رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با هدف توسعه توسعه گیاهان دارویی در استان مقوله گیاهان دارویی در قالب زنجیره تامین و تولید دنبال می شود.

مجتبی دهقان پور در نشست ستاد گیاهان دارویی که با استاندار فارس برگزار شد گفت: امکان سنجی اقداماتی که در حوزه گیاهان دارویی را می توان انجام داد به تفکیک شهرستان ها در قالب نرم افزار مشخص شده است.

او گفت: در نرم افزار مذکور در فاز اول علاوه بر تبیین وضعیت موجود، پراکنش گیاهان دارویی به تفکیک هر شهرستان و نیز سن گیاه مشخص شد.

دهقان پور گفت: با کمک این نرم افزار، علاوه بر اینکه عملکرد گیاهان دارویی در هر منطقه مشاهده می شود، وضعیت مناسب و یا نامطلوب میانگین تولید نیز مشخص می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  گفت: در این نرم افزار نقشه پراکنش دیگری مشخص شده است که این لایه جغرافیایی روی نقشه قبلی قرار می گیرد و امکان توسعه گیاهان دارویی را در مناطق مختلف مشخص می کند.

او گفت: آپشن دیگری با هدف مشخص کردن مناطق مستعد سرمایه گذاری به نرم افزار مذکور اضافه می شود که نقشه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با زنجیره تولید گیاهان دارویی نیز در این نرم افزار قرار می گیرد.

دهقان پور گفت: بسته کاملی فراهم می شود تا تمام دستگاه های متولی گیاهان دارویی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در آن نقش آفرینی کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.