شهردار خرمشهر:

سکونت من بدون اجاره نامه امری طبیعی است

آقای کمایی گفت: از آنجا که در ملک دولتی سکونت دارم، سکونت من بدون اجاره نامه امری طبیعی است.

عبدالامیر کمایی ، شهردار خرمشهر در واکنش به صحبت های رئیس شورای شهر این شهرستان در خصوص نبود اجاره نامه ای به نام او در مشاور املاک های این شهرستان گفت: در منزلی که ملک شهرداری خرمشهر است سکونت دارم وطبیعی است که به دلیل سکونت در یک ملک دولتی اجاره نامه یا مبایعه نامه ای وجود نداشته باشد.

به گفته این مسئول ساختمان فرسوده و بدون سکونتی که فیلم آن توسط اعضای شورای خرمشهر در فضای مجازی منتشر شده محل سکونت او نیست و در ساختمان کناری آن به همراه فرزندش ساکن است.

او علت ذکر اشتباه ساختمان محل سکونت او در خرمشهر را اشتباه تایپی از سوی امور حقوقی شهرداری این شهرستان دانست.

کمایی خود را تابع قانون خواند و با رد تهدید به ضرب و شتم در نشست دیشب شورای شهر خرمشهر گفت: تا زمانی که در شهردار خرمشهر باشم با آرامش برای بهبود بیشتر این شهرستان تلاش خواهم کرد.

قانون بر سکونت شهردار به همراه خانواده تاکید دارد

عبدالنبی پورخلف، رئیس شورای شهر خرمشهر نیز در این باره گفت: بر اساس قانون باید پس از گذشت یک ماه از انتخاب شهردار خود به همراه همسر و فرزند یا فرزندان در شهر محل خدمت سکونت داشته باشند  و تنها یک از فرزند شهردار در خرمشهر ساکن است و همسر و فرزند دوم در این شهرستان سکونت ندارند.

او اصرار برای عزل شهردار خرمشهر را درخواست استانداری درخصوص احراز محل سکونت شهرداران اعلا کرد و گفت بر این اساس امکان به تعویق افتادن این عزل به پس از تعطیلات نوروزی وجود ندارد.

به گفته رئیس شورای شهر خرمشهر تاکنون سکونت شهردار در این شهرستان برای چهار عضو هفت نفره شورا احراز نشده است.

عزل شهردار خرمشهر غیرقانونی است

فالح صفایی، رئیس هیئت تطبیق منطقه آزاد اروند به دلیل احراز سکونت شهردار خرمشهر در این شهرستان از سوی فرماندهی نیروی انتظامی و همچنین استعلام آموزش و پرورش در خصوص اشتغال یک فرزند این مسئول به تحصیل در یکی از مدارس خرمشهر ، عزل او غیرقانونی است.

او دلیل رد رای شورا در نشست اول خود را بارگزاری امضاهای به حد نصاب نرسیده ی اعضای آن اعلام کرد که بر اساس قانون آن نشست از رسمیت افتاده بود.

در نشست دوم نیز احراز رسمی سکونت شهردار خرمشهر و فرزندش را دلیلی بر رد رای چهار عضو شورای شهر این شهرستان و غیرقانونی بودن آن خواند.

به گفته آقای صفایی بر اساس قانون شهرداران شهرستان ها ملزم به اجرای یکی از شروط سه گانه قانونی هستند که این مورد از سوی شهردار خرمشهر انجام شده است.

بر اساس قانون شهرداران شهرستان ها باید حداقل یکی از شروط گواهی اشتغال به کار همسر و فرزندان تحت تکفل ، گواهی اشتغال به تحصیل فرزند یا فرزندان شهردار و همچنین مبایعه نامه دارای کد رهگیری یا سند ملکی را برای احراز سکونت خود در شهر محل خدمت ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.