاد رو نتونند تحمل کنند حداکثر کاری که می‌کنند خودکشیه. محض اطلاعات تو این کشورهای نوکر آمریکا هم مثل آمریکا زندگی خوب فقط برای یه قشر خاصه. تو خود آمریکا ثروت اقلیت یک درصدی از مجموع ثروت طبقه متوسط بیشتره و صدها هزار بیخانمان و میلیونها کانکس نشین داره.
Iran (Islamic Republic of)
علی اقا
۲۲:۱۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حرف شما درست هست ولی یه اشتباهی توش هست اگه شما تاریخ رو بخونید میبینید که نسل کش ترین و جنایت کارترین کشورها اروپایی ها بودن ولی این دلیل نیست که امریکایی ها خوب هستن ولی دز خوبی امریکا از اروپا بیشتر حداقل در دفاع از اوکراین روسیه رو تحریم کرد ولی متحدان اروپایی اوکراین براشون تره هم خرد نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بده نترس تا جمعیت کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۳:۴۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه تحریمی ترین کشور جهان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
تحریماش نصف تحریم های ایران هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
تحریمهایی که علیه روسیه انجام دادند به هیچوجه قابل مقایسه با تحریمهای انجام شده علیه ایران نیست و ایران هنوز اولین کشور تحت بدترین تحریمهاست و این معجزه است که تا حالا دوام آورده. آخه تحریم مک دونالد، استارباکس، تحریم گربه‌های روسی، کالای لوکس و حتی تحریم سایتهای پورن در روسیه چه ضرری برای روسها داره؟ در مورد ایران اینقدر سر در گم نبودند و چیزهایی که میتونست ارز رو از ایران خارج کنه مثل کالای لوکس و چیزهایی که از نظر فرهنگی مخرب بود رو تحریم نکردند ولی در مورد روسیه واقعا دارند بدون برنامه ریزی کار می‌کنند
Germany
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا موشک‌های "پاتریوت" را از آلمان به لهستان منتقل کرد
ایالات متحده با بالا گرفتن درگیری‌ها در اوکراین برای احتیاط دو موشک "پاتریوت" را از آلمان به لهستان منتقل کرد. موشک‌های "پاتریوت" قادرند هواپیماها، هلیکوپترها و موشک‌ها را حتی در ارتفاعات بسیار بالا منهدم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
تو یمن مؤثر بودنش رو دیدیم خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بله در آرامکو و عین الاسد دیدیم چقدر توانایی داشتند. آرامکو رو گفتند چون پهپاد و موشک کروز در ارتفاع پایین و سرعت کم بوده نتونستند بزنند. وقتی عین الاسد رو با موشکی که از ارتفاع بالا به سمت پایگاه میومد و سرعت زیاد داشت نتونستند بزنند به دروغ ادعا کردند بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا و متحدانش در عراق رو بدون دفاع رها کرده بودند. همونطور که روسیه سامانه‌های دفاعی اوکراین رو طی دو روز از بین برد اینها رو هم نابود می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
آره مثل همون هایی که به عربستان و امارات داد و جلوی چندتا پهپاد ساده رو نگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
هر روز که داره میگذره بیشتر دارم متوجه میشم مستعمره روسیه بودیم خبر نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
،نازی زدایی،،،،،این کلمه سالهاست به شکل مخفیانه در کشور هایی که احتمال میرفته ارتش آلمان حضور داشته باشه صورت گرفته ،،و همچنین تغییر نژاد ایرانیان ، که هرگز پوتین دیگری رشد نکنه، من شاهد تغییر نژادی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
هر روز که میگذره خبرا رو از اینتر رر نشنال چک می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اگه اینجوره کل اروپاهم مستعمره آمریکا هست. ما هم پیمان با روسیه در مسائل اقتصادی و امنیتی هستیم و با تروریست و تهدید های امنیتی برای مردم منطقه مقابله میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
شما مسعمره بودن را دوست دارید ولی مضرات آن را نمی فهمید که چنین می گویید و این را بدان که مستقل تر از ایران وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
غرب می‌خواهد همان بلایی را سر روسیه بیاورد که سر خودشان در عراق و افغانستان آمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اشتباه می‌کنه. کاری که آمریکا در عراق و افغانستان کرد نفرت زیادی علیه غرب ایجاد کرد. روسها حتی اینترنت اوکراین رو قطع نکردند. بعیده خودزنیهای اوکراین بتونه مردم اوکراین رو برای زمان زیادی فریب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
آرزو بر جوانان عیب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
الان امریکا خودشو پاکدامن و نیکوکار نشون میده و روسیه رو شیطان
همتون ی کرباسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
درواقع نفت داره به قیمت واقعی خودش نزدیک میشه ! متاسفانه به دلیل نفت دزدی های آمریکا از عراق و سوریه و تولید بی حساب کتاب گاو شیر ده قیمت نفت کمتر از نصف شده بود . و از طرق بدبخت کردن مردم خاور میانه قیمت سوخت و تورم رو کنترل میکردن در غرب! قیمت واقعی نفت بالای 200 دلار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حالا چی به تو میرسه؟ یه جوری میگه انگار هر بشکه نفت که فروش میره یه چیزیم میاد تو جیب این.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بله قیمت نفت که بالا بره درامد های دولت افزایش یابد دولت بدهی خود را باشرکت ها تسویه میکند و پروژه های نیمه تمام را کامل میکند و وضعیت اقتصادی زندگی مردم بهبود قابل توجهی میابد و یارانه هارا هم هدف مندتر میتواند در اختیار مردم قرار دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
توجیب کسی نمره بلکه خرج آباد کردن کشور می شود و یارانه مستمندان بیشتر و مالیات ها کمتر و قیمت ها متعادلتر خواهد شد بیمه مدارس و بیمارستان و جاده ها ، خیابان ها ، مترو ، قطار ، فرودگاه ، کارخانه ها ، صنایع ، و امکانات پژوهشی و رفاهی ودارو یی و . . . بسیار بهتر خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
به مردم ایران نمیرسه ،به مردم لبنان و سوریه و‌یمن و جدیدا روسیه که می رسه¡¡!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
راست میگویند باید امریکایی ا با گرفتن پول هواپیمای بدهند بگذارید اوکراین ویران شود تا بعدا انها جنگنده بفروشند
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۰۹:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
لعنت بر ترکیه که وزیر رژیم غاصب اسرائیل رو راه داد ب کشورش،لعنت ب آمریکا و اروپا که باعث هزاران بدبختی در دنیا شدند،لعنت بر امارات حروم خوار که موضع نفتی خودش رو برا آمریکا ک جیره خوارشه تغییر داده،خدا نفت تورو خشک کنه و ریشه اروپا و آمریکا رو بخشکونه،آمین..
z
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
احسنت گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
الان به جز ایران و کره شمالی همه اسرائیل رو به رسمیت شناختن و مثل بچه آدم دارن زندگیشونو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
قشنگ معلومه حقوق بگیر روس هایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
خود روسها یک تار موی اسراییل به صد ما مثل ما نمیده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس12:16کی گفته بجز کره شمالی و ما ب رسمیت میشناسن.خیلی از کشورهای مسلمان ما ک اصل هم همان مسلمانها هستند،ب رسمیت نمیشناسنش،اسرائیا محو میشه اصلا نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه عشق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
مسلمانان بدانید که از ماست که برماست ، با انتخاب غلط مسئولان راه را برای دشمن و ظلم ظالمان هموار می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اسرائیل تا بیست سال دیگر وجود نخواهد داشت و صد سال سیاه ما اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت . کشور های عربی هم که این سرطان خود را قبول کرده اند بدانند که به زودی سراسر وجودشان را سرطان خواهد گرفت و داروی دردشان تنها نزد ایران اسلامی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه بیمارستان کودکان ماریوپل را بمباران کرد. مرگ بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
فیلمی از این بمباران نیست که شلیک از هواپیماهای روسیه رو تایید کنه. مشکل اینجاست از نیروهای اوکراینی فیلمهایی تهیه شده که در اطراف بیمارستانها و حتی پارکهای محل بازی کودکان تله‌های انفجاری و ادوات زرهی پر از مهملات مخفی کردند و زلنسکی به هر دری میزنه تا منطقه پرواز ممنوع برقرار بشه. برای این دلقک صهیونیست مردم مردم اوکراین و راه افتادن جنگ جهانی اهمیتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
چی
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۳:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
کودکان یمنی آدم نبودند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
اوکراینیها طبق معمول یه مشت سلبریتی و بازیگر رو گریم کردند برای مظلوم نمایی. فرضا درست هم بود هیچ ربطی به ما نداره همونطور که شما میگفتید یمن، سوریه، عراق، افغانستان، لیبی، لبنان و فلسطیم به ما ربطی نداره. خیلی ناراحتی برو اوکراین با روسها بجنگ
Ireland
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
آمریکایی ها و اروپایی ها مثل گِل گیر کردند.
درود بر پوتین. شیر مادرت حلالت باد.
بکوب که خوب میکوبی . کشورهای بعدی فرانسه ، انگلیس و لهستان خواهند بود.
مردم اروپا و آمریکا هم با ریختن به خیابان ها و تظاهرات خواستار این هستند که هرچه زودتر سران و مسئولان کشورشان بی طرفی خودشان را نسبت به جنگ روسیه و اوکراین اعلام کنند تا به سرنوشت اوکراین دچار نشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
شجاعت پنتاگون مثال زدنیه خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
جناب آقای تزار پوتین نه تنها زندگی مردم روسیه و اکراین را با هم نابود کرد بلکه خودش هم سرنوشتی جز پشت میله های زندان دادگاه بین الملی لاهه نخواهد داشت. به هر حال تجاوز به هر کشور مستقلی به هر بهانه ای محکوم است. کشته و زخمی شدن مردم بی دفاع به بهانه های واحی در همه سر تا سر دنیا چه در اکراین باشد و چه در یمن باشد و یا هر جای دیگر محکوم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اینکه آمریکا و انگلیس هر روز میان میگن روسیه شکست می خوره ، خب اگر انقدر مطمئن هستین چرا روزی صد بار تکرار میکنید اجازه بدید شکست بخوره نگران نباشید
دروغ گو تر از انگلیس وجود نداره میگه هواپیمای روسیه رو میگیرم و توقیف میکنیم آخرین باری که چیزی توقیف کردی نفت کش ایران بود که با خفت پسش دادی
Iran (Islamic Republic of)
mamad
۰۶:۱۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بعداز آمریکا واسراییل ترکیه پلیدترین کشوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
من همیشه گفتم،بخدا ایران هم نباید ب ترکیه اعتماد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
هر چی سرشون بیاد حقشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
مردم بی گناه چه تقصیری دارند،دعوای روسیه و امریکا چه ربطی به مردم بی گناه دارد ،همیشه مردم فدا میشوند،خداکند جنگ هرچه زود تر تمام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر روسیه ننگ بر تمام اباو اجداد روس ننگ بر روس
آخرین اخبار