مدیرکل اموراقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۴.۳ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ کشور به این استان اختصاص داده شد.

آقای عبداللهی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۳۲۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع درآمدی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای حمایت از تولید و اشتغال در نظر گرفته شده است.

از این مبلغ ۲۱ هزار و ۱۲ میلیارد ریال برای کاهش مشکلات تولید و اشتغال در این استان اختصاص پیدا کرد.

با توجه به نرخ بالای بیکاری در این استان ۴.۳ درصد از این منابع اعتباری به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که این استان بعد از کرمانشاه با ۴.۵ درصد در رتبه دوم قرار گرفت.

 در این راستا ۴۵۳ طرح با یک‌هزار و ۶۶۶ نفر اشتغال‌زایی و نیاز تسهیلاتی ۹ هزار و ۸۵۶ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شد.


بیشتر بخوانید


از این مبلغ هفت هزار و ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تسهیلات سرمایه ثابت و ۲ هزار و ۴۰۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به‌منظور سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

از مجموع این طرح‌ها تاکنون تنها یک طرح موفق به دریافت پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات شده است و پرونده ۹ طرح دیگر با نیاز تسهیلاتی یک‌هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال برگشت داده شد.

مشخص نبودن سهم آورده بانک‌های استان، نبود متقاضی در برخی دستگاه‌های اجرایی، ممکن نبودن دسترسی به سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی برای گزارش‌گیری، تصویب نشدن و ابلاغ نکردن برنامه برخی دستگاه‌های اجرایی در کارگروه تخصصی ملی، راه‌اندازی نشدن سامانه ثبت‌نام در برخی از دستگاه‌های اجرایی و پیگیری و مراجعه نکردن بعضی از متقاضیان دریافت تسهیلات به بانک‌ها از موانع و مشکلات جذب این تسهیلات به‌شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار