فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : دسترسی آسان افراد به اسلحه باعث بروز آسیب‌های متعددی شده، باید کاری کنیم که مردم وجود اسلحه را باعث ناامنی دانسته و از آن دوری کنند.

"علی اکبر جاویدان" گفت : وجود اختلافات شخصی و خانوادگی و اینکه افراد فکر می‌کنند به تنهایی قادر به حل آن هستند، باعث شده دست به ارتکاب جرائمی بزنند که گاهی اوقات هیچ راه جبرانی هم ندارد.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده بسیاری از اختلافاتی که به خاطر آن جرمی واقع شده با گفتگو و پادرمیانی بزرگتر‌ها و ریش سفیدان و معتمدان و یا در نهایت از طریق قانون قابل حق و فصل بوده، اما رفتار خودسرانه شرایط را به گونه‌ای دیگر رقم زده است.

مشکل دیگر دسترسی آسان افراد به اسلحه است که این موضوع خود باعث مشکلات و بروز آسیب‌های متعددی شده است.

 خیلی‌ها با داشتن اسلحه، احساس قدرت کاذب به آن‌ها دست می‌دهد، این درحالیست که باید کاری کنیم که مردم وجود اسلحه را باعث ناامنی دانسته و از آن دوری کنند.

در این میان دستگاه‌های فرهنگی و نهاد‌های اجتماعی باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم را در جامعه برای آگاه سازی افراد از خطرات حمل سلاح انجام دهند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم، اقدامی که پلیس و حتی صداوسیما از مدت‌ها پیش آن را آغاز کرده اند.

برای کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توان از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان هم استفاده کرد، چرا که افراد زیادی از آن‌ها حرف شنوی داشته و پادرمانی آن‌ها در برخی اختلافات می‌تواند راهگشا باشد.

پلیس به منظور کاهش آسیب‌ها از هفته‌ها قبل طرح‌های زیادی برای جمع آوری مواد محترقه غیرمجاز اجرا کرده و تاکنون هم کشفیات زیادی صورت گرفته است.

صداوسیما، رسانه‌ها و نهاد‌ها فرهنگی هم می‌توانند با تهیه و پخش گزارش و مستنداتی هشدار‌های لازم را به مردم و خصوصا جوانان بدهند و عواقب استفاده از مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز را به آن‌ها گوشزد کنند.

پلیس و صداوسیما هر دو اهداف مشترک فراوانی را دنبال می‌کنند که اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و جلب رضایت مردم از جمله آن هاست.

جاویدان می گوید: هرقدر دستگاه‌های حاکمیتی مثل پلیس و صداوسیما خدمات بهتر و گسترده تری به مردم ارائه کنند باعث افزایش رضایتمندی آن‌ها از انقلاب و نظام خواهد شد و قطعا این موضوع با جدیت دنبال می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.