رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: از واحد‌های صنفی برتر استان در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان تجلیل شد.

همایش تجلیل از واحد‌های صنفی برتر برگزیده سال ۱۴۰۰ در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان در سالن اجتماعات اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

سالار حسین پور گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت سالانه برنامه‌ای تحت عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، از بازاریان منصفی که حقوق مصرف کنندگان را رعایت کردند تجلیل می‌کند.

او می گوید: وقتی بازاریان منصف ارائه کننده خدمات هستند و مصرف کنندگان از این موضوع راضی باشند در نتیجه از مسئولان دستگا‌های اجرایی انتظار است که برای تشویق بازاریان منصف و همچنین ایجاد ترغیب در بین بقیه بازاریان در روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان از این بازاریان با انصاف تقدیر و تجلیل نماییم.

حسین پور با بیا اینکه شرایط کرونایی ضربه بسیار بزرگی به بازار وارد کرده است و ارائه دهندگان خدمات هفته‌ها تعطیل بودند گفت: بازار نیاز به حمایت دارد، حمایت‌های بسیار قانونی و شفافی که بتواند بازاریان را از این مسیر نجات بدهد.

به گفته رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان، از جمله این برنامه‌های حمایتی ارائه تسهیلات ویژه به واحد‌های صنفی آسیب دیده است که پیگیر هستیم این امر در سال آینده محقق شود. 

حسین پور با اشاره به طرح ملی درج قیمت و شفافیت قیمت‌ها گفت: هدف از اجرای این طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان، حذف دلالان و سودجویان، رونق بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها است.

او با بیان اینکه صنوف مجازند حداکثر ۲۳ درصد قیمت کالا‌ها را افزایش دهند، می گوید: در این طرح هم قیمت تولید کننده و هم قیمت مصرف کننده روی کالا درج می‌شود و کالا با قیمت واقعی به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد.

در پایان این جلسه از ۷۵ واحد صنفی برتر و منتخب برگزیده در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان با اهدای لوح سپاس و تندیس زرین تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.