رئیس سازمان فضایی ایران گفت: برای همه شرکت‌های خصوصی فضایی برنامه جدی داریم. شرکت‌هایی که آمادگی بالاتری دارند، امکان پذیرش ریسک را خواهند داشت.

حسین سالاریه گفت:در روزگاری ماهواره، ساخت ماهواره‌ها و قرار گرفتن ماهواره‌ها در مدار بیشتر از جنبه اقتدار آفرینی و قدرت نمایی کشور‌ها نمود پیدا می‌کرد، اما امروزه حوزه فضا حوزه راهبردی به لحاظ اقتصادی و امنیتی است.

او می‌گوید: لاجرم باید به سمت فضا پیش برویم،۲۰۰ سال پیش حوزه حمل و نقل جاده‌ای و حوزه ریلی به عنوان یکی از مولفه‌های مهم و اساسی پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شد امروزه دستیابی به فضا و ظرفیتی که فضا در اختیار کشور‌ها به لحاظ اقتصادی و ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌کند بسیار مهم است.

سالاریه گفت: پایش انواع و اقسام مخاطرات، مدیریت برنامه‌های مختلف کشور در حوزه‌های محیط زیست، در حوزه منابع آبی، منابع کشاورزی، منابع خاک، کنترل ترافیک و بحث‌های امنیتی از طریق فضا امکان پذیر است، امروز حوزه فضا حوزه‌ای راهبردی است، زیرا ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد می‌کند و مولفه‌هایی را در بحث‌های امنیتی و حکمرانی ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان فضایی کشور ادامه داد: از طریق برداشت اطلاعات از تصاویر و طیف‌های مختلفی که از طریق سنجنده های ماهواره‌ای در اختیار قرار گرفته می‌شود عواملی هستند که در مسائل تصمیم‌گیری ، تصمیم‌سازی و نهادهای حکومتی می‌تواند تاثیر گذار باشد و هم می‌تواند ارزش افزوده بسیار بالایی را ایجاد کند .

او افزود: کشورها تلاش می‌کنند هر چه بیشتر سهم خودشان را در حوزه بهره برداری از فضا بالا ببرند.از ظرفیت ماهواره ها بیشتر در ارتفاعات پایین می توان استفاده کرد و در مدارات بالا ماهواره‌های مخابراتی قرار می گیرند.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: برای همه شرکت‌های خصوصی فضایی برنامه جدی داریم. شرکت‌هایی که آمادگی بالاتری دارند، امکان پذیرش ریسک را خواهند داشت.

 

برچسب ها: فضایی ، ماهواره بر ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار